Gå til innhold

Kaffen blir dyrere med mobilbetaling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

" Det som virkelig burde gebyrlegges, er bruk av kontanter. De elektroniske betalingsmetodene koster butikkene langt mindre enn kontanthåndteringen, sier Fjørtoft til Mobilen.no."

 

Helt enig. Hvis alle selskaper skal føre kostnadene ved kortbruk over på kundene så er vi tilbake i "steinalderen" igjen. Systemet i dag vil at vi skal betale med kort, å gjøre det dyrere vil virke mot sin hensikt og gjøre kontantbetaling mer attraktivt. Men det er jo fler som har "gebyr" ved kontantbetaling, NSB og mange busselskaper.

 

Når alt kommer til alt så har vel samfunnet i Norge så god råd og orker ikke vente lenger hvis de skal benytte kontantbetaling at det i bunn og grunn ikke betyr noe. Jaja sånn går no dagan :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Helt enig. Hvis alle selskaper skal føre kostnadene ved kortbruk over på kundene så er vi tilbake i "steinalderen" igjen. Systemet i dag vil at vi skal betale med kort, å gjøre det dyrere vil virke mot sin hensikt og gjøre kontantbetaling mer attraktivt. Men det er jo fler som har "gebyr" ved kontantbetaling, NSB og mange busselskaper.

 

 

En ser jo også flere og flere steder som legger til noen % (eller fast beløp) til regningen når en betaler med KreditKort.

 

Så virker som alle vil flytte regningen over på kunden...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

 

Helt enig. Hvis alle selskaper skal føre kostnadene ved kortbruk over på kundene så er vi tilbake i "steinalderen" igjen. Systemet i dag vil at vi skal betale med kort, å gjøre det dyrere vil virke mot sin hensikt og gjøre kontantbetaling mer attraktivt. Men det er jo fler som har "gebyr" ved kontantbetaling, NSB og mange busselskaper.

 

 

En ser jo også flere og flere steder som legger til noen % (eller fast beløp) til regningen når en betaler med KreditKort.

 

Så virker som alle vil flytte regningen over på kunden...

Frem med kontantene!

Lenke til kommentar

 

Helt enig. Hvis alle selskaper skal føre kostnadene ved kortbruk over på kundene så er vi tilbake i "steinalderen" igjen. Systemet i dag vil at vi skal betale med kort, å gjøre det dyrere vil virke mot sin hensikt og gjøre kontantbetaling mer attraktivt. Men det er jo fler som har "gebyr" ved kontantbetaling, NSB og mange busselskaper.

 

 

En ser jo også flere og flere steder som legger til noen % (eller fast beløp) til regningen når en betaler med KreditKort.

 

Så virker som alle vil flytte regningen over på kunden...

Jeg betaler gjerne noen prosent ekstra for å kunne gjøre dette. Det er heller ikke lett å drive butikk i Norge, så jeg skjønner godt at butikkene gir kundene regningen. Ikke noe galt i det, da du selv velger hvor du går og legger igjen pengene:)

Lenke til kommentar

Jeg betaler gjerne noen prosent ekstra for å kunne gjøre dette. Det er heller ikke lett å drive butikk i Norge, så jeg skjønner godt at butikkene gir kundene regningen. Ikke noe galt i det, da du selv velger hvor du går og legger igjen pengene:)

 

 

Det er ikke lett og drive butikk nei, men så skal det jo heller ikke være det, og det kommer vel mer av konkurransen, noe som igjen kommer oss forbrukere til fordel.

 

Burde ikke koste penger og betale for noe syntes nå jeg ... det er en tjeneste butikken burde stå for, så kan de helder regne det inn i prisen på varen slik som alle de andre utgiftene de har, det og lage gebyrer for alt mulig rart er gjør det bare mer vanskelig for kunden og vite hva man faktisk betaler når man kjøper seg f.eks en kaffe.

 

Snart betaler vi gebyr for mobilbetaling, gebyr for kvitteringpapir, gebyr for bruk av kaffekopp, gebyr for oppvarming av kaffe, gebyr for å drikke kaffen på stedet, og til slutt selve kaffen, bon appétit.

 

Endret av esoteric
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...