Gå til innhold

Anmeldelse: Titanfall


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg spilte dette for første gang i går, så jeg er ikke helt oppdatert enda, men... jeg har da viteligen tre roboter, eller titans å velge i. Assault, Tank og Artillery.

 

Eller er dette bare forskjellig utrustning av samme titan, slik at man kan ha tre variasjoner av hvert chassis?

 

Jeg savner at folk man spiller sammen med har unike farger på kart og HUD, for slik det er nå er det nesten slik at man like godt kan spille en match "alene". Alternativt må man snakke hele tiden og fortelle hvor man er og hva man gjør.

 

Ellers kunne godt artikkelen si noe om hvilken plattform det testes på. Jeg tipper det er One i og med at det står noe om et konsollskifte?

 

Med det sakt, mitt umiddelbare inntrykk er at dette spillet har en fantastisk flyt i bevegelsene, og det meste fungerer ganske så bra. Jeg vet noen spillere gjerne kunne tenke seg modus uten Titans, men det får så være.

Lenke til kommentar

Jeg spilte dette for første gang i går, så jeg er ikke helt oppdatert enda, men... jeg har da viteligen tre roboter, eller titans å velge i. Assault, Tank og Artillery.

 

Eller er dette bare forskjellig utrustning av samme titan, slik at man kan ha tre variasjoner av hvert chassis?

 

Jeg savner at folk man spiller sammen med har unike farger på kart og HUD, for slik det er nå er det nesten slik at man like godt kan spille en match "alene". Alternativt må man snakke hele tiden og fortelle hvor man er og hva man gjør.

 

Ellers kunne godt artikkelen si noe om hvilken plattform det testes på. Jeg tipper det er One i og med at det står noe om et konsollskifte?

 

Med det sakt, mitt umiddelbare inntrykk er at dette spillet har en fantastisk flyt i bevegelsene, og det meste fungerer ganske så bra. Jeg vet noen spillere gjerne kunne tenke seg modus uten Titans, men det får så være.

 

Assault, Tank og Artillery er som du er inne på, samme Titan, men med forskjellig utrustning.

Du har om du har spilt gjennom Singelplayer delen, unlocka 2 andre titans utenom standard titanen som er Atlas. Disse andre to er Ogre = treg tung tank med masse armor og Strider = lett mobil med lite beskyttelse.

 

Etter det jeg vet så er det slik at om man spiller med venner, får de en annen farge på mappet eventuelt når man "sikter/ser" på de, men her er jeg enig med deg at de kunne gjort en del bedre jobb for å gjøre dette mer "markant".

Lenke til kommentar

Spillet i seg selv er ganske bra, synn med 36GB lydfiler, som gjør installasjonen på ca 49GB

 

Jeg må innrømme at jeg ikke hadde store forventninger til spillet, før beta testen, men spillet er ganske bra balansert. en titan er ikke "udødelig" selv om du ikke har en.

 

det er litt lite ting og velge mellom. som våpen og utstyr, men håper det kommer etter hvert.

 

valg av spill typer, kan med fordel utvides, samme med type kart man ønsker og spille på. (men etter ryktene kommer dette før første tilleggs pakke, "i en updatering")

 

ellers skulle jeg likt og sett støtte for flere en 6 spillere på hver side.

Lenke til kommentar

 

Ellers kunne godt artikkelen si noe om hvilken plattform det testes på.

Det står «Windows» over karakteren :-)

ellers kan du se på bildene, står det LR eller lignende på knapper, er det konsoll, står det V - X - F - Q så er det data,,

Ser noen jukser litt på det av og til, på artikler om titanfall

Lenke til kommentar

Skal vi se....

 

- Elendig enspiller. *check*

- Knøttliten flerspiller for at det skal gå rundt på eldgamle konsoller. *check*

- Gigantisk HUD for at det skal funke på gamle TVer. *check*

- 9/10. *check*

 

Alt er som det pleier å være. :) Men er nok moro for unge gutter. Håper spillet i alle fall får et par til å sjekke ut Tribes 2.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Skal vi se....

 

- Elendig enspiller. *check*

- Knøttliten flerspiller for at det skal gå rundt på eldgamle konsoller. *check*

- Gigantisk HUD for at det skal funke på gamle TVer. *check*

- 9/10. *check*

 

Alt er som det pleier å være. :) Men er nok moro for unge gutter. Håper spillet i alle fall får et par til å sjekke ut Tribes 2.

 

Vel, jeg er 46 år gammel og har ikke hatt det så gøy i multiplayer siden Unreal tournament. Men hver sin smak og godt er det. Ellers ville det blitt jævlig kjedelig :)

Kunne vært gøy med flere spillere, 8vs8 f.eks, men det fungerer allikevel veldig bra slik det er nå. Dog er "grunts" AI på nivået med intelligensen til en struts :)

  • Liker 8
Lenke til kommentar

En flott anmeldelse som jeg sier meg helt enig i. Har storkost med meg spillet siden lanseringen, og ingenting tyder på at interessen min vil avta de første ukene. Rett å slett et fantastisk online FPS!

 

Synes selv også at spillet byr på litt lite info om hacking, wallmounting og sånne ting, men den infoen kommer vel ut på en eller annen Titanfall-wiki om ikke så lenge (om ikke det alt har blitt opprettet en, naturligvis). Så en får vel bare lese seg litt frempå. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ellers kunne godt artikkelen si noe om hvilken plattform det testes på. Jeg tipper det er One i og med at det står noe om et konsollskifte?

 

.

Det er testet på Windows:)

 

 

 

 

Ellers kunne godt artikkelen si noe om hvilken plattform det testes på.

Det står «Windows» over karakteren :-)

 

Det gjør det sannelig. Noen ganger ser jeg ikke for øynene :D

Takker.

Lenke til kommentar

Dog er "grunts" AI på nivået med intelligensen til en struts :)

 

Disse gruntene kunne spillet vært foruten. De er bare irriterende, de er stokk dumme og gjør i praksis ingen skade på motspilleren. Det de imidlertid gjør er å distrahere deg slik at om du er dum nok til å skyte etter dem så avslører de hvor du er, og/eller sørger for at du driver med magasinbytte når du løper deg på en virkelig motstander.

 

Da hadde som du skriver spillet heller kunnet huse flere spillere, og heller hatt en begrensing på samtidige titans.

Lenke til kommentar

Klarte ikke å engasjere meg særlig i dette da jeg spilte betaen. Ble rett og slett lei etter ca.1-2 timers spilling. Det minnet meg om BF2142, hvor dybden i spillet var byttet ut med muligheten til å hoppe rundt på vegger som en eller annen Spiderman tulling. Dette er i bunn og grunn bare vanlig COD men med Mechs i tillegg til vegghopping. Noe annet som irriterte også var det lille antall spillere. Fant aldri noen god måte å skille alle bot'ene fra de som faktisk var ekte motspillere? Jeg er ikke spesielt interessert i å kaste bort tid på å jage etter boter men vil heller konsentrere meg om å faktisk ta ut det andre laget. Grei hjernedød COD action , men mangler dybde for å holde min interesse oppe. Men kanskje den største skuffelsen var at jeg hadde forventet meg at robotene var en god del større enn det de var. At de var virkelige Titaner som satte skrekk i kroppen når man så en. Nå så drysser det ned dverg-titaner i hytt og pine og nesten hver mann løper rundt med sin egen til enhver tid.

Endret av Vice
  • Liker 6
Lenke til kommentar

eneste jeg synes er litt dumt er at det knapt er rekyl, og våpen føles ut som de er lagd av plastikk :)

 

ellers et flott spill!

Helt enig! Eneste som ødelegger spillet for min del, blir formye COD følese og siden jeg er et BF menneske så ja.. men for all del, veldig gøy spill men ser ikke for meg at dette er et spill jeg kan spille i timevis.

Endret av Bahamut
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...