Gå til innhold

Foto

The Last of Us-filmen baseres på spillets historie

11 svar i denne tråden

#1 Arodem

Arodem

Redaksjonssjef, Gamer.no

• Good Game AS
  • 3 645 innlegg
  •   4. mars 2011

Skrevet 14. mars 2014 - 10:14

cropped.300x169.jpeg

Naughty Dog jobber med å ta i bruk filmmediets egenskaper.

The Last of Us-filmen baseres på spillets historie
  • 0

Audun Rodem
Redaksjonssjef, Gamer.no
Twitter E-post

#2 The Avatar

The Avatar

Bruker

• Medlemmer
  • 12 616 innlegg
  •   27. mai 2002

Skrevet 14. mars 2014 - 10:44

Dette blir spennende, men eg trur dei vil tape ein del på å berre filmatisere historia i TLoU. Då kan ein like gjerne klippe saman alle cut-scenes i spelet til ein animert film. Spelet inneheld over 1,5 timer med cut-scenes så dersom ein skal lage ein spelefilm med samme historie så blir det nesten berre snakk om å spele inn dei same scenene med nye skodespelarar.

Det hadde vært mykje meir interessant med ei ny historie satt i det same universet.

Personleg liker eg veldig godt zombiversjonen i TLoU sidan zombiane er basert på ein ekte soppinfeksjon.

Og universet er forholdsvis orginalt i forhold til dei fleste andre zombiefilmane som finnes.

Innholdsspoiler frå spelet

Spoiler

• 0

#3 Bone

Bone

Bruker

• Medlemmer
  • 8 674 innlegg
  •   28. mai 2003

Skrevet 14. mars 2014 - 11:37

The Last of Us var utvilsomt et knallspill som spilte på tilknytningen man hadde til Ellie og Joel. Spenningen i å luske rundt å ta knekken på "the infected", snike seg unna clickers, få til et godt bueskudd mot runners, osv.. Denne spenningen, i tillegg til historien, ble så bra fordi man selv styrte disse. Ble feil gjort, døde man på brutal måte, og måtte begynne på nytt igjen. I en filmatisering av spillet, hvis man skal følge handlingen, så vil ikke slike feil bli gjort, det er ingenting vi får gjort. Jeg er redd at denne spenningen og tilknytningen til karakterene som gjorde dette spillet så utrolig bra, ikke vil ha like stor effekt!

Men, det er godt å lese at skaperne selv er med, og dermed kanskje kan klare å kvalitetssikre spillet i den ånden de selv ønsker det. Men, vil det bli godt nok, uansett hvor bra det kan bli gjort? Usikker.. Men, håper! Jeg har gjerne lyst til å vise for andre (min kjære i første omgang) denne historien og spillet jeg har blitt så veldig glad i!

• 0

#4 Noiz

Noiz

Bruker

• Medlemmer
  • 3 403 innlegg
  •   22. november 2005

Skrevet 14. mars 2014 - 11:40

Nei takk, spillet var heilt fantastisk, koffor ødelegge det...

• 0

CPU/GPU: Intel i7-6700K@4.6Ghz - Asus Strix GTX 1080

MOBO/Ram: Asus Z170 Pro Gaming - Corsair Vengeance LPX DDR4 2666Mhz 16gb

Tastatur og Mus: Leopold FC660C - Zowie FK1

Skjerm og Lyd: Asus ROG Swift PG279Q 165hz - Shure SHR1540 + JDS LABS The Element og Astro A50

#5 Bone

Bone

Bruker

• Medlemmer
  • 8 674 innlegg
  •   28. mai 2003

Skrevet 14. mars 2014 - 11:46

Det er jo for å nå ut til et bredere publikum da, og forhåpentligvis tjene noen penger! :p

Dette innlegget har blitt redigert av Bone: 14. mars 2014 - 11:48

• 0

#6 PetriZide

PetriZide

Bruker

• Medlemmer
  • 315 innlegg
  •   26. desember 2002

Skrevet 14. mars 2014 - 12:23

Hugh Jackman
og
Chloë Grace Moretz

Instant blockbuster, lol
  • 0

"IF YOU DONT WANT TO ANSWER THE DUDES QUESTION WITH THE INFORMATION HE IS SEEKING DONT POST A REPLY YOU FUC**** AS****"
Google er din venn. slik kan du finne svarene fortere for meg.

#7 RadJostein

RadJostein

Bruker

• Medlemmer
  • 1 367 innlegg
  •   6. september 2012

Skrevet 14. mars 2014 - 14:02

Har på følelsen av et flott spill blir til en ganske middelmådig film.
  • 0

#8 Unlimited LTD

Unlimited LTD

Bruker

• Medlemmer
  • 2 543 innlegg
  •   7. mars 2006

Skrevet 14. mars 2014 - 14:05

Nei, jeg tror virkelig at dette kan bli en god film, og det at vi ikke kontrollerer personene er da vist ikke en ulempe. Tenker meg at det blir en film på linje med The Road, som var noe liknende i historien.
Forskjellen her, derimot, er fokuset på samhørigheten mellom Ellie og Joel. Lager de en emosjonell film som fokuserer på hvordan de går fra å være kun smugler og fraktvare, til et far-datter forhold, med verdens undergang kun som backdrop, så tror jeg det kan bli en meget god film.
  • 0

#9 andypandy

andypandy

Bruker

• Medlemmer
  • 1 003 innlegg
  •   26. juni 2006

Skrevet 14. mars 2014 - 14:20

Så lenge Mark Wahlberg ikke blir involvert, så kan det hende at en slik film har potensialet. Men erfaringsmessig er filmer basert på spill triste saker..
  • 0
Bart: I'll trade you this delicious doorstop for your crummy old danish.
Homer: Done, and done!

#10 kendo

kendo

Bruker

• Medlemmer
  • 107 innlegg
  •   18. januar 2009

Skrevet 14. mars 2014 - 16:21

Etter å ha sett filmen "Prisoners" er jeg ikke i tvil om at Hugh Jackman er perfekt for rollen som Joel. Men personlig hadde jeg heller sett at det ike ble noen film, eller at de lagde en ny historie. Vil gjerne bevare den gofe følelsen jeg har med "The Last of Us".
  • 0

#11 Licht

Licht

Forumveileder

• Forumveiledere
  • 7 870 innlegg
  •   19. januar 2005

Skrevet 14. mars 2014 - 21:18

Vet ikke helt, jeg. Historien fungerer nok selv om den ikke rammes inn av seks timer med febrilsk jakt på ødelagte sakser og rutinemessig kvelning av folk bak brysthøye vegger.
  • 0

#12 Satyrion

Satyrion

Bruker

• Medlemmer
  • 998 innlegg
  •   29. januar 2007

Skrevet 15. mars 2014 - 08:57

perfekt for oss PC master race folk som ikke orker å spille på konsoll.
  • 0

0 bruker(e) leser denne tråden

0 medlemmer, 0 gjester, 0 skjulte brukere