Gå til innhold

– Bitcoin er ulovlig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var det hugget i stein? Så det har vært en 'supreme court ruling' på det, slik at det er blitt en sannhet? Sølte litt kaffe nå for overskrifta antyder at Bitcoin er ulovlig, noe det ikke er her i Norge i alle fall. Kanskje greit å få med at det er Russland dere sikter til i overskrifta?

 

Fra orginal artikkelen er det slik å forstå at myndighetene advarer bitcoin brukere om at de må være forsiktige med hvordan de håndterer bitcoin for å unngå å bli innblandet i kriminell aktivitet.

 

Det er ikke det samme som at det er ulovlig. Det er heller ikke det samme som at det er kommet en rettslig avgjørelse på det. Så overskrifta er i beste fall fullstendig villedende.

 

Skjerpings.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror HW kan trygt ansette meg, for jeg kan lage en mye mer dramatisk og tabloid overskrift med enda mer uoverenstemmelse med artikkelinnholdet. For eksempel:

 

Overskrift - "Putin lover å henrette alle homofile, dissidenter og Bitcoin-eiere"

Artikkelens innhold - Sentralbanken i Russland advarer: "Det er kanskje farlig å investere in en slik valutta, uten noe reell verdi og uklar status per lovens definisjon. Ikke helt Rubel-prisras farlig, men... jo ... kanskje... altså vær forsiktig."

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...