Gå til innhold

Hedrer Steve Jobs med eget frimerke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor blande Jesus inn i dette? Det hersker vell liten tvil om at Steve Jobs har hatt en veldig stor stjerne i USA. Han var vel jevnlig invitert til sammenkomster med diverse Presidenter, hvertfall Barrack Obama. I et land som USA hvor det er ganske så normalt å hedre store personligheten med frimerker så er kommer vell ikke akkurat dette som noe voldsomt stort sjokk eller en overraskelse?

 

Det er vel heller ingen grunn til å late som om dette er noe større enn hva det faktisk er, det er tross alt bare snakk om et lite antall frimerker for å hedre en personlighet i USA. Intet mer, intet mindre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor blande Jesus inn i dette? Det hersker vell liten tvil om at Steve Jobs har hatt en veldig stor stjerne i USA. Han var vel jevnlig invitert til sammenkomster med diverse Presidenter, hvertfall Barrack Obama. I et land som USA hvor det er ganske så normalt å hedre store personligheten med frimerker så er kommer vell ikke akkurat dette som noe voldsomt stort sjokk eller en overraskelse?

 

Det er vel heller ingen grunn til å late som om dette er noe større enn hva det faktisk er, det er tross alt bare snakk om et lite antall frimerker for å hedre en personlighet i USA. Intet mer, intet mindre.

 

Mohaaaaaaaaaaaaaaammad !

 

Kjøper Jobs frimerke jeg...... mer å brenne!

Lenke til kommentar

Ser at dette er et klassisk tilfelle hvor ting ikke kommer så godt frem i tekstform, jeg mente jo ikke alvorlig at man ikke skal blande Jesus inn i dette.. Dette var bare en temmelig vanlig talemåte og en aldri så liten "fleip" om man skal kalle det det. Jeg har overhode ikke noe problem med å forstå hva "Slai" mente med å skrive "Jesus Christ" men samtidig så syntes jeg vell ikke at denne saken var så utrolig mye å bære seg over.

Lenke til kommentar

Ser at dette er et klassisk tilfelle hvor ting ikke kommer så godt frem i tekstform, jeg mente jo ikke alvorlig at man ikke skal blande Jesus inn i dette.. Dette var bare en temmelig vanlig talemåte og en aldri så liten "fleip" om man skal kalle det det. Jeg har overhode ikke noe problem med å forstå hva "Slai" mente med å skrive "Jesus Christ" men samtidig så syntes jeg vell ikke at denne saken var så utrolig mye å bære seg over.

 

Det kom helt klart fram for meg, jeg bare synes det ett ganske tåpelig diskusjonsmessig grep å tolke det bokstavelig, for å illustrere det så valgte jeg med vilje å tolke din setning helt bokstavelig. Jeg ser på det mer som en litt halvhjertet hersketeknikk enn en særlig god fleip.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Vist du skal tolke kun en av kommentarene bokstavlig AtW så kan du vell ta de andre bokstavlig også for da hadde det vært rett å skrive det du skriver. Jeg tar det som Ramguy også var ironisk med sitt utrykk ovenfor Slai sitt innlegg.

Å bli fortvilet av rett og slett dårlige kommentarer er ikke vanskelig å forstå.

Derimot så har Steve Jobs vært med å endret vår forståelse på mobiler og eventuelt laptoper, enda mange har blitt "fanboys" ovenfor produkte så kan man også forstå at han har gjort vår hverdag forandret på et vis.

Det var tross alt apple telefoner som ga et kick i smartelefon markedet.

Enda om min første smart telefon var en htc tytn og kun hatt en iPhone 4 av apple formatet så liker jeg nå android.

Men jeg tror nokk ikke at vi hadde hatt en slik hverdag runt telefonen om vi ikke hadde Steve Jobs med i bildet.

 

Shelfen

(Enda om man kan see hvem som la ut meldingen ved å see på brukeren.)

Lenke til kommentar

Er masse dårlige kommentarer. Men min er strengt tatt ikke noe spesielt mye dårligere kommentar enn gjennomsnittlig. Står for den, egentlig.

 

Jeg antar jeg bare ser på Jobs som i en kategori folk jeg ikke ser noen vits med å hedre på et frimerke. Ikke fordi han jobbet i Apple eller noe slikt, men fordi det er litt som å gi frimerke til han som laget den første kommersielle lenestolen.

Lenke til kommentar

Det er vel heller ingen grunn til å late som om dette er noe større enn hva det faktisk er, det er tross alt bare snakk om et lite antall frimerker for å hedre en personlighet i USA. Intet mer, intet mindre.

Bare og bare. Det må da være en genistrek innen PR. Få andre til å betale for reklamen... Og i samme slengen gjøre Apple-ikonet til en "martyr"/udødeliggjøre han (ja gitt at han ikke er det i alles øyne allerede).

 

Død eller ei, hedring eller utnyttelse, han er fortsatt en frontfigur for Apple-produkter, og uansett om hovedformålet er å hedre han så vil det være Win Win for Apple.

 

Off topic:

 

For mange er/var Steve Jobs = deres gud. Og siden gud = Jesus, så skjønner jeg godt noen vil blande inn jesus her. :wee:

Endret av Andrull
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...