Gå til innhold

AMD går langt i å bekrefte et tokjernet Radeon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ser ikke helt den hypen med saanne kort, det er jo som har blitt sagt ikke en 2kjernet gpu, men 2 skjermkort paa samme pcb. eneste som er plus med saant kort er hvis man har lite kabinett.

ellers er vanlig SLi/CF bedre med tanke paa ytelse/overklokking og varme.

 

Nå er ikke dual-gpu kort spesielt små heller, var trangt å få et HD6990 inn i et Antec 1200 kabinett. Etter å ha hatt HD6990 ganske lenge kan jeg si at det er ingen fordeler. Bortkastede penger.

Lenke til kommentar

 

ser ikke helt den hypen med saanne kort, det er jo som har blitt sagt ikke en 2kjernet gpu, men 2 skjermkort paa samme pcb. eneste som er plus med saant kort er hvis man har lite kabinett.

ellers er vanlig SLi/CF bedre med tanke paa ytelse/overklokking og varme.

Nå er ikke dual-gpu kort spesielt små heller, var trangt å få et HD6990 inn i et Antec 1200 kabinett. Etter å ha hatt HD6990 ganske lenge kan jeg si at det er ingen fordeler. Bortkastede penger.

 

HD4870x2 her *går til skammekroken* Lyder som en romferje, varmere enn helvete.

Endret av S-r-ex
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

ser ikke helt den hypen med saanne kort, det er jo som har blitt sagt ikke en 2kjernet gpu, men 2 skjermkort paa samme pcb. eneste som er plus med saant kort er hvis man har lite kabinett.

ellers er vanlig SLi/CF bedre med tanke paa ytelse/overklokking og varme.

Nå er ikke dual-gpu kort spesielt små heller, var trangt å få et HD6990 inn i et Antec 1200 kabinett. Etter å ha hatt HD6990 ganske lenge kan jeg si at det er ingen fordeler. Bortkastede penger.

 

 

har antec 1200 selv. og det liker ikke lange kort. men har 2 stk 670 kort i det nå, det fungerer bra :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

ser ikke helt den hypen med saanne kort, det er jo som har blitt sagt ikke en 2kjernet gpu, men 2 skjermkort paa samme pcb. eneste som er plus med saant kort er hvis man har lite kabinett.

ellers er vanlig SLi/CF bedre med tanke paa ytelse/overklokking og varme.

Nå er ikke dual-gpu kort spesielt små heller, var trangt å få et HD6990 inn i et Antec 1200 kabinett. Etter å ha hatt HD6990 ganske lenge kan jeg si at det er ingen fordeler. Bortkastede penger.

 

HD4870x2 her *går til skammekroken* Lyder som en romferje, varmere enn helvete.

 

Skulle ønske jeg kunne selge det, om så for halvparten av hva det kosta. Ser noen legger de ut til en tusenlapp på finn, men noe sånt har jeg ikke samvitighet til.

Lenke til kommentar

Dere kjøper skjermkort til 6k, og det høres ut som at dere er blitt overrasket over fordeler og ulemper? Dere biter 100% på reklamen og bare kjøper det mest fancy dere kommer over uten å tenke over det?

Jupp, men i mitt forsvar var det konfirmasjonspenger som gikk i det. Man tenker ikke alltid så langt i den alderen.

Lenke til kommentar

Kjører selv to ASUS ROG Matrix HD 7970 Platinum I Crossfire , sånn rent bortsett at plasseringa av slots på hovedkortet (Msi Z77 Mpower) gjorde at det ble vel tett med 2 trippel slot kort fikk jeg ordna det til slutt. Yter som en drøm :) Liker strøm da (700w forbruk under 100% load)

 

Blir interessant å se hva AMD brygger på. 2 290X må jo bli ett skikkelig beist.

Lenke til kommentar

Kjører selv to ASUS ROG Matrix HD 7970 Platinum I Crossfire , sånn rent bortsett at plasseringa av slots på hovedkortet (Msi Z77 Mpower) gjorde at det ble vel tett med 2 trippel slot kort fikk jeg ordna det til slutt. Yter som en drøm :) Liker strøm da (700w forbruk under 100% load)

 

Blir interessant å se hva AMD brygger på. 2 290X må jo bli ett skikkelig beist.

 

kan jeg spørre hva du får i Firestrike Extreme score og heaven score ? :)

Lenke til kommentar

 

 

Kjører selv to ASUS ROG Matrix HD 7970 Platinum I Crossfire , sånn rent bortsett at plasseringa av slots på hovedkortet (Msi Z77 Mpower) gjorde at det ble vel tett med 2 trippel slot kort fikk jeg ordna det til slutt. Yter som en drøm :) Liker strøm da (700w forbruk under 100% load)

 

Blir interessant å se hva AMD brygger på. 2 290X må jo bli ett skikkelig beist.

kan jeg spørre hva du får i Firestrike Extreme score og heaven score ? :)

Du skal få det på mandag når jeg har tilgang til maskinen igjen ;)

Lenke til kommentar

HD4870x2 er desverre ikke noe tess i spill i dag... Drar vel såvidt BF4 på Low/Medium i 1080p...

Det bråker, drar mye strøm og garantien har gått ut for lengst..

 

Så man kan ikke regne med å få igjen noe serlig for et 5 år(snart 6 år) gammelt skjermkort....

BF4 fungerer vell bare med DX11 noe AMD 4 serien ikke har.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...