Gå til innhold

Dark Souls II til PC i april


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

Må innrømme at det er svært fristende å kjøpe ps3-versjonen i tillegg til PC-versjonen som jeg har forhåndsbestilt bare for å få tilfredsstilt suget til så lenge. Men den som venter på noe godt venter ikke forgjeves... eller aldri lenge nok.

Blir nok uansett å blokkere det meste som har med Dark Souls 2 på nettet ei stund framover.

Lenke til kommentar

Dark souls va det beste spelet som kom ut i 2011. Og for min del har det enda ikkje blitt toppa. Gler meg som ein unge til 2ern. Men ska klare å vente til pc versjonen kommer. Hadde håpt på ein mac versjon også. Men det blir vel mykje å forvente. Jaja. Har jo alltids bootcamp :)

Lenke til kommentar

 

Klarer fint å vente litt lenger, så lenge versjonen vi får på PC ender opp med å være en skikkelig port, og ikke makkverket vi fikk med DS1.

Leste du ikke artikkelen? Det blir ingen port.

 

 

Det er vel derfor PC-utgaven kommer en måned senere..... å nei, det er nok ikke alle som lar seg lure så lett. Vi som har levd litt vet at man ikke kan stole et fnugg på lovnader fra utviklere. Jeg også håper det blir en ordentlig port med god støtte for tastatur og mus. Blir for casual for meg å spille et sånt spill med en håndkontroller. For en serie som skal være vanskelig, så blir det for dumt at de må dumme det ned til å tillate lock on pga suboptimale kontroller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Klarer fint å vente litt lenger, så lenge versjonen vi får på PC ender opp med å være en skikkelig port, og ikke makkverket vi fikk med DS1.

Leste du ikke artikkelen? Det blir ingen port.

 

 

Selvfølgelig blir det jo en port. Ett spill, utviklet hovedsaklig for ett spillsystem, og portet til resten. Hva tror du, at de lager et separat spill for de to systemene? Det ville kostet alt for mye penger.

Lenke til kommentar

 

 

Klarer fint å vente litt lenger, så lenge versjonen vi får på PC ender opp med å være en skikkelig port, og ikke makkverket vi fikk med DS1.

Leste du ikke artikkelen? Det blir ingen port.

 

 

Selvfølgelig blir det jo en port. Ett spill, utviklet hovedsaklig for ett spillsystem, og portet til resten. Hva tror du, at de lager et separat spill for de to systemene? Det ville kostet alt for mye penger.

 

 

Om du definerer det slik, så er det jo fortsatt ikke en Port ifølge artikkelen?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

Klarer fint å vente litt lenger, så lenge versjonen vi får på PC ender opp med å være en skikkelig port, og ikke makkverket vi fikk med DS1.

Leste du ikke artikkelen? Det blir ingen port.

Selvfølgelig blir det jo en port. Ett spill, utviklet hovedsaklig for ett spillsystem, og portet til resten. Hva tror du, at de lager et separat spill for de to systemene? Det ville kostet alt for mye penger.

vær så snill og LES før klagge....det er sakt at det er Port FRA PC (ikkje fra konsol) til KONSOL

 

dermed er det PC Port til konsol

 

dette fekk GameKult svar på i eit interju

Endret av BonBattery
Lenke til kommentar

De fleste spill produseres jo på PC. Men jeg er ganske sikker på at Dark Souls 2 først og fremst vil produseres med håndkontrollere og mid-range hardware i tankene. De har omtrent ingen erfaring med å lage spill for PC.

 

Vi får se når spillet kommer ut. Men ærlig talt, hvordan fungerer denne logikken? Om spillet først og fremst er laget for PC, for så å bli portet til konsollene... Hvorfor kommer da spillet først ut på konsollene, så fullføres PC-versjonen en måned senere? Forklar meg dette, fordi jeg skjønner ikke helt hvordan versjonene av spillet som er portet til konsollene kan komme ut FØR den "originale" versjonen.

Er det noe jeg har lært, så er det å aldri ta en utvikler på sitt ord før et spill er lansert. De har ingen problemer med å lyve for folk. Bare se på spill som Aliens: Colonial Marines, Rome 2, og nå tydeligvis også Watchdogs. Og i dette tilfellet har jo ikke akkurat From Software et godt utgangspunkt. Det er klart at de ga blaffen i PC-versjonen. De lanserte spillet på PC fordi det var et tydelig marked, men de gadd ikke å legge noe arbeid i porten. I det hele tatt. Og når moddere begynte å fikse ting i spillet som utviklerne mente var "umulig", så gadd ikke utviklerne å hjelpe modderne, implementere deres fikser inn i det faktiske spillet, eller lignende. Og nå kommer Games For Windows Live til å dø ut, og det virker som at Dark Souls 1 dør ut med det.

 

... Så at du velger å ta From Software blindt på deres ord, synes jeg nesten er litt snodig.

 

 

 

Les her: http://steamcommunity.com/games/236430/announcements/detail/1369397757247830170

"FromSoftware have been working to perfectly adapt the game for a mouse & keyboard combo."

Gleder meg til å spille :D

 

... Og på bunnen av spillets Steam-side, står det følgende:

 

"Additional Notes: Controller support: Microsoft Xbox 360® Controller for Windows® (or equivalent) recommended"

 

Klarer de ikke helt å bestemme seg? Eller er det bare at de virkelig har jobbet for å perfeksjonere PC-kontrollene, men at de ikke føler at de gjør en særlig god jobb?

 

 

Misforstå meg rett; Jeg gleder meg til spillet kommer ut. Men jeg ønsker ikke å bli tatt på senga med et uspillelig spill som jeg har betalt mye penger for, slik mange gjorde med det originale Dark Souls.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

De kan jo ha gjort en solid jobb med å implementere mus og tastatur, men likevel anbefale bruk av gamepad. Noen ganger er gamepad rett og slett bedre, på samme måte som det motsatte er tilfelle i andre spill.

 

Personlig syns jeg m/k for Dark Souls må være som å spise blomkålsuppe med gaffel, men hver sin smak.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er vel derfor PC-utgaven kommer en måned senere..... å nei, det er nok ikke alle som lar seg lure så lett. Vi som har levd litt vet at man ikke kan stole et fnugg på lovnader fra utviklere. Jeg også håper det blir en ordentlig port med god støtte for tastatur og mus. Blir for casual for meg å spille et sånt spill med en håndkontroller. For en serie som skal være vanskelig, så blir det for dumt at de må dumme det ned til å tillate lock on pga suboptimale kontroller.

 

Stikk motsatt av min opplevelse med Dark Souls. Passer perfekt med kontrolleren. Skader ikke at styringen i det spillet er eksemplarisk som den er.

 

edit:

Hvem hadde vel trodd at tråden til oppfølgeren til det beste rollespillet, om ikke spillet, på årevis skulle være fylt opp med såpass mye klaging og negativitet. Souls-serien er og har alltid vært hovedsakelig konsollspill. De aller fleste er klar over det. og var klar over det da spillet kom til pc. Ta det for det det er, et vanvittig bra spill, istedenfor å fokusere på de få tingene som var irritasjonsmomenter. Jeg er 100% sikker på at DS2 kommer til å bli et fantastisk spill, From Software har bevist at de er klart best på dunkel rpgfantasy.

Endret av Deadringer
Lenke til kommentar

Kontroller eller ikke. Er bare å kjøpe seg en 360 kontroller til Windows på ebay.

 

http://www.ebay.co.uk/itm/XBOX-360-PC-WIRED-CONTROLLER-Windows-compatible-white-colour-long-USB-lead-/310582553287?pt=UK_Controllers_Attachments&hash=item485029aac7

 

Har selv denne og den funker helt perfekt på PC. Ikke nødvendig å sette opp engang, bare å koble til så funker den.

Endret av LoveAmiga
Lenke til kommentar

Jeg spiller ikke PC-spill med håndkontroller. I alle fall ikke rollespill. :)

 

 

 

Jeg er 100% sikker på at DS2 kommer til å bli et fantastisk spill, From Software har bevist at de er klart best på dunkel rpgfantasy.

 

 

Men de har ikke bevist på at de er best på å porte spill til PC. Som 1) er hva denne artikkelen (og denne tråden) handler om, og 2) hva jeg pratet om. Jeg bryr meg lite om hvor fantastisk dette spillet er på konsoll, når jeg kommer til å kjøpe PC-versjonen, og derfor logisk nok viser litt bekymring med Dark Souls 1 på PC som grunnlag.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Kontroller eller ikke. Er bare å kjøpe seg en 360 kontroller til Windows på ebay.

 

http://www.ebay.co.uk/itm/XBOX-360-PC-WIRED-CONTROLLER-Windows-compatible-white-colour-long-USB-lead-/310582553287?pt=UK_Controllers_Attachments&hash=item485029aac7

 

Har selv denne og den funker helt perfekt på PC. Ikke nødvendig å sette opp engang, bare å koble til så funker den.

 

Du får den trådløse for 249,- på tilbud hos komplett:new_woot:

Endret av Tan28
Lenke til kommentar

Disse prinsippene med konsoll vs. PC blir for dumt. Det er ikke en selvfølge at mus og tastatur er best fordi at det er på PC. Det er jo heller ikke et rendyrka PC spill dette her.

Selv begynte jeg med Demon's Souls, som jo er eksklusivt til PS3. Derfor foretrekker jeg helt klart kontroller. Det er en subjektiv mening.

Etter at jeg testa Dark Souls til PC så kommer jeg ikke til å kjøpe Dark Souls 2 til konsoll. Her er det best på PC. Og det er en objektiv mening. Grunnen til det er at på PC så vil en få bedre grafikk og muligheten til modding. Mer muligheter rett og slett.

Kan forresten varmt anbefale den xbox kontrolleren for windows. Så anbefaler jeg folk til å faktisk teste ut for å se hva som funker best for dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...