Gå til innhold

Norske Opera på Nokias Android-telefon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott at dette kan gjøres (konkurranse)! men det lukter problemer/søksmål: Da googles applikasjoner er en pakkeløsning, dvs om du ønsker å benytte deg av play store, må du også installere nettleser/maps/hangout!

så kanksje nokia har og droppe play store?

 

De har ikke Google Play, nei. Her kjører de kun ren Android i bunnen uten Google-apps.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det å utelate Google Play tror jeg vil slå temmelig dårlig ut, kanskje ikke i utviklingsland og de rimeligere markedet som det ser ut til at Nokia hovedsakelig fokuserer på men hos de mange som har ventet på en Android telefon fra Nokia og som da fort innser at det ikke foreligger noen Google Play Store der så de kan se langt etter den brede programvarestøtten man har blitt så vant til.

 

Dette skaper jo fort også forvirring når brukere sitter å klør seg i hode og tenker "jo men det står jo at appen kan lastes ned til Android, så hvorfor kan ikke jeg laste den ned??". De skal riktignok drive med en egen Nokia appbutikk men det spørs jo hvor mange utviklere som gidder å bry seg med å portere apps fra Play Store med det første da markedet for disse telefonen i utgangspunktet er forsvinnende liten og jeg aner heller ikke hvordan Nokia stiller seg i forhold til profitering for utviklere ved salg via Nokia sin store og lignende.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Flott at dette kan gjøres (konkurranse)! men det lukter problemer/søksmål: Da googles applikasjoner er en pakkeløsning, dvs om du ønsker å benytte deg av play store, må du også installere nettleser/maps/hangout!

så kanksje nokia har og droppe play store?

 

ROM Customizer>Remove System apps

 

Funker fint for oss som sluttbruker som kjøper et produkt ja, men om et firma som har fått lisens til å selge OS'et kan endre alt de vil er et annen spørsmål....

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...