Gå til innhold

Her er de mest populære skjermkortene akkurat nå


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Topplisten er kjekk å se på, men det den egentlig viser er hva folk føler de har råd til og ikke hva som er bra :hmm:

 

Tja eller du kan si at det viser hva folk mener er bra nok. Jeg personlig synes at det holder i massevis med et kort mellom 1500 og 2000 kroner. Blir den for dårlig etterhvert kjøper jeg bare et nytt ett ett år eller 2 senere, isteden for å bruke 4000+ og må vente lenge til jeg får råd til ny. De titankort til 7000 koster jo mer enn hele gamingpc-en min tilsammen....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bare mainstream kort jo :ermm:

 

Jo, men det hinter litt til "se her når du skal kjøpe" , jeg går med på at det gir et bilde av markedet.

 

For eks " denne bilen er årets mest solgte" Det er fristende å tenke at den da er bra.

 

Det var bare en drigresjon :dremel:

Har vært borti bilselger som ville vise bare den mest solgte modellen, spurte ikke engang om hva jeg var intr. i eller hvilke behov jeg hadde :nei:
Endret av Minhund
Lenke til kommentar

Topplisten er kjekk å se på, men det den egentlig viser er hva folk føler de har råd til og ikke hva som er bra :hmm:

 

Entusiast klassen velger det beste uavhengig av pris, men i de fleste tilfeller blir dette nesten litt naivt, mtp kostnadene du legger i for de ekstra få prosentene ytelse du får igjen. Det mest aktuelle spørsmålet for hvermansen derimot, blir ytelse per krone og andre faktorer som strømforbruk og kjøling. Denne listen viser tydelig hvilke populære kort som yter godt nok i dagens nye titler til en akseptabel pris. Går du enda lavere i sjiktet (type 800-1000 kr) finner du de beste ytelse per krone kortene, men dette går nok hakket for lavt i ytelse for den gjennomsnittlige brukeren.
Lenke til kommentar

Jo, men det hinter litt til "se her når du skal kjøpe" , jeg går med på at det gir et bilde av markedet.

 

For eks " denne bilen er årets mest solgte" Det er fristende å tenke at den da er bra.

 

Det var bare en drigresjon :dremel:

 

Årets mest solgte bil er jo VW Golf år etter år her i landet. Å si den er noe annet enn bra blir jo helt feil.

Endret av LoveAmiga
Lenke til kommentar

nå har jeg kjøpt kortene(nvidia) de siste 4 årene med stock kjøler fordi de gjør en helt grei jobb for min del.

overklokker ikke noe særlig på kortene heller fordi du får lite ut av det,

pluss stock kjølerene fører varmluften UT at karbinettet istedenfor at det blir inne i kassa lengere og varmer opp alt av de andre komponenter i karbinettet litt mer.

bare min lille mening :)

Endret av rbr
Lenke til kommentar

Litt snedig at topplista på prisguiden er så ulik lista på prisjakt. Det mest populære kortet på prisjakt finnes ikke i prisguiden i det hele tatt, og første kort fra nvidia dukker ikke opp før på 8. plass på prisjakt.

 

Hei!

 

Hvilket kort er det du ikke finner? Så vidt jeg kan se ligger det mest populære kortet hos Prisjakt inne hos oss.

 

 

Mvh,

Vidar

Lenke til kommentar

Rart at folk foretrekker vanilla-kort fremfor kort med stillere/bedre kjøler slik som DirectCU eller windforce... Selv om prisen er den samme.

 

Veldig mange som sitter paa ymse altcoin-rigger eller crossfire rigger som vil ha standard/kjoleren>( Med windforce/DCU kjolere dumpes lufta inn i kabinettet, og blir resirkulert av kortet over. Dreit paa leggen selv da jeg kjøpte msi sitt 280x kort. to av disse med to pci-slots imellom resulterte i 98grader paa det øverste kortet, og 87 grader paa det nederste..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...