Gå til innhold

Lanserer nye mobilpakker for småbedriftene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og som vanlig kommer mms og samtaler til femsifrede nummer i tillegg. Det er DET som koster flesk. Mobilmarkedet er en stor vits.

 

MMS er en liten dråpe i havet. Femsifrede nummer er jo en egen bransje som så klart ikke kommer til å bli lagt ned eller regelrett sponset av operatørene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

 

Og som vanlig kommer mms og samtaler til femsifrede nummer i tillegg. Det er DET som koster flesk. Mobilmarkedet er en stor vits.

MMS er en liten dråpe i havet. Femsifrede nummer er jo en egen bransje som så klart ikke kommer til å bli lagt ned eller regelrett sponset av operatørene.

 

Egen bransje?

Lenke til kommentar

 

 

Og som vanlig kommer mms og samtaler til femsifrede nummer i tillegg. Det er DET som koster flesk. Mobilmarkedet er en stor vits.

MMS er en liten dråpe i havet. Femsifrede nummer er jo en egen bransje som så klart ikke kommer til å bli lagt ned eller regelrett sponset av operatørene.

 

Egen bransje?

 

Ja, at de driver selv. Det er ikke tjenester levert av operatørene i samme forstand som SMS, MMS, datatrafikk og tale. 1881 tjener selv på at du ringer de.
Lenke til kommentar

Er denne artikkelen kun en kopi av en pressemelding fra Telenor? Ingen vurdering opp mot konkurrentene en gang?

 

Ser faktisk at Telenor har eierinteresser i Mediahuset Tek AS. Telenor eier faktisk 44,2 % av aksjene til Mediahuset Tek AS.

(Telenor eier Telenor Media Invest AS, som eier 44,2% av Amedia AS, som eier både Amedia Utvikling AS og Edda Holding AS. Edda Holding AS eier Edda Meida AS, som har 50 % aksjepost i Mediehuset Tek AS. Amedia Utvikling AS eier også 50 % av Mediehuset Tek AS.)

Lenke til kommentar

Da kan jeg gi min objektive vurdering av dette fantastiske tilbudet til Telenor:

 

Fri tale/sms og 1 gb data. Hørt om denne pakken før? Det er egentlig standardpakken til de fleste abonnement for private. Som da koster kr 199 inkl. mva. Er du bedrift, og velger Telenor, må du betale kr 329 eks mva, altså kr 411 inkl. mva, altså over dobbel pris. Og det er til og med med 24 mnd binding! Skal du ha uten binding koster det 50 kr ekstra, altså kr 474/mnd! Det er altså 140 % dyrere, ca 2,5 ganger prisen til chess.

Chess tilbyr sine abonnement til bedrifter også, til samme pris som til private.: https://www.chess.no/bedrift/

 

Tror ikke de har den sentralbordløsningen. Så om du trenger det, kan det være verdt det. Men merk at for sentralbordløsningen koster det ekstra både i oppstart, pr mnd, og pr bruker.

Lenke til kommentar

Som eier av en liten bedrift har dette irritert meg i årevis. Mobilabonnement for bedrifter har hatt ublue priser og idiotiske bindingstider så lenge jeg kan huske. Jeg sier konsekvent nei til enhver selger fra disse når de tilbyr abonnement med binding. Å binde seg for 2 år når det egentlig er vi bedrifter som gjør selskapet en tjeneste føles helt feil. På to år er markedet for teletjenester helt annerledes, og den forandringen vil jeg ta del i.

 

Akkurat nå benytter jeg Dipper som ikke har bindingstid. Brukbart med data og samtaler til 225,-/mnd +MVA (Som jeg selvsagt får fradrag for)

Det irriterer meg at jeg privat kan tegne tilsvarende abonnement ill en lavere pris, men føler i hvert fall at jeg ikke blir flådd av Dipper. (som sikkert eies av Telenor de også)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

La meg følge opp den. Vi har bytta til Telenor (mobil) på jobben. I forhold til den forrige løsningen (da var NetCom leverandør) har den månedlige regningen doblet seg. Forklaringen er selvsagt alt mulig ekstra som kommer til når du har Telenor. Vi kan faktisk gå over NetCom kontantkort og få en bedre deal. Slå den!

Lenke til kommentar

Regnet med det uten at jeg har giddi å sjekke. Uansett er Dipper et mye bedre alternativ for meg og min lille bedrift.

Oversiktlig og det funker uten dilldall og kompliserte fakturaer. Var tidligere kunde i Telenor. Jeg kom til å betale en faktura 2 ggr. 2 år senere kom pengene inn på konto uoppfordret. Så de er nok for store for meg. Netcom som jeg brukte etter dette likte også å skrive regninger med gaffel. Jeg antar at det de "taper" ved å slåss om kundene på privatmarkedet, tar de igjen hos bedriftskundene.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...