Gå til innhold

Piper Chapman vender tilbake


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

galt og galt. wikipedia er en flott side, men jeg skulle vært rimelig desperat for å oppgi den som kilde i en artikkel pga åpenheten wikipedia har. men det gjelder de aller fleste steder på nett, og derfor man helst bruker flere kilder innenfor samme sak for å forsikre seg om man skriver en riktig og sann artikkel.

 

når jeg tok påbygg i fjor (2012/13) fikk vi stryk på kildebruk hvis wikipedia var eneste kilde oppført på det materialet vi leverte inn i de skriftlige fagene.

Lenke til kommentar

galt og galt. wikipedia er en flott side, men jeg skulle vært rimelig desperat for å oppgi den som kilde i en artikkel pga åpenheten wikipedia har. men det gjelder de aller fleste steder på nett, og derfor man helst bruker flere kilder innenfor samme sak for å forsikre seg om man skriver en riktig og sann artikkel.

 

når jeg tok påbygg i fjor (2012/13) fikk vi stryk på kildebruk hvis wikipedia var eneste kilde oppført på det materialet vi leverte inn i de skriftlige fagene.

 

Ingen skriver vel en faglig artikkel med bare en eneste kilde uansett? Wikipedia er mer solid enn de fleste kilder som journalister bruker og det er snakk om ganske så lite viktig informasjon i tillegg. Å bruke masse tid på kildesjekk av bagateller er ikke alltid spesielt gunstig heller.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...