Gå til innhold

Test: Dell Ultrasharp UP3241Q


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En 4k skjerm på 27" og 120Hz hadde vært noe. Med maskinvare som matcher vel og merke.

 

Det blir det nok mange år til vi får se.. Er bare TN paneler som blir brukt til 120hz/144hz skjermer så langt og så vidt jeg vet så er det kun annonsert én 1440p skjerm med 120hz så langt (Asus ROG 27").

 

Vel og merke så er ikke maskinvarekravene så voldsomme _egentlig_ Du får litt mer ytelsesdropp enn ca. 4xAA (4x intern oppløsning).

 

Jeg tenkte lenge på 4k 27" som samsung kommer med til sommeren, men nå bestilte jeg nylig Benq 27" 144hz skjerm til gaming.. siden responstid/ghosting/latency er for høy på IPS paneler er min mening.

 

Men må si meg enig med deg.... RGB fargespekter + 120hz + IPS + 4k = drøm (ikke at det noen gang vil skje med IPS.. men kan jo drømme...)

Lenke til kommentar
Det er en ca. tusen år gammel modell med litt overdrivelse og anbefales nok ikke for annet enn på et museum.

 

Synd at måten signalet blir overført er en hack, jeg som lat Linux-bruker er avhengig av mest mulig følging av standarder og ikke egne drivere eller innstillinger. Min Dell 3008 er nå fem år gammel og en ny storebror ved siden av den passer nok fint om et år eller to. 3008-skjermen kostet også 19 000,- i begynnelsen og 14 000,- på det tilbudet jeg kjøpte den på, så det er ikke veldig urimelig pris.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...