Gå til innhold

Slik rengjør du TV-skjermen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ikke det meste av dette like selvsagt som "ikke tørk kjæledyr i mikrobølgeovnen"?

 

Forøvrig er det ingen motsetning mellom vannbasert og innehold av alkohol eller såpe. Litt mild/utvannet såpe bør det etter min mening være for avfettingens del. Har man ikke såpe smører man bare fettet utover uansett hvor mye man tørker av skjermen. Alkohol er så vidt jeg vet meningsløst på skjermer siden det først og fremst er bakteriedrepende og det er neppe særlig mange levende bakterier på en tv som er både tørr og ofte varm. Alkohol kan også virke som løsemiddel for antirefleksbelegget som skal være på skjermen og dermed gjøre bildet permanent dårligere, i verste fall flekkvis på skjermen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg selger TVer, og jeg anbefaler alltid kjøperne å rengjøre med stålull eller litt fint sandpapir (har mye høyere avanse på nye TVer enn på rensemiddel).

Det går det, men da er det veldig viktig å våtslipe, ellers kan man bli nødt til å sandblåse og legge ny klarlakk på skjermen. Jeg ville heller ikke brukt finere sandpapir enn 120, ellers får man lett problemer med glans på fjernsynet og de fleste som har glans på fjernsynet sitt synes nok det kan være litt pinlig om man følger sosiale konvensjoner.

Endret av ⅵdar
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Ikke bruk Jif Skurekrem"

Det er vel innlysende. Dere tenker kanskje på Jif Universal? Noe jeg, og sikkert mange andre, har brukt mye men som tydeligvis ikke er anbefalt.

 

Håper det er en skrivefeil. Hvem i huleste bruker skurekrem på en skjerm!?

 

Jif Universal må ikke brukes på PC/TV-skjerm, står med veldig liten skrift på baksiden :p Noe den vanlige mannen i gata ikke vet.

Lenke til kommentar

Er ikke det meste av dette like selvsagt som "ikke tørk kjæledyr i mikrobølgeovnen"?

 

Forøvrig er det ingen motsetning mellom vannbasert og innehold av alkohol eller såpe. Litt mild/utvannet såpe bør det etter min mening være for avfettingens del. Har man ikke såpe smører man bare fettet utover uansett hvor mye man tørker av skjermen. Alkohol er så vidt jeg vet meningsløst på skjermer siden det først og fremst er bakteriedrepende og det er neppe særlig mange levende bakterier på en tv som er både tørr og ofte varm. Alkohol kan også virke som løsemiddel for antirefleksbelegget som skal være på skjermen og dermed gjøre bildet permanent dårligere, i verste fall flekkvis på skjermen.

 

"Alkohol er så vidt jeg vet meningsløst på skjermer siden det først og fremst er bakteriedrepende"

 

Alkohol er først og fremst drikkbart :p

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...