Gå til innhold

Celeron 2,8 GHz i november


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Who cares ?

 

2,8 ghz. Ja da. Men fortsatt med 128 kb cache. (Og 400 mhz FSB for den saks skyld).

 

Lurer på hvor mange som egentlig kjøper Celeron.

Er ikke AMDs billige XP/Duron CPUer et bedre valg.

 

Når et Celeron som kjører på 3,0 ghz (overklokket) blir slått av en XP 1800 i test kan jeg ikke akkurat si meg imponert, til tross for at dette er en lavpris-serie. (Så det på en THG test en gang, om det gjaldt mange eller

få av testene er jeg ikke helt sikker på men uansett, alle vet hvor dårlig Celeron egentlig yter i forhold til andre CPUer av nyere dato.

 

Celeron suger. Det er inntrykket svært mange har, bare spørr folk på gata.

 

Når Celeron blir flyttet over på 0,09 micron får den 256 KB cache og 533 mhz FSB. Men da har P4 1 MB og 800 mhz (Tenker på prescott) Intel kunne vel gi den 512 KB cache slik at den holdt litt mer følge med utviklingen (Selv CPUer som kom ut for 4 år siden hadde 256 KB cache.

 

Leste i PC world får ca 1 år siden at slike maskiner typisk ga svært mye for pengene. Men uansett, synes Intels lavprissatsing trenger et løft.

Lenke til kommentar

Jo, men så bør man huske at konseptet med Celeron er å holde AMD "på plass". Med Celeron kan Intel følge en mer variert prispolitikk og variere mer med sin portefølje av "Barton" og kommende "Dothan".

 

Og så er det vel riktig som Vanessa, sier at det er mange ordinære brukere som har glede av Celeron (>2,2GHz).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...