Gå til innhold

Salget av AMDs grafikkprosessorer faller som en stein


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Laptop og ultrabooks med med Intel CPU (noe majoriteten har) og dedikert grafikk blir den store nøtten for AMD fremover. Her kommer de til å miste store markedsandeler fremover.

 

AMD har dessverre ingenting som kan ta opp konkurrensen med Maxwell-baserte produkter (GM107 og GM108) i overskuelig framtid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dog er det slik at de store volumene ikke ligger i entusiastskjermkort, de finner du derimot i ferdigbygde bærbare og enklere stasjonære maskiner.

Derfor hadde det vært minst like interessant å se omsetningstall for GPU-er fra de to store. Som vi kunne lese for et par dager siden så går salget av Radeon R9-serien over stokk og stein i USA.

 

Andre interessante måltall hadde vært antall solgte (SP og DP) GFLOPS per dag for både GPU alene og integrert grafikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes AMD har bra ytelser og priser på sine skjermkort. Ser ingen grunn til å ikke velge dem. Av skjermkort i bruk i hjemmet er det GeForce 650 Ti i stua, GeForce 680 i spille-PC'n, GeForce 660M i iMac'en så vi er nok litt "grønne". R9 290X skal forøvrig erstatte 680'en i neste runde med skrutrekker'n. Jeg ser frem til å stille den til Uber-mode og la tempen herje villt. ;)

Lenke til kommentar

Liker du varmt skjermkort med vifter som høres - velg AMD

Liker du kjøligere skjermkort som nesten ikke høres - velg Nvidia.

 

God helg!

 

Det er vel en sannhet med visse modifikasjoner. Jeg har strengt tatt opplevd begge deler.

 

Feks mine to seneste grafikkort.

 

geforce 275 var et bedritent kort som bestandig måtte ha vifta på fullguffe for og ikke bli for varm.

 

7950 fra amd bikker knapt over 50 grader på fullguffe og er musestille.

 

Og slike historier kan sikker alle fortelle.

 

God helg!

Endret av Everket
  • Liker 8
Lenke til kommentar

 

 

"AMD faller som en stein"... kom igjen hardware...

10% er faktisk et sykt stort fall.

 

Liker ikke dette fordi jeg vil ikke at nvidia skal bli større enn amd. Konkuranse er bra damnit! 10% er dog et enormt tap.

Antar at tanken bak "falle som en stein" burde i det minste være 50% +++ fall. I tilfelle det skjer kan det godt kalles Seppuku av hardware..

 

Men er ellers enig

Lenke til kommentar

 

 

"AMD faller som en stein"... kom igjen hardware...

10% er faktisk et sykt stort fall.

 

Liker ikke dette fordi jeg vil ikke at nvidia skal bli større enn amd. Konkuranse er bra damnit! 10% er dog et enormt tap.

Antar at tanken bak "falle som en stein" burde i det minste være 50% +++ fall. I tilfelle det skjer kan det godt kalles Seppuku av hardware..

 

Men er ellers enig

 

 

10% for et så stort selskap blir som om 10% av et lite land skulle blitt arbeidsledige på et år. Det er sykt mye :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har lest de 35 linjene som artikkelen omfatter. men jeg finner ikke forklaringen på overskriften.

Hvis det er " i linkene" det siktes til så kan jeg lese dei uten abonnement i Hardware.no. Undres på hvor lang oppsigelsestiden er.

 

10% fall på ett kvartal er å falle som en stein. Det er absolutt ting å klage på i tek-nettverket, men jeg må innrømme at dine stadige innlegg i den retningen begynner å virke litt surmaget heller en konstruktivt.

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Prosessorkjempen Intel gjør det som alltid skarpt, og har lenge sittet på tronen som det selskapet som selger flest grafikkprosessorer.

Artig utsagn siden det er år og dag siden du fikk kjøpt en grafikkprossesor fra Intel uten samtidig å få med en hel CPU på kjøpet.

 

Litt interessant blir da følgelig omsetningstallene, altså hvilke inntekter de ulike har på salg av sine grafikkprosessorer (uten å medregne inntekt av CPU salg selvfølgelig) ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...