Gå til innhold

– Rart å få så god mottakelse og ikke selge mer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hater egentlig slike spill, hvor man dør omtrent hele tiden inntil man har lært seg mønsteret. Men det er noe med grafikken, stemningen og hvor profft utført det er som gjør at det er verdt å holde ut. Noen av bossene er også veldig særegne. Den metallfuglen var et mareritt.

 

Men synd å høre at Rain Games ikke har giddet å lære seg åssen man bruker Steam. Kanskje på tide at de knytter til seg et business-hode og ikke bare kreative sjeler?

Lenke til kommentar

Hvor stort/langt/omfattende er Teslagrad?

 

Det koster bare €8.99 på Steam (nå), så kanskje de har priset seg for lavt? Noe sier meg at €14.99+ (hvis det kan forsvares for de som virkelig setter pris på denne type spill) med det handlingsrommet dette ville gitt for 50-66% salg ville vært mer lønnsomt i lengden.

Lenke til kommentar

Som Artemis-Entreri, har ikke jeg heller hørt om dette før nå.

Jeg har hørt om at noen indieselskap i Norge driver å utvikler spill, men dette har ikke vært av stor nok interesse til at jeg bet meg tak i navnet - så kan godt hende det er snakk om samme spill?

 

Uansett, å komme seg på frontpage på steam er et must om man skal komme seg noen vei.

Få noen store youtube kjendiser til å gjøre noen let's play eller reviews av spillet.

 

Hovedsakelig; dette er ett spill. Man må avertere det igjennom kanaler som "gamere" henger på. Det finnes mange av disse, men steam og youtube er desidert størst for meg i det minste.

Lenke til kommentar

Problemet er vel at markedet er stappfullt av 2D puzzle-platformer spill.

Man må ha no helt spesielt, og en liten porsjon flaks, for å skille seg ut i mengden.

 

Det er dette som er hovedproblemet med Teslagrad. Det nådde rett og slett ikke helt opp i konkurransen med mange veldig bra plattformspill som kom i fjor. Alle som er over gjennomsnittlig interessert i spill fikk forøvrig med seg at det kom ut. Spillet ble tross alt lansert i alle digitale spillbutikker av betydning.

 

Et annet stort problem var at det kom ut rett før jul i fjor, hvor alle casual gamere er mest opptatt av Steams julesalg enn å kjøpe et nytt indiespill til fullpris.

 

Angående konsoll, så har det vel ikke vært noen indiehits på konsoll siden Fez, så der skal man ha enda mer flaks siden det er utelukkende et casualmarked. Er vel litt større mulighet nå om man får det kjapt ut til de nye konsollene, siden det er så lite utvalg der.

 

Vil heller anbefale utviklerne å prøve å få det med i en eller annen Humble Bundle. Skjønner ikke hvorfor den ikke var i Humble Indie Bundle 11. Hadde passet perfekt der. 500000 salg, og 2,25 millioner dollar gitt. Noe går selvsagt til veldedighet og Humble selv, pluss de andre utviklerne, men burde ha gitt en pen sum uansett.

Endret av radiohodet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...