Gå til innhold

iPhone 5S mot Xperia Z1 Compact


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde iPhone 5s hatt bedre spesifikasjoner enn z1 compact, så hadde garantert de som "misliker" Apple klag på noe og valgt Z1 allikevel.

 

Valget med IPhone eller andre android telefoner handler rett og slett om smak. Liker man byggekvaliteren/stilen på IPhone velger man det osv. Topp mobilene i dag har omtrent like ytelser, så det meste dreier seg om smak.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

"Til film er unektelig 4,3-tommer full-HD-skjerm, slik Sony Xperia Z1 Compact har, en fordel. Sonys teknologi for bildeforbedring er også svært god." Nå er det vel som det står i spesifikasjonene en HD-skjerm på 720x1280 pixler. Ellers var det synd Z1 Compact ikke kom på markedet en måned før, da hadde det blitt den i stedet for iPhone. :)

Lenke til kommentar

Var et utrolig snevert utvalg av benchmarks i denne sammenligningen, tar vi utgangspunkt i at den kjører en Snapdragon 805 så har vell blant annet Anandtech sitt noe større utvalg av benchmarks kommet frem til at e frase som at "I ytelsestester er det derimot ingen tvil. Her er Xperia Z1 Compact overlegen:" temmelig meningsløs.

 

EDIT:

 

Det jeg sikter til her er jo det faktum at Apple A7 SoC stortsett er på høyde, og noen tilfeller bedre, andre tilfeller noe dårligere enn nevnte Snapdragon 805 som vell er SoC som sitter i Xperia Compact så det å ha et så tilsynelatende stort manko på benchmarks ikke akkurat tegner noe voldsomt stort eller riktig bilde.

Endret av RamGuy
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Er det i det hele tatt relevant å sammenlikne de to telefonene? Apple er noe man ønsker seg fordi den...eh, er et Apple produkt. Sony, samsung, LG og de andre er telefoner man sammenlikner og vurderer før man kjøper. iPhone velger man med hjertet, de andre med hjernen.

Lenke til kommentar

Er det i det hele tatt relevant å sammenlikne de to telefonene? Apple er noe man ønsker seg fordi den...eh, er et Apple produkt. Sony, samsung, LG og de andre er telefoner man sammenlikner og vurderer før man kjøper. iPhone velger man med hjertet, de andre med hjernen.

 

Litt uenig og litt enig.

 

iPhone er noe man velger med hjertet definitivt, ja.

Men alle telefoner velges som oftest med hjertet.

 

Da jeg kjøpte min Xperia Z og Z1 var det virkelig med hjertet. Designet kan fappes til, spesifikasjonene er ekstreme og i bruk er de som en drøm. I mine øyne hvertfall. Dette gjør det til en telefon man kan velge med både hjerte og hjerne.

 

Derfor blir det feil å si at Apple er noe man velger med hjertet og de andre med hjernen.

Mer riktig vil det være å si at Apple velger man ikke om man velger med hjernen, at man da heller velger noe annet siden det ikke er særlige grunner for å velge Apple overhodet rent spesifikasjonsmessig/ytelsesmessig ;) Mens andre kan man velge med både hjernen og hjertet :)

 

Men det blir alikevel relevant å sammenligne Apple og Sony da det for mange er interessant å se hvor MYE konkurrentene til Apple slår iPhone, til tross for at iPhone er langt dyrere og mer oppskrytt enn noe annet.

 

Man ser ved slike tester at "hmm, det er mulig å faktisk få en rålekker telefon med finere design, bedre teknologi og bedre ytelse til en billigere pris enn iPhone". Og det gjør testen spesielt viktig for de som kanskje vurderer noe annet enn iPhone :)

Endret av IceBlitz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vil tro at de som ser etter et alternativ og er lei av iPhone, gjerne kan se på Z1 Compact som et svært godt alternativ.

 

For min del, som har iPhone 5, så synes jeg den er kjedelig, men dekker alle mine behov. Jeg savner min gamle HTC One X og skulle jeg valgt noe annet i dag, så måtte det blitt HTC One pga designet.

 

Uansett hva man velger, så er det enselv som skal være fornøyd og ikke naboen, kompisen eller whatnot.

Lenke til kommentar

Må si dette ga blod på tann for droid-gutta :)

 

Selv lever jeg i en delt husholdning der min kjære kjøper alt av samsung, jeg kjøper alt av Apple. Det er min kjære som til stadighet klager over at ting ikke funker, ting er tregt og ting krasjer.

 

Jepp jeg liker Apples løsning med iTunes, app store, iMac, macbook air, iPad, iPod, apple tv og iPhone. Det er en flott integrert verden der alt bare funker sammen.

 

Sony sine telefoner er nok blant de aller beste på markedet, men de funker ikke for min del.

 

Android-telefonene er litt som Stephen Hawking: teoretisk brilliant, men... ikke overlegent best i praktisk bruk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Den vanlige fanboystriden går rolig for seg denne gangen. Er Apples fanskare lei av å gang på gang måtte forsvare sitt valg?

 

Apple lager for all del knallgode produkter. Og designmessig ser det lekkert ut. Personlig liker jeg ikke de skarpe kantene så godt. Det er generelt bedre å holde i andre telefoner. Likte godt at 5'eren ble endel lettere, for det gjorde den mer attraktiv. Det mest tiltalende med en iPhone er at den er kompakt, og likevel mye punsh i. Likevel går jo en slik Z1 Compact i ring rundt en iPhone 5s, både når det gjelder ytelsen, men også rent praktisk. Her får man tross alt en telefon som tåler vann, og ikke bare at man kan søle på den, uten at den ryker, men man kan dykke med den. Kompakt, vanntett, stilig og kraftig.

 

Android er langt fra komplisert lenger, og har for lengst gått over i kategorien for "selv mor kan". Som jeg personlig kan bekrefte stemmer godt, ettersom min mor, som er den personen jeg kjenner som er minst teknisk anlagt, har Android-telefon.

 

Det er nok likevel endel som ikke ønsker å gå over til noe annet, gjerne siden de har lagt endel penger i applikasjoner til den ene plattformen, eller at det ikke er noe stor grunn til å bytte plattform. Jeg tror nok likevel at man finner seg til rette om man går den ene eller andre veien.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Da er både Samsung og IPhone slått av Sony.

 

Sony er nr.1:-):-):-)

 

Er spent på Z2 om 20 dager :-)

 

På hvilken måte er Samsung og Iphone slått av Sony?

 

Tydeligvis ingen som følger med i bransjen. Sony går fortsatt under som "other" når det gjelder markedsandeler og antall solgte enheter i verden.

Lenke til kommentar

Hvorfor kan ingen lage en mobil til meg som er IP68, dvs 100% vantett og støvtett, har trådløs lading på min nokia 1020, bluetoot og wifi, hodeteefonpluggen kan være eneste tilkobling, denne får man støpt fra innsiden så den er helt vantett den også, hadde vært ufattelig bra, hadde kjøpt tlf med en gang av prinsipper :)

 

Vel mobilen er 100% vanntett, støvtett vet jeg ikke om er realistisk på en mobil.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...