Gå til innhold

Bytte av forumløsning


Anbefalte innlegg

I lys av de problemene som har vært med PHPBB har vi valgt å skifte ut dagens forumløsning (PHPBB) til fordel for Invisionboard.

 

Hovedgrunnene til at vi har valgt Invisionboard er fordi at forumet klarer å yte opptill dobbelt så bra som PHPBB samt at forumet ligner ganske bra på dagens løsning.Vi vil og få støtte for flere nivåer med kategorier, noe som og med tiden vil føre til diverse endringer i forum-strukturen.

 

Alle dagens løsninger som vi har måttet implementere på egen hånd i PHPBB har vi i Invision utenom et par småting som vi raskt har klart å implementere.

 

Og siden vi nå får et bedre modererings/ban system vil dette og hjelpe oss mye i modererings arbeidet.

 

Nb: Ingen poster/brukere vil bli slettet.

 

Utskiftingen av forumet vil hvis alt går som planlagt skje i neste uke, og vi håper at dette vil føre til en bedre forumopplevelse for alle :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
vBulletin er ikke gratis som Invisionboard.

Ellers hadde jeg også foretrukket vBulletin?

Mr.Ueland:Du har ikke tenkt å gi oss et lite hint om hvilke oppdelinger som vil skje.

Kunne selv tenkt meg et lite P2P hjørne :yes:

Vel, kan ikke si at jeg liker layouten på Invisionboard.

Men hvis dagens template kan videreføres så skal nokk det gå greit.

Hovedgrunnene til at vi har valgt Invisionboard er fordi at forumet klarer å yte opptill dobbelt så bra som PHPBB samt at forumet ligner ganske bra på dagens løsning.

Vel, at vi forumbrukere vil ha så veldig mye mere nytte av å bytte har jeg mine tvil på. IMO så er dagens PhPBB til hardware.no ganske raskt.

Men hvis det hjelper på det administrative arbeidet så versjegod :shrug:

Lenke til kommentar

Ang. vbulletin. Etter bruk på amotor.no vil jeg si vbulletin er en større sikkerhetsrisiko enn invition. Pluss inv. er lettere å modifisere (sett utifra egne erfaringer). Vil si vi kan oppnå mer med inv. enn med vbulletin.

 

Hva er det med vbulletin som dere mener er så bra i forhold da? (vær spesifike)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...