Gå til innhold

Det er på tide å oppdatere iPhonen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trodde poenget med nytt OS var å gjøre det enda bedre og raskere jeg. At iOS 6.1.3 er totalt sett ca 12 sekunder RASKERE enn iOS 7.1 synes jeg er meget merkelig..

 

Da skjønner jeg ikke alt oppstyret om å oppdatere til ny versjon når man faktisk får et tregere system..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Merk at det gjaldt kun iPhone 4, altså en mobil som nå er straks fire år gammel. Det er vel ikke et så alt for ukjent fenomen at ny programvare kan oppleves tregere på eldre modeller.

 

Man oppdaterer ofte til nyere versjon på grunn av forbedringer i sikkerhet, støtte for nyere APIer og mye annet som ikke bare nødvendigvis omhandler ytelse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Trodde poenget med nytt OS var å gjøre det enda bedre og raskere jeg. At iOS 6.1.3 er totalt sett ca 12 sekunder RASKERE enn iOS 7.1 synes jeg er meget merkelig..

 

Da skjønner jeg ikke alt oppstyret om å oppdatere til ny versjon når man faktisk får et tregere system..

 

12 sekunder raskere å starte. (Ganske irrelevant, hvor ofte slår du av mobilen)

Ellers er jo hastighet forskjellene ganske minimale. Kan jo veie opp selv om det er verdt det, men forskjellene mellom iOS 6 og 7 er jo drastisk større enn bare hastigheten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Finn Jarle Kvalheim:

Kan du forklare hvordan i alle dager du fikk din kjære iPhone til å bli raskere av denne updaten? Min ble treng som en iPhone3! Helt grusom update! (å ja, jeg har iPhone 5s 64giga). Værste update de har hatt på flere år! Helt krise dårlig...

Og alarmen slutter å fungere? :D

 

Det er en hel del som ikke funker hos meg.. Pluss den ble sinnsykt treg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Finn Jarle Kvalheim:

Kan du forklare hvordan i alle dager du fikk din kjære iPhone til å bli raskere av denne updaten? Min ble treng som en iPhone3! Helt grusom update! (å ja, jeg har iPhone 5s 64giga). Værste update de har hatt på flere år! Helt krise dårlig...

Og alarmen slutter å fungere? :D

Det er en hel del som ikke funker hos meg.. Pluss den ble sinnsykt treg!

 

 

Da er det vel ganske så åpenbart at det har skjedd noe feil? Da tar man backup og gjenoppretter telefonen og kjører en hard gjenoppretning via iTunes. Nå alle og en hver kan underskrive på at ytelse og alt har blitt meget bedre med en oppdatering som tross alt har gått igjennom testing i flere måneder som er drøyt lenge for oppdateringer som dette så sier det vel seg selv at noe er galt om du skal ha stikk motsatt opplevelse enn hva hele verden ser ut til å ha.

 

 

Koble den til PC / Mac, hold inn strøm (av / på knapp) og hjemknapp (den runde) i 10-15 sekunder til telefonen restarter seg selv, slipp strøm (av / på knapp) men fortsett å holde inne hjemknappen til den står i gjenoppretningsmodus i iTunes på maskinen din. Deretter går du igjennom med gjenoppretning. Pass på å ta fullstendig backup til iCloud og eller iTunes eller så mister du all data.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trodde poenget med nytt OS var å gjøre det enda bedre og raskere jeg. At iOS 6.1.3 er totalt sett ca 12 sekunder RASKERE enn iOS 7.1 synes jeg er meget merkelig..

 

Da skjønner jeg ikke alt oppstyret om å oppdatere til ny versjon når man faktisk får et tregere system..

 

Det er jo fordi systemet ble mer krevende da ios 7.0 kom

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

 

Merk at det gjaldt kun iPhone 4, altså en mobil som nå er straks fire år gammel.

Ja, hvor mange andre produsenter er det som kommer med oppdateringer til FIRE år gamle telefoner?

 

 

Når ikke noe er forandret, så kan man det.

Men på andre områder så stenger Apple ute eldre hardware helt uten annen grunn enn å skulle selge ny hardware.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Kjøp deg en Android toppmodell som får oppdatering max 1-1,5 år om det er så vanskelig.

 

Det er jo merkbart lenger enn mellom hver gang noen bytter en iPhone.

Vanskelig er det ikke og med en Android, så øker man levetiden med å installere Cyanogenmod. Skifte batterier er heller ingen problemer, så man kan ikke spille det kortet til sjefen, når ny telefon skal kjøpes.

 

Nå har jeg spilt ut to trumfkort som Apple aldri vil gjøre mulig for sin kundegruppe.

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

 

Trodde poenget med nytt OS var å gjøre det enda bedre og raskere jeg. At iOS 6.1.3 er totalt sett ca 12 sekunder RASKERE enn iOS 7.1 synes jeg er meget merkelig..

 

Da skjønner jeg ikke alt oppstyret om å oppdatere til ny versjon når man faktisk får et tregere system..

Det er jo fordi systemet ble mer krevende da ios 7.0 kom

 

 

Det er jo litt rart

Har selv oppgradert min iPhone 5 til iOS 7, og merker ikke noe særlig forskjell akkurat.

 

Men når for eksempel Microsoft lager en ny Windows-versjon, så er jo ofte tanken å gjøre systemet lettere å kjøre. De gjorde jo det motsatte da Vista kom, men med Win7 og 8 har jo i alle fall tanken vært å gjøre systemet enklere og mer effektivt - er det ikke?

Lenke til kommentar

Kan noen forklare meg hva som er forskjellen på "reduce white point" og det å skru ned lysstyrken?

 

Etter oppdateringen så virker min iphone 4 litt raskere...bare litt..

 

Jeg vet ikke om det er flere andre som har opplevd dette, men for meg så hendte det ofte at kameraet ikke klarte å ta HDR bilder selvom HDR funksjonen var slått på.. Men nå er det fikset!

Lenke til kommentar

Kan nå si såpass mye, jeg har prøvd alt. Å bare for å toppe det hele. Så var den fingerprint greia en vitts fra før... Nå er det faktisk blitt enda verre! Blir fort byttet til HTC etter det her ja. Nå har jeg hatt iPhone siden 1-gen. Å dette er faktisk det dessisert kjipeste jeg har vært borti!

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...