Gå til innhold

Norge fikk bronsemadalje i sikkerhet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå er tallene fra andre kvartal 2003 klare

 

Mente vel 2013?

 

Uansett, utrolig bra å se dette. Tyder på at nordmenn er generelt flinke til å unngå slikt tull. Likevel kjenner jeg flere som har fått maskinene sine infisert det siste året (div. usikre torrenter er nok kilden i disse tilfellene)

Endret av Siggen321
Lenke til kommentar

 

 

Nå er tallene fra andre kvartal 2003 klare

 

Mente vel 2013?

Stemmer, takk!

Vil bare nevne at jeg har i en lengre periode ikke brukt aktiv brannmur eller antivirus. Siden jeg vet hva man ikke burde laste ned. Men om jeg blir uheldig, så jeg alltid 1-2 virus skanninger borte fra å få friskmeldt maskina igjen.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

I en ny kåring foretatt av Microsoft henter Norge også hjem en bronsemedalje for, som programvaregiganten selv kaller det, å være en av de beste i verden på å forsvare oss mot skadevare.

 

Uff nei! Nå braker helvete løs. Man må ikke si slik, og fremstå så selvgod. Så nå sitter kidsa og de kriminelle klare, og kanskje de tenker "ikke knø om de skal få ta den ene OL-medaljen etter den andre og komme her og der og si at de er best på alt".

 

Dette lover ikke godt :green:

Lenke til kommentar

 

 

 

Nå er tallene fra andre kvartal 2003 klare

 

Mente vel 2013?
Stemmer, takk!
Vil bare nevne at jeg har i en lengre periode ikke brukt aktiv brannmur eller antivirus. Siden jeg vet hva man ikke burde laste ned. Men om jeg blir uheldig, så jeg alltid 1-2 virus skanninger borte fra å få friskmeldt maskina igjen.

 

 

Du er godtroende du.

 

Som tror at man kan friskmelde en infisert maskin med en antivirus scan eller to. Det er i beste situasjon mulig, men når windows er konstruert på slikt søppelvis, så er det alltid en krik og krok, eller en eller annen systemfunksjon som ikke tillater antiviruset å endre på ting eller noe annet jævelskap.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

 

 

 

 

Nå er tallene fra andre kvartal 2003 klare

 

Mente vel 2013?
Stemmer, takk!
Vil bare nevne at jeg har i en lengre periode ikke brukt aktiv brannmur eller antivirus. Siden jeg vet hva man ikke burde laste ned. Men om jeg blir uheldig, så jeg alltid 1-2 virus skanninger borte fra å få friskmeldt maskina igjen.

 

 

Du er godtroende du.

 

Som tror at man kan friskmelde en infisert maskin med en antivirus scan eller to. Det er i beste situasjon mulig, men når windows er konstruert på slikt søppelvis, så er det alltid en krik og krok, eller en eller annen systemfunksjon som ikke tillater antiviruset å endre på ting eller noe annet jævelskap.

 

Ccleaner, Malwarebyte, anti-rootkit, 10 år's erfaring for nettsider og kilde-sider jeg kan stole litt på, adblock, safe mode, security essentials i bakhånden, og et skarpt øye for mannuel bruk av URL linker har funka fint så langt.

 

De siste 5 gangene maskinen ble infisert har vært at jeg har vært på jakt etter litt eksotiske Torrents (Over en tidsperiode på 4 år), der problemet alltid har blitt fikset, og intet tap av data ELLER viktig info blitt frastjålet.

Jeg er ikke godtroende. Jeg er bare litt erfaren, og ga fra meg lite info. My bad :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...