Gå til innhold

Datoen klar for andeleg Gabriel Knight-oppfølgjar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til tross for at jeg har backet dette spillet, har jeg fulgt relativt dårlig med på utviklingen. Jeg gleder meg, men bare ut fra det jeg har sett av screenhots er jeg litt bekymret med tanke på stemning og innlevelse, noe som har vært en kjempestyrke i tidligere Jane Jensen-spill jeg har spilt. Det hadde for eksempel vært best om de holdt seg til 2D-grafikk, 3D-figurene ser rett og slett veldig stygge og unaturlige ut.

 

Jeg har langt større forventninger til nylanseringen av Gabriel Knight.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Til tross for at jeg har backet dette spillet, har jeg fulgt relativt dårlig med på utviklingen. Jeg gleder meg, men bare ut fra det jeg har sett av screenhots er jeg litt bekymret med tanke på stemning og innlevelse, noe som har vært en kjempestyrke i tidligere Jane Jensen-spill jeg har spilt. Det hadde for eksempel vært best om de holdt seg til 2D-grafikk, 3D-figurene ser rett og slett veldig stygge og unaturlige ut.

 

Jeg har langt større forventninger til nylanseringen av Gabriel Knight.

 

Spillet er delvis utviklet av Phoenix Online Studios, som i løpet av 2012 og 2013 gav ut Cognition: An Erica Reed Thriller. Det ser ut til at de har stått for den grafiske utviklingen av nye Gabriel Knight, for Cognition-serien slet også med merkelige og unaturlige 3D-figurer.

Lenke til kommentar

Jeg gleder meg, men bare ut fra det jeg har sett av screenhots er jeg litt bekymret med tanke på stemning og innlevelse, noe som har vært en kjempestyrke i tidligere Jane Jensen-spill jeg har spilt. Det hadde for eksempel vært best om de holdt seg til 2D-grafikk, 3D-figurene ser rett og slett veldig stygge og unaturlige ut.

 

Jeg har langt større forventninger til nylanseringen av Gabriel Knight.

 

Har du bare spilt King's Quest 6 og Gabriel Knight 1? :p Skjønner ikke hvorfor du har større forventninger til nylanseringen av Gabriel Knight. Er samme team, og samme motor, og 3D-modellene kommer til å se like stygge ut. Når det er sagt, så plaget ikke grafikken og animasjonene meg noe i Cognition, som er utviklet av samme studio, og grafikken plaget meg heller ikke i Gabriel Knight 2 og 3.

 

Synes det er trist at grafikk har innvirkning på folks evne til innlevelse i 2014. Ligger folk unna bøker og holder seg til tegneserier fordi de har finere grafikk? Historier og gåter trenger ikke god grafikk, og historien er jeg sikker på kommer til å være i toppklasse. Litt mer bekymret for gåtene, for de var fryktelig lette i det lille av den første alphautgaven jeg spilte, men det var mange som klaget på det, så håper de har blitt vanskeligere. Uansett, dette er det spillet jeg ser mest fram til i år sammen med det nye Tex Murphy-spillet.

Lenke til kommentar

Jeg visste ikke at det samme utviklingsstudioet skulle stå for GK-remake'en. Jeg har bare sett lovende screenshots fra det spillet, men sikkert bare uten karakterer. Da kommer de sikkert til å se ut som førstehjelpsdukker der og. Tilsynelatende utrolig dårlig håndverk i Moebius i hvert fall.

 

Kvalitet på utseende og grafikk er viktig i alle visuelle medieprodukter, kanskje spesielt i spill der dette også spiller en rolle i hvor funksjonelt produktet er. Det kan selvsagt ikke sammenliknes med bøker, som ikke har grafikk. Det er tvert imot lettere å skape innlevelse i bøker enn i filmer og spill. Og hva hadde Grim Fandango vært uten den nydelige art deco- og film noir-kunsten? Mye dårligere i hvert fall.

Lenke til kommentar

Har du bare spilt King's Quest 6 og Gabriel Knight 1? :p Skjønner ikke hvorfor du har større forventninger til nylanseringen av Gabriel Knight. Er samme team, og samme motor, og 3D-modellene kommer til å se like stygge ut. Når det er sagt, så plaget ikke grafikken og animasjonene meg noe i Cognition, som er utviklet av samme studio, og grafikken plaget meg heller ikke i Gabriel Knight 2 og 3.

 

Synes det er trist at grafikk har innvirkning på folks evne til innlevelse i 2014. Ligger folk unna bøker og holder seg til tegneserier fordi de har finere grafikk? Historier og gåter trenger ikke god grafikk, og historien er jeg sikker på kommer til å være i toppklasse. Litt mer bekymret for gåtene, for de var fryktelig lette i det lille av den første alphautgaven jeg spilte, men det var mange som klaget på det, så håper de har blitt vanskeligere. Uansett, dette er det spillet jeg ser mest fram til i år sammen med det nye Tex Murphy-spillet.

 

 

Når det er sagt, folkene i Cognition så til tider usannsynlig frekke ut. Og de ansiktsskyggene... :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...