Gå til innhold

London skal teste ut «smart-kryss»


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjører trikken i Oslo, og kan fortelle at vi alt har et prioriteringssystem i mange lyskryss. Som gir trikken raskere grønt.

Men ingen kryss som kansellerer "grønn mann forespørsler" om fotgjengeren krysser på rødt. Det burde vi få, for i Oslo krysser veldig mange på rødt, og vi må stoppe å vente for ingen.

Lenke til kommentar

Er dette noe nytt? Jeg mener kameraer og veisensorer har vært brukt siden 90-tallet for å kansellere grønne lys eller grønne menn når det ikke er behov for det og justere tidsinternvallene ut fra trafikkmengden.

 

Har vært standard for biler veldig lenge. viste ikke at det var brukt for fotgjengere.

Var en historie i en avis om et lyskryss hvor en sidevei kun fikk grønt lys etter behov og ikke registerte små mopeder.

Lenke til kommentar

Jeg kjører trikken i Oslo, og kan fortelle at vi alt har et prioriteringssystem i mange lyskryss. Som gir trikken raskere grønt.

Men ingen kryss som kansellerer "grønn mann forespørsler" om fotgjengeren krysser på rødt. Det burde vi få, for i Oslo krysser veldig mange på rødt, og vi må stoppe å vente for ingen.

 

Jup, dette er standard. Du klikker på knappen venter, får en luke med ingen biler så du går over ser bak deg at det blir grøn man og bilene må vente i to minutter.
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...