Gå til innhold

Test: Dette er et suverent og lekkert kamera


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Uten rullehjulet mister kameraet et praktisk justeringshjul, men det er ikke mye savnet.

 

Strengt tatt, så har vi vel ikke mistet et hjul, det har bare blit omplassert - som fronthjul?

 

Forøvrig en fin test - fikk ikke mindre lyst på en nå.

 

@smort1 - den som venter på noe godt, vettu ;)

Det kan du for så vidt si Tom, men fronthjulet føles ikke som et omplassert hjul i forhold til hvordan man brukte hjulet rundt fireveiskontrolleren. I løpet av testperioden har jeg aldri funnet det naturlig å bruke fronthjulet til å foreta justeringer mens man har sett på skjermen, noe jeg vanligvis brukte det andre rullehjulet til.

 

Men du har rett, man har på en måte ikke mistet et hjul. Jeg vil imidlertid påstå at man har mistet ett hjul, og fått et nytt et som man bruker på en annen måte.

Lenke til kommentar

Fin anmeldelse. Dette er et kamera jeg helt klart kunne tenke meg. Har E-PL1 nå og har blitt såpass glad i MFT-formatet at det nok blir et EP-kamera til. Men det er to ting jeg savner på dette kameraet og det er GPS og Bluetooth LE. Å ikke få GPS-koordinater på alle bildene jeg tar synes jeg er veldig gammeldags og merkelig. Å da ikke ha en mer elegant løsning enn WiFi for å få denne informasjonen fra smarttelefon er også litt håpløst. Bluetooth LE ville vært en langt enklere å sette opp, tatt mindre strøm og ikke krevd noen som helst form for konfigurasjon etter at det var satt opp første gang.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...