Gå til innhold

Bioshock-utvikleren legges ned


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Utrolig nedtur for industrien og forbanna trist for de som måtte gå, heldigvis er det flere studioer som søker personer fra Irrational Games, kanskje ikke så rart med tanke på hvordan de har prestert oppover årene.

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=771371

 

Muligens en tankevekker i henhold til at også Valve har endret fokus, de vil mest trolig fokusere flerspiller framfor enspiller-opplevelser, for det er der pengene ligger.

Er det slik industrien skal bli?

Lenke til kommentar

Utrolig nedtur for industrien og forbanna trist for de som måtte gå, heldigvis er det flere studioer som søker personer fra Irrational Games, kanskje ikke så rart med tanke på hvordan de har prestert oppover årene.

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=771371

 

Muligens en tankevekker i henhold til at også Valve har endret fokus, de vil mest trolig fokusere flerspiller framfor enspiller-opplevelser, for det er der pengene ligger.

Er det slik industrien skal bli?

 

Jeg tenker fremdeles på om jeg skal gå konsoll eller PC denne generasjonen, og jeg har egentlig ikke bestemt meg. Om industrien heller mer mot online -og flerspillertitler, vil jeg definitivt tro at PC er et bedre valg. Jeg føler heller ikke at jeg har tid til MMO og flerspiller. Synes det er greit å spille spill som GTA og The Last of Us.

Lenke til kommentar

Triste nyheter, selv om jeg ikke har spilt igjennom Bioshock 1+2 og Infinite, har de alle sammen med for lite tid til å spille, så blir heller korte spill eller spill uten alt for stor og dyp story f.eks GT6 hvor man kan kjøre ett løp her og der, men Bioshock og Infinite skal fullføres etterhvert på PC'en. :)

 

Men jeg spør meg selv, hvorfor legge ned? Ville det ikke vært bedre om han satt på eierskapet(evt solgte seg ut) og lot noen andre ta over den daglige leder driften? Han kunne sørge for å ha innsyn og evt vetorett muligheter, men ellers la andre styre den skuta, så kunne han tatt med de 15 han ville og startet noe mindre slik han ønsket?

 

Håper ikke at det blir "flerspiller trend", da jeg liker best solo spill med story som jeg kan velge mitt eget tempo å spille på. Men tror at enspiller spillene kommer til å leve i beste velgående, men at det kan komme fler flerspiller enn tidligere kan nok være.

Lenke til kommentar

Triste nyheter, selv om jeg ikke har spilt igjennom Bioshock 1+2 og Infinite, har de alle sammen med for lite tid til å spille, så blir heller korte spill eller spill uten alt for stor og dyp story f.eks GT6 hvor man kan kjøre ett løp her og der, men Bioshock og Infinite skal fullføres etterhvert på PC'en. :)

 

Men jeg spør meg selv, hvorfor legge ned? Ville det ikke vært bedre om han satt på eierskapet(evt solgte seg ut) og lot noen andre ta over den daglige leder driften? Han kunne sørge for å ha innsyn og evt vetorett muligheter, men ellers la andre styre den skuta, så kunne han tatt med de 15 han ville og startet noe mindre slik han ønsket?

 

Håper ikke at det blir "flerspiller trend", da jeg liker best solo spill med story som jeg kan velge mitt eget tempo å spille på. Men tror at enspiller spillene kommer til å leve i beste velgående, men at det kan komme fler flerspiller enn tidligere kan nok være.

 

Flerspiller trenden er gammel nå dvs over 10 år. Er lenge siden pendlen begynte å slå tilbake, dvs enspiller uten mulitplayer og multiplayer med kun oppærings del.

 

Det å klistre multiplayer på en enspiller spill funker i beste fall dårlig i værste fall ødelegger det enspilller delen.

Lenke til kommentar

de vil mest trolig fokusere flerspiller framfor enspiller-opplevelser, for det er der pengene ligger.

Er det slik industrien skal bli?

 

Du har noen "gode versjoner" av dette også, eller? F. eks. Pawn systemet til Dragon's Dogma, eller Demon/Dark Souls multiplayer intervension. FF: Lightning Returns har også sosial sammenkobling uten å gjøre det på bekostning av en svekket single player del. Assassin's Creed 4 med "social chests", Anno 2070 med "verdensvalg" og statistikker.

 

Spillene blir mer sosiale ja, men det betyr ikke at alt skal bli World of Warcraft. ;-)

Lenke til kommentar

 

de vil mest trolig fokusere flerspiller framfor enspiller-opplevelser, for det er der pengene ligger.

Er det slik industrien skal bli?

Du har noen "gode versjoner" av dette også, eller? F. eks. Pawn systemet til Dragon's Dogma, eller Demon/Dark Souls multiplayer intervension. FF: Lightning Returns har også sosial sammenkobling uten å gjøre det på bekostning av en svekket single player del. Assassin's Creed 4 med "social chests", Anno 2070 med "verdensvalg" og statistikker.

 

Spillene blir mer sosiale ja, men det betyr ikke at alt skal bli World of Warcraft. ;-)

 

Ingenting er absolutt, og jeg tror det er en stund til at hele industrien hopper på nett-toget. Men noen studioer/Utgivere har allerede så smått begynt.

EA skal ikke la noen spill slippe unna sosiale eller nettbaserte funksjoner,

http://www.vg.no/spill/artikkel.php?artid=10012329.

Ubisoft sine neste tre blockbustere(Watch Dogs, The division, og The Crew) har omtrent kjernen tilrettelagt for onlinespilling, dette er for al del ikke dum ting, men det er en grunn til at de fokuserer slik de gjør, for det er der pengene ofte ligger.

Lenke til kommentar

Jeg tror mange mellomstore utviklerer kommer til å bli borte, og vi sitter igjen med mange små som lager helt konkrete opplevelser for et mindre publikum (ala Double Fine), og noen kjempestore som har alt av multiplayer/sosiale funksjoner/[insert buzzword] som må til for å selge så mange kopier som det kreves for å være et stort studio.

Lenke til kommentar

 

 

Håper det er fordi han innser hvor skuffende Bioshock Infinite ble, og at han på denne måten prøver å gå tilbake til røttene.

Skuffende? Spillet ble en storsuksess med masse positive anmeldelser.

Ble populært, men flere som mener gameplayen ikke var det store. Var vel starten og slutten som var det store. Var litt mye "følg pila".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Heilt greit i mine auge. AAA-spel må ha eit enormt publikum for å tene inn igjen kostnadane. Rockstar klarer det med GTA og Bethesda med TES, men Irrational klarte aldri det med Infinite. Trur ikkje det er marknad for så store, dyre og ikkje minst lineære spel som Infinite. Dei kostar for mykje samtidig som dei må gjere store offer for å appellere til folk flest i staden for å lage den beste moglege opplevinga.

 

Eg er mykje meir spent på ein eventuell UT-klone frå Bleszinski eller eit historiedreve spel frå Levine no, enn om dei framleis måtte lage spel som som "alle" skal like.

Lenke til kommentar

Heilt greit i mine auge. AAA-spel må ha eit enormt publikum for å tene inn igjen kostnadane. Rockstar klarer det med GTA og Bethesda med TES, men Irrational klarte aldri det med Infinite. Trur ikkje det er marknad for så store, dyre og ikkje minst lineære spel som Infinite. Dei kostar for mykje samtidig som dei må gjere store offer for å appellere til folk flest i staden for å lage den beste moglege opplevinga.

 

Eg er mykje meir spent på ein eventuell UT-klone frå Bleszinski eller eit historiedreve spel frå Levine no, enn om dei framleis måtte lage spel som som "alle" skal like.

 

Ja, storspill som GTA og TES vil nok fortsette å eksistere, mens indie blir mer populært. Vi ser allerede at det kommer nye spill, men disse er også rettet mot å ha et enormt online-publikum. Se for eksempel The Division, The Crew, Watch Dogs, Destiny osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...