Gå til innhold

Dette tastaturet gir deg full kontroll i TV-stuen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Verdt å merke seg at Logitech har hatt et liknende tastatur for pc i markedet siden 2011 eller noe sånt: Logitech Wireless Touch Keyboard K400 til under 300 riksdaler.

 

Det nye kunne med fordel ha hatt bakbelyste taster imo, nå som det er 2014.

Endret av mandela
  • Liker 4
Lenke til kommentar

K400 + harmony mottaker og software = dette.

 

Det ser ikke ut som de har gjort noe med selve tastebrettet, dette er bra. Men norsk pris på ~1500 kr blir litt mye når K400 koster rundt 400kr. Jeg tror likevel det er verdt det for mange - ikke alle som kun har htpc påkoblet stuealteret, og da kommer det godt med å kunne trykke "source" på tastaturet uten å strekke seg etter fjernkontrollen.

 

Helt seriøst så er prisen passende, Harmony-serien har alltid vært premium utstyr med gode styrings- og programmeringsmuligheter for flere enheter. Blir nok en slik en den dagen tven står i et annet rom enn riggen, så lenge de gjør noe med kvalitetsfølelsen med brettet. K400 fungerer meget bra men kan virke en anelse kjip for 1500kr.

Lenke til kommentar

Verdt å merke seg at Logitech har hatt et liknende tastatur for pc i markedet siden 2011 eller noe sånt: Logitech Wireless Touch Keyboard K400 til under 300 riksdaler.

 

Det nye kunne med fordel ha hatt bakbelyste taster imo, nå som det er 2014.

 

Baklyste taster til en HTPC? Nei takk.

 

K400 som folk snakker om, hvordan kommuniserer den med PCen? Bluetooth?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

Verdt å merke seg at Logitech har hatt et liknende tastatur for pc i markedet siden 2011 eller noe sånt: Logitech Wireless Touch Keyboard K400 til under 300 riksdaler.

 

Det nye kunne med fordel ha hatt bakbelyste taster imo, nå som det er 2014.

Baklyste taster til en HTPC? Nei takk.

 

K400 som folk snakker om, hvordan kommuniserer den med PCen? Bluetooth?

 

AtW

2.4 GHz unified-mottakeren Logitech bruker på de fleste trådløse produktene sine. Kan ha litt laber rekkevidde fra baksiden av en smart-tv eller bak et kabinett.

Lenke til kommentar

Baklyste taster til en HTPC? Nei takk.

 

K400 som folk snakker om, hvordan kommuniserer den med PCen? Bluetooth?

Logitech Unifying-mottaker.

 

Hvorfor ikke bakbelyste taster? Lyset kan alltid skrus av, men kan med fordel være på i mørke rom når man kåler med setup'en

Endret av mandela
Lenke til kommentar

 

Baklyste taster til en HTPC? Nei takk.

 

K400 som folk snakker om, hvordan kommuniserer den med PCen? Bluetooth?

Logitech Unifying-mottaker.

 

Hvorfor ikke bakbelyste taster? Lyset kan alltid skrus av, men kan med fordel være på i mørke rom når man kåler med setup'en

 

 

Tastatur med lys er lite lesbare når lysene er av, og man vil ikke forstyrres av lys og drit når man ser på en film.

 

AtW

Lenke til kommentar

Tastatur med lys er lite lesbare når lysene er av, og man vil ikke forstyrres av lys og drit når man ser på en film.

 

1. når er bakbelyste tastaturer brukbare da? Jeg bruker et Fujitsu KB910 tastatur med bakbelyste taster og for min del er lyset mest brukbart i mørket

2. man kan vanligvis skru lyset av, man bruker jo ikke tastaturet når man endelig har fått valgt en og satt den på.

Endret av mandela
Lenke til kommentar

 

 

Verdt å merke seg at Logitech har hatt et liknende tastatur for pc i markedet siden 2011 eller noe sånt: Logitech Wireless Touch Keyboard K400 til under 300 riksdaler.

 

Det nye kunne med fordel ha hatt bakbelyste taster imo, nå som det er 2014.

Baklyste taster til en HTPC? Nei takk.

 

K400 som folk snakker om, hvordan kommuniserer den med PCen? Bluetooth?

 

AtW

Den bruker logitechs unifying receiver

 

Edit: learn to refresh...

Endret av Snobjorn
Lenke til kommentar

Cool.

Håper de også selger tastaturet uten hub'en også.

Har allerede Harmony Ultimate, så derfor trenger jeg ikke enda en hub.

Men tastaturet kunne jeg godt tenkt meg (selvfølgelig med muligheten til å koble opp mot min eksisterende hub).

 

Er også enig om at baklys hadde vært ønskelig.

Sliter bl.a. med tastene på fjernkontrollen til Boxee Box når det er mørkt.

Lenke til kommentar

2.4 GHz unified-mottakeren Logitech bruker på de fleste trådløse produktene sine. Kan ha litt laber rekkevidde fra baksiden av en smart-tv eller bak et kabinett.

Dette kan jeg skrive under på. Har plugget min inn bak på HTPC'en som står inne i et skap. Har tendens til å hakke fælt hvis jeg ikke løfter opp tastaturet.
Lenke til kommentar

 

2.4 GHz unified-mottakeren Logitech bruker på de fleste trådløse produktene sine. Kan ha litt laber rekkevidde fra baksiden av en smart-tv eller bak et kabinett.

Dette kan jeg skrive under på. Har plugget min inn bak på HTPC'en som står inne i et skap. Har tendens til å hakke fælt hvis jeg ikke løfter opp tastaturet.

Logitech sin BT løsning med dinovo edge gir 1 ekstra meter(5 vs 4m) i åpen luft så logitech er ikke noe å skryte av på rekkevidde fronten. Man kan likevell se enkelte produkter som bruker unifying som lagger på alt over 2m så greit å lese en del før man hopper på logitech utstyr nå om dagen.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Baklyste taster til en HTPC? Nei takk.

 

K400 som folk snakker om, hvordan kommuniserer den med PCen? Bluetooth?

Logitech Unifying-mottaker.

 

Hvorfor ikke bakbelyste taster? Lyset kan alltid skrus av, men kan med fordel være på i mørke rom når man kåler med setup'en

Tastatur med lys er lite lesbare når lysene er av, og man vil ikke forstyrres av lys og drit når man ser på en film.

 

AtW

Logitech sine harmony fjernkontroller har lys i tastene som automatisk aktiveres når du løfter kontrollen, og deaktiveres 2-3 sekunder etter du legger den fra deg. lignende må vel være akseptabelt for et tastatur?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...