Gå til innhold

Test: Asus Transformer Book T100


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Synes det er litt merkelig å poengtere at ett brett er lydløst.

Det har de vel vært i all sin tid?

 

Ikke x86 baserte nettbrett/pcer

Har pr dags dato aldri vært borti et eneste nettbrett som har gitt noen viftestøy fra seg,

men jeg har vel ikke vært borti samtlige da, tydeligvis.

Dette er jo et nettbrett med påkoblet fullt tastatur, ikke en pc i den forstand.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Synes det er litt merkelig å poengtere at ett brett er lydløst.

Det har de vel vært i all sin tid?

Ikke x86 baserte nettbrett/pcer

Har pr dags dato aldri vært borti et eneste nettbrett som har gitt noen viftestøy fra seg,

men jeg har vel ikke vært borti samtlige da, tydeligvis.

Dette er jo et nettbrett med påkoblet fullt tastatur, ikke en pc i den forstand.

 

 

Dette er en fullverdig PC med Windows 8.1.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Synes det er litt merkelig å poengtere at ett brett er lydløst.

Det har de vel vært i all sin tid?

 

Ikke x86 baserte nettbrett/pcer

Har pr dags dato aldri vært borti et eneste nettbrett som har gitt noen viftestøy fra seg,

men jeg har vel ikke vært borti samtlige da, tydeligvis.

Dette er jo et nettbrett med påkoblet fullt tastatur, ikke en pc i den forstand.

I tiden som kommer må man ikke lenger se på disse maskinenes formfaktor og sette dem i en bås, for som de andre allerede har skrevet er dette x86 maskiner som kjører Windows 8.1.

 

For å utdype dette nærmere bety dette at grunnarkitekturen er den samme som an finner på en hvilken som helst vanlig stasjonær eller bærbar PC, og det samme gjelder Windows 8.1 operativsystemet som ikke må forveksles med Windows RT som kjører på Microsofts nettbrett.

 

Når jeg her skriver nettbrett kan man straks begynne å diskutere hvor grensene går og hva som er hva. Men med nettbrett mener jeg altså tilsvarende iPad og androide brett.

 

Dette er altså kort fortalt en fullblods datamaskin i et nettbretts skall. Den kan kjøre alle programmer man får på en PC, men fungerer også ypperlig som et nettbrett med typiske touch applikasjoner. Jeg kaller disse maskinene touch pc, eller hybrider.

 

Atom, som leveres i denne er en proessor som er laget for å bruke lite strøm, samtidig som den leverer ok ytelse til en billig penge. Bare sørg for å få siste generasjon atom. De er imidlertid litt svake for de mer krevende applikasjonene man kjører på vanlige datamaskiner. Har man slike krev å man heller velge tilsvarende med core i, 5 eller 7.

 

Har man fokus på nettbrett applikasjoner, samt muligheten til det lille ekstra vil dette fungere ypperlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

*klipp*

 

Takk for et utdypende svar.

 

Skal være enig i at grensen for hva som kan karaktiriseres som "ditt" eller "datt" begynner å viskes ut, mer og mer, ja. Er vel sikkert bare jeg som tenker gammeldags.

Tar ikke imot den nye trenden med touchskjerm på stasjonær/laptop med åpne armer, for å si det sånn. Ei heller Win8,x, men det er en litt annen diskusjon.

 

God helg.

Lenke til kommentar

Får bare ta til seg og akseptere fakta om "innmaten".

Jeg vil si ipad's og android galaxy tab/note og liknende "surfbredar" er forvokste mobiler.

Og denne samt andre tilsvarendd x86 tablet-pc er forminske mini pcer. Unntaket er surface 2 pro ,lenovo yoga o.l som er fullblods ultrabooks med core i7/i5 og cpu vifter som i vanlige ultrabook laptops.

 

Jeg har både 13" hybrid tablet-pc yoga med X86 i7 W8.1 og Samsung Galaxy Note 10.1" ARM nettbrett så føler meg kvalifisert til å mene noe om dette.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Dere kan ikke teste et Asus-brett og komme til en konklusjon, UTEN å ha testet eMMC-ytelsen. Denne har tidvis vært elednig på både Vivo-er og Transformere fra Asus og ødelegger hele brukeropplevelsen så snart man har installerert noen apps og lagt inn litt data.

Lenke til kommentar

 

*klipp*

Takk for et utdypende svar.

 

Skal være enig i at grensen for hva som kan karaktiriseres som "ditt" eller "datt" begynner å viskes ut, mer og mer, ja. Er vel sikkert bare jeg som tenker gammeldags.

Tar ikke imot den nye trenden med touchskjerm på stasjonær/laptop med åpne armer, for å si det sånn. Ei heller Win8,x, men det er en litt annen diskusjon.

 

God helg.

 

 

 

*klipp*

Takk for et utdypende svar.

 

Skal være enig i at grensen for hva som kan karaktiriseres som "ditt" eller "datt" begynner å viskes ut, mer og mer, ja. Er vel sikkert bare jeg som tenker gammeldags.

Tar ikke imot den nye trenden med touchskjerm på stasjonær/laptop med åpne armer, for å si det sånn. Ei heller Win8,x, men det er en litt annen diskusjon.

 

God helg.

 

Personlig kjører jeg W8.1 på alle mine maskiner, og det fungerer ypperlig. Av de tingene jeg kunne sett ble forbedret er ikke startmeny/skjerm problematikken en gang på listen. Mulig jeg har et åpent sinn, men W8 er W7 med noe ekstra.

 

Nå benytter jeg meg riktig nok av MS' økosystem, samt at jeg eier både WinRT nettbrett og W8.1 Enterprice touch PC slik at jeg får utnyttet ting ganske godt, men har ikke savnet W7 på desktopen et skund heller.

 

Maskiner som Dell Venue 11 Pro med docking og begge tastaturmuligheter erstatter i veldig stor grad behovet for både nettbrett, bærbar og stasjonær da den fungerer godt i alle disse rollene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...