Gå til innhold

HTC slipper trolig en smartklokke i år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mine krav til en smartklokke er:

- Minst en ukes batteri.

- Vanntett.

- God skjerm med bra størrelse der jeg lett kan lese en del tekst.

- Mulighet til å søke opp og ringe til kontakter, samt besvare anrop.

- Mulighet til å presentere data som sendes fra tilpassede applikasjoner som kjører på mobilen.

- Evt. Videotelefonemulighet.

- Styre musikk etc.

Det jeg ikke behøver:

- En klokke som er smart uten mobilen.

- Digert kamera.

- Skjerm som dekker hele underarmen.

- Masse spill og dill. som skal kjøres på klokka.

- En mobiltelefon på armleddet.

Lenke til kommentar

Mine krav til en smartklokke er:

- Minst en ukes batteri.

- Vanntett.

- God skjerm med bra størrelse der jeg lett kan lese en del tekst.

- Mulighet til å søke opp og ringe til kontakter, samt besvare anrop.

- Mulighet til å presentere data som sendes fra tilpassede applikasjoner som kjører på mobilen.

- Evt. Videotelefonemulighet.

- Styre musikk etc.

Det jeg ikke behøver:

- En klokke som er smart uten mobilen.

- Digert kamera.

- Skjerm som dekker hele underarmen.

- Masse spill og dill. som skal kjøres på klokka.

- En mobiltelefon på armleddet.

 

1. Kapp av deg underarmen

2. Reis til framtiden (kan vere fordel å begynne på tidsmaskinen fø avkapping av arm)

3. Få cyborg arm med display of fancy apps

Endret av Reconzile
Lenke til kommentar

Jeg synes «ha-på-dings» på armen med tilkobling mot mobilen er en kul gadget, men når jeg tenker etter ser jeg faktisk ikke for meg annn bruk enn som klokke, alarm og andre tidsfunksjoner, ja, og vær da selvsagt, for den som ikke gidder kikke ut av vinduet.

 

Hvis utgangspunktet er en liten skjerm på armen går det nok an å lese en sms e.l., men å begynne å taste meldinger på klokka ser jeg ikke for meg. Og da kan man like gjerne bruke mobilen direkte.

 

Jeg trodde aldri det skulle skje, men før jul tok jeg meg selv i å sikle på et "gammeldags" armbåndsur, som kun viste tid og dato.. jeg begynner å bli gammel?

Endret av Finholt
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Syns dette høres topp ut jeg! Selvfølgelig rekker ikke en sånn klokke til alles behov, men dette er jo en "startfase" for produsentene, så om noen år så tror jeg teknologien er heeelt annerledes, og vil dekke enda flere kunder.

 

Jeg har en galaxy Gear i dag, og er veldig fornøyd, batteriet lader jeg en gang i uken, tar den da som regel av meg når jeg er hjemme i stua, jeg kan ringe fra den, se varsler, ta bilder (overraskende bra kamera på den), og styre musikken min. Det er det jeg foreløpig trenger den til, foruten å se hva klokken er selvfølgelig.

Og for meg som har en Galaxy Note 3, så er det veldig deilig å kunne se slike ting på armen i stede for å rote nede i vesken for å finne frem mobilen.

 

Det eneste minuset jeg har, den er ikke lager for ett "jentehåndledd", så den er litt løs rundt håndleddet, og skjermen er nesten bredere enn meg, men det har nok litt med håndleddet mitt å gjøre også.

 

Nei, jeg gleder meg til å følge smartklokkens fremtid!! :):)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...