Gå til innhold

NRK tar opp kampen med Netflix


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Dette kan være et steg i riktig retning for NRK. Få avvikla denna påtrengte lisensen, og gjør det om til abonnementstjeneste slik som Netflix, HBO, TV2 Sumo, Viaplay og alle de andre..

Uenig, NRK må finansieres av fellesskapet (ikke brukerne) ellers har det ingen misjon. Lisensordingen vi har i dag er imidlerid fullstendig tåpelig.
Lenke til kommentar

 

Dette kan være et steg i riktig retning for NRK. Få avvikla denna påtrengte lisensen, og gjør det om til abonnementstjeneste slik som Netflix, HBO, TV2 Sumo, Viaplay og alle de andre..

Uenig, NRK må finansieres av fellesskapet (ikke brukerne) ellers har det ingen misjon. Lisensordingen vi har i dag er imidlerid fullstendig tåpelig.

 

 

Smaken er som baken. Jeg foretrekker uavhengige nyheter. NRK er full av propaganda og sensur av kommentarfeltet på NRK.no's artikler. Skam.

Lenke til kommentar

NRK kan ikke konkurrere med Netflix før de lar programmene sine være tilgjengelig lenger enn de er i dag. Nesten alt forsvinner etter en måneds tid.

Vil tro det er fordi de ikke har betalt for å ha rettighetene lenger. Men klart, det blir litt vanskelig å sammenligne det med Netflix o.l. når de har en annerledes modell.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vil tro det er fordi de ikke har betalt for å ha rettighetene lenger. Men klart, det blir litt vanskelig å sammenligne det med Netflix o.l. når de har en annerledes modell.

Joda, ser den. Men jeg snakker ikke om innkjøpte utenlandske serier osv. De skjønner jeg at de ikke kan vise i allevigheter. Jeg tenker på slike ting som egne flaggskipserier som f.eks. "Mesternes mester".
Lenke til kommentar
Joda, ser den. Men jeg snakker ikke om innkjøpte utenlandske serier osv. De skjønner jeg at de ikke kan vise i allevigheter. Jeg tenker på slike ting som egne flaggskipserier som f.eks. "Mesternes mester".

Skal innrømme at jeg ikke har brukt NRK Nett-TV så fryktelig mye, så visste ikke om deres egenproduserte serier også blir borte. Hvis det er tilfellet som du sier så er det noe merkelig ja. Kanskje det er for å tjene på salg av DVD..?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Ren snikinnføring av lisens på andre enheter enn TV, a'la den løsningen Sverige har innført...

Er det nevnt noe sted at lisensregelverket skal endres ?
Lenke til kommentar

 

Ren snikinnføring av lisens på andre enheter enn TV, a'la den løsningen Sverige har innført...

Er det nevnt noe sted at lisensregelverket skal endres ?

 

 

Ikke i denne artikkelen, men i tidligere artikler på Tek.no er det nevnt at NRK ser på ulike alternativer for innkreving av lisens; f.eks. på mobile enheter, eller annet utstyr som gjør det mulig å ta i bruk NRK.

 

Det er riktignok preisert at dette p.t. er i planleggingstadiet. Men konturene i utviklingen kan absolutt skimtes...

Endret av Akitu
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Ikke i denne artikkelen, men i tidligere artikler på Tek.no er det nevnt at NRK ser på ulike alternativer for innkreving av lisens; f.eks. på mobile enheter, eller annet utstyr som gjør det mulig å ta i bruk NRK.

Ja, det er godt det ser på reglene, for nå er de helt håpløse. Du betaler ikke for å få inn NRK, men for å "eie en TV mottager".

 

Det vil bl.a. si;

Eier du en gammel analog TV må du betale lisens, men siden det analoge nettet er fjernet får du ikke noe bilde. Hvilket er omtrent like latterlig som at du ikke betaler for å se alt via internett.

Det går ikke akkurat kjapt i politikken.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...