Gå til innhold

iPad utklasser konkurrentene i batteritest


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Batterier er ferskvare, og etter mye bruk vil batteribrukstiden mellom hver ladning gå noe ned."

sitat eplehuset.

Nylig sendt program på forbrukerinspektørene (fransk originalprogram) fortalte at Apple mener 400 ladinger er nok.

OK hvis du ikke lader ting daglig, men for de av oss som er interessert i om nettbrettet holder 7,10 eller 12 timer (avhengig av bruk), er det faktisk relevant.

Det mest fantastiske er at man ikke kan teste dette når et produkt kommer, og at eplehuset kan fortsette med "Teknologien har derimot utviklet seg mye de siste årene, slik at de batteriene i de nye Macene skal holde omtrent dobbelt så lenge som de gamle før de blir svakere."

"Padder" skriver de ikke noe om.

Lenke til kommentar

Må si jeg veldig imponert over batteritid på mine ipad nettfjøler. Tror nesten jeg kunne ha kjørt tur/retur Oslo - Trondheim med barnefilmer/tegnefilm (kun SD kvalitet) uten ladning. Og Når jeg sier tror er det fordi jeg aldri har prøvd det i praksis, men sist tur stod den på 3-4 timer i strekk(kun video) og batteritiden stod fortsatt på 73 prosent da vi var fram(og dette var var Ipad 1)

 

Legger med dingseliste som viser at jeg er ingen fanboy verken den ene eller andre veien.

 

 

 

Mine dingser: Gamer win 8.1 pc selvbygd, Samsung g700 bærbar(brukes til media pc) win 7, Asrock mediapc win 7 og Macbook Air 2012 modellen. Ipad 1+3 av nettfjøler og en Sony Xperia Compact (altså android)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De skille testet de samme nettbretta et halvt år etterpå, etter mest mulig identisk bruk! Det er jo da man kan se utviklingen videre på batteriets kvalitet. Personlig synes jeg iPad 4 begynte å tappe batteriet vesentlig kjappere allerede etter en 3-4 mnd. Padda er litt over 1 år nå å batteriet varer vel max 6 timer. Det er jo dette som betyr no for forbrukeren, derfor etterlyser jeg en test 6 mnd seinere :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Batterier er ferskvare, og etter mye bruk vil batteribrukstiden mellom hver ladning gå noe ned."

sitat eplehuset.

Nylig sendt program på forbrukerinspektørene (fransk originalprogram) fortalte at Apple mener 400 ladinger er nok.

OK hvis du ikke lader ting daglig, men for de av oss som er interessert i om nettbrettet holder 7,10 eller 12 timer (avhengig av bruk), er det faktisk relevant.

Det mest fantastiske er at man ikke kan teste dette når et produkt kommer, og at eplehuset kan fortsette med "Teknologien har derimot utviklet seg mye de siste årene, slik at de batteriene i de nye Macene skal holde omtrent dobbelt så lenge som de gamle før de blir svakere."

"Padder" skriver de ikke noe om.

 

At batterier er ferskvare er da ingen nyhet, ei heller unikt for Apple sine produkter. Så vidt jeg vet, faller de fleste slike batterier til 70% av den opprinnelige kapasiteten innen 500 ladesykluser. Jeg stiller meg skeptisk til at Apple sine batterier skal være av dårligere kvalitet enn andre produsenter sine batterier - hvorfor skulle de egentlig det?

 

Vil du kritisere Apple for "planned obsoletion", så ville jeg heller tatt tak i det faktum at det ikke er mulig å bytte batteri på noen av produktene deres. Det var selvsagt lettere å kritisere Apple for denne praksisen tidligere - nå er det standarden hos veldig mange produsenter, og folk bryr seg ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Stemmer ikke helt med mine data!

 

Har testet endel enheter i forbindelse med jobb og at den nye iPad Air er så fantastisk er ikke mitt inntrykk.

 

Test er gjort på følgende måte:

  • Factory reset
  • 3G/4G slått av pga dårlig signal der test ble gjennomført
  • Tilkoblet Wi-Fi med ggodt signal
  • Bluetooth/NFC slått av
  • Installert "keep screen on" app på android for å hindre at skjerm slår seg av, iOS satt til å ikke slå av skjerm
  • Stillt på fast, middels lysstyrke, justert opp mot hverandre så det ser likt ut
  • Ladet 12 timer + i avslått tilstand, tatt av lading og slått på, låst opp
  • Åpnet nrk.no/nyheter/ som ligger og oppdaterer seg jevnlig
  • Enhetene er ikke brukt til noe annet under testen
  • Overvåket med GoPro timelapse 60 sek og timestamp fra bildefilene
  • Testen er stort sett kjørt to ganger og tiden er gjennomsnittet
  • Samsung Note 3 er testet både med Chrome og Internett som nettleser (overraskende forskjell). Ellers er enhetens standard nettleser brukt. Sony-Chrome, Samsung-Internett, Apple-Safari

Resultater:

 

Samsung Note 3 (Chrome) - 20:06
Samsung Note 3 (Internet) 18:24
Samsung Note 10.1 2014 Ed. - 13:08
Apple iPad 3. gen - 12:26
Ipad Mini - 12:16
Samsung Note 8.0 LTE - 11:52
Apple iPad Mini - 11:50
Apple iPad Air - 11:18
Samsung Tab2 10 - 11:04
Samsung Note 8.0 WiFi only - 11:00
Sony Xperia Tablet Z WiFi only - 09:59
Sony Xperia Z Ultra - 09:04
Samsung Galaxy Note 10.1 LTE - 06:51
Kommentarer:
Samsung Note 8 Wi-Fi og Samsung Note 10.1 LTE var enheter som hadde vært i bruk noen måneder før testen ble gjennomført. Resten var brukt i etpar uker. Har en mistanke om at det var noe feil med Note 10.1 LTE'en.
Vi har ihverfall valgt Samsung. Ikke bare på grunn av batterikapasitet men også fordi ytelse og muligheter er bedre.
Lenke til kommentar

"Batterier er ferskvare, og etter mye bruk vil batteribrukstiden mellom hver ladning gå noe ned."

sitat eplehuset.

Nylig sendt program på forbrukerinspektørene (fransk originalprogram) fortalte at Apple mener 400 ladinger er nok.

OK hvis du ikke lader ting daglig, men for de av oss som er interessert i om nettbrettet holder 7,10 eller 12 timer (avhengig av bruk), er det faktisk relevant.

Det mest fantastiske er at man ikke kan teste dette når et produkt kommer, og at eplehuset kan fortsette med "Teknologien har derimot utviklet seg mye de siste årene, slik at de batteriene i de nye Macene skal holde omtrent dobbelt så lenge som de gamle før de blir svakere."

"Padder" skriver de ikke noe om.

 

Kanskje du heller bør forholde deg til hva Apple selv skriver om iPad-batterier, i stedet for å komme med påstander om hva Apple "mener":

 

"Hvis det vedlikeholdes riktig, er iPad-batteriet konstruert til å beholde opptil 80 prosent av den opprinnelige kapasiteten etter 1000 fullførte ladesykluser."

https://www.apple.com/no/batteries/ipad.html

 

De samme 1000 ladesyklusene gjelder for øvrig også for Apples bærbare datamaskiner. Min 3 år gamle MacBook Pro har gjennomgått ca 400 ladesykluser og har nå 96% av opprinnelig batterikapasitet, så det ser ut til at Apple som vanlig holder det de lover. Den lille reduksjonen i batterikapasitet blir mer enn oppveid av at OS X Mavericks er mindre strømkrevende enn tidligere versjoner, så jeg opplever effektiv batteritid som er bedre enn noen gang på maskinen.

Lenke til kommentar

 

Har ingen problemer med batteritid. Nettbrettet er ikke brukt så ofte, og har en standby-tid på 14 dager som er akkurat passe. :)

Jeg bruket aldri nettbrettet mitt, men likevel må jeg lade det hver gang jeg skal bruke det. Samsung er noe dritt!

 

Velkommen til forumet . :)

 

Nei, jeg tror ikke Samsung er noe dritt. Prøv å bergrens unødig aktivitet som facebook oppdateringer og slikt mens skjermen er av.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...