Gå til innhold

Koreaner har gått langt for å få en lydløs PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Han kunne gjort løsningen sin 4 ganger mindre om han fylte opp rørene med f.eks uisolerte kobberledninger. Eller bare brukt en solid kobberplate man bøyer til, men da med litt kortere avstand og så kjøleribbe.

Morsom rigg, men ikke spesielt effektiv. Tipper jeg kunne lagd bedre, mindre, og lettere med andre løsninger som ikke skriker fullt så mye. :wee:

Jeg må dog legge det på hylle over prosjekter jeg må få til etterhvert. Først får det bli mer ekstreme og mer avanserte kjøleløsninger som står på prioriteringslista. :wee:

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Edit: *Klapper med en hånd*

 

mest mongo tingen jeg har hørt, seff lager det lyd. Om en båt kjører til danmark nå men du ikke hører den lager den jo lyd. Sier du at alt du ikke hører ikke lager lyd?

Det refererers til denne filosofiske problemstillingen: http://en.wikipedia.org/wiki/If_a_tree_falls_in_a_forest

 

Siden lyd defineres som hjernens tolkning av vibrasjoner av deler i øret pga endringer i lufttrykk lager et tre som faller uten at noen er der til å høre det er det lydløst.

 

Det er med andre ord en definisjonssak.

 

Edit: Et par ord som forsvant i en setningen her

Endret av Meinang
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Edit: *Klapper med en hånd*

 

mest mongo tingen jeg har hørt, seff lager det lyd. Om en båt kjører til danmark nå men du ikke hører den lager den jo lyd. Sier du at alt du ikke hører ikke lager lyd?

Det refererers til denne filosofiske problemstillingen: http://en.wikipedia.org/wiki/If_a_tree_falls_in_a_forest

 

Siden lyd defineres som hjernens tolkning av vibrasjoner av deler i øret pga endringer i lufttrykk lager et tre som faller uten at noen er der til å høre det lydløst.

 

Det er med andre ord en definisjonssak.

 

teiteste jeg har hørt i mitt liv.

Lenke til kommentar

 

 

Edit: *Klapper med en hånd*

 

mest mongo tingen jeg har hørt, seff lager det lyd. Om en båt kjører til danmark nå men du ikke hører den lager den jo lyd. Sier du at alt du ikke hører ikke lager lyd?

Det refererers til denne filosofiske problemstillingen: http://en.wikipedia.org/wiki/If_a_tree_falls_in_a_forest

 

Siden lyd defineres som hjernens tolkning av vibrasjoner av deler i øret pga endringer i lufttrykk lager et tre som faller uten at noen er der til å høre det er det lydløst.

 

Det er med andre ord en definisjonssak.

 

Edit: Et par ord som forsvant i en setningen her

dette er veldig simpelt, den lager lyd men ingen hører den.

 

du trenger ikkje være menneske for og definere lyd...spør ein hver lydtekniker som er litt oppegående så forstår du hvrfor :)

Lenke til kommentar

teiteste jeg har hørt i mitt liv.

Nja, det var nok rimelig lydløst, så tviler på at du hørte det. Men at det i så fall var det teiteste du har lest, kan jo hende. :green:

 

Ellers skal det sies at ordet lydløst i alle normale og folkelige meninger, ikke per definisjonen er lydløst. (du kan ikke få noe 100 % lydløst, på samme måte som at du ikke kan nå det absolutte nullpunkt 100%)

Så i dagligtalen så blir ordet lydløst brukt løst om lydkilder hvor det for for øret ikke er mulig å oppfatte i normale situasjoner.

 

F.eks2: Selv strømledninger og alle elektriske kretser hvor det går en varierende strøm/spenning vil lage vibrasjoner/varierende magnetfelt og følgelig ikke lydløse. Selv om de blir sett på som lydløse. Ja, rett og slett for det er kun i spesielle situasjoner hvor du faktisk kan høre disse vibrasjonene. (f.eks Coil Whine er jo ikke for uvanlig i PC-sammenheng).

 

Et tre i skogen som faller er lydløst for alle som ikke står i nærheten, selv om det til tider bråker (om man står nærme nok). Men å si at det ikke lager lyd overhode blir bare dumt, og en del av fortellingen/spøken.

 

Uten at jeg tror folk er spesielt seriøse i diskusjonen som startet som en spøk/ironi kombinert med et folkelig uttrykk.

Endret av Andrull
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...