Gå til innhold

The Last of Us-filmen baseres på spillets historie


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette blir spennende, men eg trur dei vil tape ein del på å berre filmatisere historia i TLoU. Då kan ein like gjerne klippe saman alle cut-scenes i spelet til ein animert film. Spelet inneheld over 1,5 timer med cut-scenes så dersom ein skal lage ein spelefilm med samme historie så blir det nesten berre snakk om å spele inn dei same scenene med nye skodespelarar.

 

Det hadde vært mykje meir interessant med ei ny historie satt i det same universet.

Personleg liker eg veldig godt zombiversjonen i TLoU sidan zombiane er basert på ein ekte soppinfeksjon.

Og universet er forholdsvis orginalt i forhold til dei fleste andre zombiefilmane som finnes.

 

Innholdsspoiler frå spelet

 

Historia i TLoU er ikkje så god, det som gjorde spelet bra var stemmninga som ein fekk til. Historia om barnet som er immun mot zombieinfeksjonen og som kan redde menneskeheita berre ein forskar får tappe barnet tomt for blod eller skjære ut hjerna, er ikkje akkurat eit superorginalt plott. Men historia trykker sjølvsagt på alle dei emosjonelle knappane til den som følger historia.

 

Lenke til kommentar

The Last of Us var utvilsomt et knallspill som spilte på tilknytningen man hadde til Ellie og Joel. Spenningen i å luske rundt å ta knekken på "the infected", snike seg unna clickers, få til et godt bueskudd mot runners, osv.. Denne spenningen, i tillegg til historien, ble så bra fordi man selv styrte disse. Ble feil gjort, døde man på brutal måte, og måtte begynne på nytt igjen. I en filmatisering av spillet, hvis man skal følge handlingen, så vil ikke slike feil bli gjort, det er ingenting vi får gjort. Jeg er redd at denne spenningen og tilknytningen til karakterene som gjorde dette spillet så utrolig bra, ikke vil ha like stor effekt!

 

Men, det er godt å lese at skaperne selv er med, og dermed kanskje kan klare å kvalitetssikre spillet i den ånden de selv ønsker det. Men, vil det bli godt nok, uansett hvor bra det kan bli gjort? Usikker.. Men, håper! Jeg har gjerne lyst til å vise for andre (min kjære i første omgang) denne historien og spillet jeg har blitt så veldig glad i!

Lenke til kommentar

Nei, jeg tror virkelig at dette kan bli en god film, og det at vi ikke kontrollerer personene er da vist ikke en ulempe. Tenker meg at det blir en film på linje med The Road, som var noe liknende i historien.

Forskjellen her, derimot, er fokuset på samhørigheten mellom Ellie og Joel. Lager de en emosjonell film som fokuserer på hvordan de går fra å være kun smugler og fraktvare, til et far-datter forhold, med verdens undergang kun som backdrop, så tror jeg det kan bli en meget god film.

Lenke til kommentar

Etter å ha sett filmen "Prisoners" er jeg ikke i tvil om at Hugh Jackman er perfekt for rollen som Joel. Men personlig hadde jeg heller sett at det ike ble noen film, eller at de lagde en ny historie. Vil gjerne bevare den gofe følelsen jeg har med "The Last of Us".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...