Gå til innhold

Fem ting Android-telefoner gjør bedre enn iPhone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Swype er sannsynligvis det mest kjente alternativet.

SwiftKey er det desidert mest kjente og mest brukte tastaturet utenfor stock på Android, med cirka 10 ganger så mange nedlastinger som Swype.

 

Cover Lock Screen virker interressant, men her vil jeg tro en av de største ulempene til Android kommer inn. Produsenter som gjør sitt beste for å ødelegge ved å legge på sine egne skall med de begrensinger det fører til (og noen få forbedringer). I mitt tilfelle Touchwiz på en S4 Active.

Jeg har selv en S4a og nylig lagt inn Cover. Det fungerer veldig bra til tross for Touchwiz :) Anbefaler å prøve det!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er en vesentlig app som mangler!

Tasker er kanskje det beste verktøyet som er tilgjengelig på android.

 

Profile Scheduler lar deg sette opp tidsdefinerte innstillinger. Tasker lar deg sette innstillinger basert på tid, lokasjon, events (bluetooth tilkoblet, wifi tilkoblet, headset tilkoblet), egne variabler som kan settes opp, batteri%, dag i uken/måneden, osv osv osv.

 

Du kan blant annet starte spotify når du kobler til et headset, slå på wifi når du kommer hjem og på jobb for så å slå det av igjen når du forlater hjem/jobb.

 

Automatisk lydløs når du er på kino (lokasjonsbasert)

Automatisk opplesning av meldinger dersom du er koblet til bluetooth i bilen.

 

Mulighetene er omtrendt endeløse.

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=net.dinglisch.android.taskerm

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Swype er sannsynligvis det mest kjente alternativet.

SwiftKey er det desidert mest kjente og mest brukte tastaturet utenfor stock på Android, med cirka 10 ganger så mange nedlastinger som Swype.

 

Cover Lock Screen virker interressant, men her vil jeg tro en av de største ulempene til Android kommer inn. Produsenter som gjør sitt beste for å ødelegge ved å legge på sine egne skall med de begrensinger det fører til (og noen få forbedringer). I mitt tilfelle Touchwiz på en S4 Active.

Swype type tastatur er vel standard i de fleste telefoner nå? Iallefall på Sony?

Lenke til kommentar

 

 

 

Swype er sannsynligvis det mest kjente alternativet.

SwiftKey er det desidert mest kjente og mest brukte tastaturet utenfor stock på Android, med cirka 10 ganger så mange nedlastinger som Swype.

 

Cover Lock Screen virker interressant, men her vil jeg tro en av de største ulempene til Android kommer inn. Produsenter som gjør sitt beste for å ødelegge ved å legge på sine egne skall med de begrensinger det fører til (og noen få forbedringer). I mitt tilfelle Touchwiz på en S4 Active.

Swype type tastatur er vel standard i de fleste telefoner nå? Iallefall på Sony?

 

 

Ja, Google har jo dette innebygget i Android siden 4.2 tror jeg. Men jeg foretrekker fortsatt SwiftKey, uten swipe. Tidligere har jeg også brukt SlideIt, som jeg tror er veldig lik Swype. Det jeg ikke liker med å skrive med swiping (?) er at det tar mye tid når ord blir feil. Det opplever jeg som et mye mindre problem med SwiftKey.

 

Den innebygde i Android har også blitt veldig god, men prediksjon av ord fungerer så bra med SwiftKey at det skal mye til for at jeg bytter den ut. Noen setninger går ofte igjen, og da blir det bare et tapp per ord.

Lenke til kommentar

Det er en vesentlig app som mangler!

Tasker er kanskje det beste verktøyet som er tilgjengelig på android.

 

Tasker er ganske enkelt genialt! Men ikke ganske enkelt. Det krever litt å utnytte fullt ut, men så mange muligheter det gir.

 

Min favoritt er at mobilen settes til kun vibrering dersom jeg er i møte på jobb.

Har også en som tar bilder med frontkamera dersom feil mønster for opplåsing registreres to ganger. Bildet lastes så opp til Dropbox. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jo også kan Android mobiler kjøre forskjellige custom kernel med script du lager selv eller tilpasser slik du bruker mobilen. Sykt når for eks LG2 bare dropper 1% om natten når den ligger i idle med custom kernel. Det er 1% av batterikapasiteten det. Tilkoblet Wifi og synkronering av Facebook, Twitter, Snapchat, Instagram og Outlook mail en gang i timen ...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Swype er sannsynligvis det mest kjente alternativet.

SwiftKey er det desidert mest kjente og mest brukte tastaturet utenfor stock på Android, med cirka 10 ganger så mange nedlastinger som Swype.

 

Cover Lock Screen virker interressant, men her vil jeg tro en av de største ulempene til Android kommer inn. Produsenter som gjør sitt beste for å ødelegge ved å legge på sine egne skall med de begrensinger det fører til (og noen få forbedringer). I mitt tilfelle Touchwiz på en S4 Active.

TouchWiz kan I stor grad fjernes helt. Er ikke noe problem å installere et helt annet tema, og vil da ha muligheten til å bytte mellom TouchWiz og andre temaer.

Lenke til kommentar

 

 

"Fem ting Android-telefoner gjør som du aldri vil savne på iPhone"

Ja, nei, ett godt tastatur er jo helt irrelevant på en telefon.

 

AtW

Det Theo343 mener er jo ikke at et bra tastatur er irrelevant, men at det allerede finnes på iPhone. Noe jeg forsåvidt er veldig enig i. Tastaturer som SwiftKey kan til tider være nyttig, men den tiden jeg brukte det da jeg hadde android så gikk aldri noe fortere å skrive med dette. Dette blir jo selvfølgelig helt subjektivt på hva en liker da og hva en skriver raskest og enklest med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

"Fem ting Android-telefoner gjør som du aldri vil savne på iPhone"

Ja, nei, ett godt tastatur er jo helt irrelevant på en telefon.

 

AtW

Det Theo343 mener er jo ikke at et bra tastatur er irrelevant, men at det allerede finnes på iPhone. Noe jeg forsåvidt er veldig enig i. Tastaturer som SwiftKey kan til tider være nyttig, men den tiden jeg brukte det da jeg hadde android så gikk aldri noe fortere å skrive med dette. Dette blir jo selvfølgelig helt subjektivt på hva en liker da og hva en skriver raskest og enklest med.

 

 

Eksakt, det er subjektivt hva man liker, nettopp derfor er muligheten til å bytte tastatur en nyttig funksjon.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...