Gå til innhold

Video av Cortana har lekket


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes dere har helt feil fokus her. Grunnen til at Microsoft har dette oppsettet er at brukerne selv skal kunne kontrollere hva Cortana har tilgang på. Cortana vil også ha en "notatblokk" hvor du selv kan gå inn og se hvilken informasjon hun sitter på om deg.

 

Så dette ser jeg på som ubetinget positivt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Synes dere har helt feil fokus her. Grunnen til at Microsoft har dette oppsettet er at brukerne selv skal kunne kontrollere hva Cortana har tilgang på. Cortana vil også ha en "notatblokk" hvor du selv kan gå inn og se hvilken informasjon hun sitter på om deg.

 

Så dette ser jeg på som ubetinget positivt.

 

Helt enig med zicozz her. Det er ikke drøyt at Cortana spør om alt dette, det gjør bare tjenesten bedre og mer skreddersydd.

Jeg personling har ingenting i mot at Cortana vet alt om meg kan gjerne vite ka eg spiste til frokost eller når eg dusjet sist. Hvis det hjelper til med å gi meg mer tilrettelagt informasjon er det bare et megapluss

Lenke til kommentar

 

Synes dere har helt feil fokus her. Grunnen til at Microsoft har dette oppsettet er at brukerne selv skal kunne kontrollere hva Cortana har tilgang på. Cortana vil også ha en "notatblokk" hvor du selv kan gå inn og se hvilken informasjon hun sitter på om deg.

 

Så dette ser jeg på som ubetinget positivt.

Helt enig med zicozz her. Det er ikke drøyt at Cortana spør om alt dette, det gjør bare tjenesten bedre og mer skreddersydd.

Jeg personling har ingenting i mot at Cortana vet alt om meg kan gjerne vite ka eg spiste til frokost eller når eg dusjet sist. Hvis det hjelper til med å gi meg mer tilrettelagt informasjon er det bare et megapluss

Håper ikke dere er noen av dem som deltar i personverndiskusjonene og mener det er krenket.....

Endret av Dante's Inferno
Lenke til kommentar

 

 

Synes dere har helt feil fokus her. Grunnen til at Microsoft har dette oppsettet er at brukerne selv skal kunne kontrollere hva Cortana har tilgang på. Cortana vil også ha en "notatblokk" hvor du selv kan gå inn og se hvilken informasjon hun sitter på om deg.

 

Så dette ser jeg på som ubetinget positivt.

Helt enig med zicozz her. Det er ikke drøyt at Cortana spør om alt dette, det gjør bare tjenesten bedre og mer skreddersydd.

Jeg personling har ingenting i mot at Cortana vet alt om meg kan gjerne vite ka eg spiste til frokost eller når eg dusjet sist. Hvis det hjelper til med å gi meg mer tilrettelagt informasjon er det bare et megapluss

Håper ikke dere er noen av dem som deltar i personverndiskusjonene og mener det er krenket.....

Litt av poenget var vel at du vet hva Cortana lagrer om deg, og kan fjerne dette selv om du vil. Og du kunne vel si at Cortana ikke fikk lagre diverse informasjon om deg i fremtiden heller.

 

Er ikke like lett å få innsyn i hva Google, Facebook, NSA og så videre har av data om deg, og så eventuelt be dem fjerne deler av den informasjonen er det?

 

Selvfølgelig, om Cortana lagrer alt på en ekstern server som du ikke får gjort noe med, da kan det bli verre...

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...