Gå til innhold

Anmeldelse: Blackguards


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjempebra spill. Bedre enn Banner Saga i mine øyne. Verdt å merke seg at historien, dialogene og karakterene er totalt katastrofe, akkurat som i Banner Saga. (Historien i seg selv er vel til dels akseptabel i Banner Saga) Tror man må være vant til JRPG om man synes disse elementene i de to spillene er bra. Dette er et rollespill hvor kamp står i fokus på alle mulige måter. Liker hvordan de har dratt inn små gåter i kampene for å gjøre de mer interessante.

Lenke til kommentar

Noen ting som plager meg i spillet:

-Vanskelighetsgradene i spillet. "Easy" er for lett, "Normal" er ok i noen kamper. I andre er blir det umulig. Tør ikke å tenke på hard.

-Tyske stemmer i en av kampene til nå. Virker som de ikke har fått luket bort dette.

-Veldig lite variasjon i utstyret man finner. Har spilt 20 timer nå, og såvidt fått byttet ut til bedre utstyr.

 

Ting som er veldig bra i spillet:

-Måten man får XP på er veldig bra. Og man føler at hvor mang bruker poeng har store konsekvenser.

-Kampene er veldig bra, mange av kampene kan man utnytte kartet til sin fordel.

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd demoen og sett på litt av gjennomspilling av spillet etter en del timer spilling. Spillet er interresant, men jeg har en rekke problemer med det (selvom det generelle inntrykket er en god):

- Spillet koster 40 USD, Euro, Pund. Basert på hva jeg har sett, er ikke spillet verdt det. Spillet har ikke produksjonsverdi for å rettferdigjøre den prisen (etter min mening selvsagt). Expeditions: Conquistador som er på 20usd er en grei prisklasse derimot.

- Jeg ser at det er ingen måte å speede opp animasjonen (noe ikke Conquistador heller hadde) og med tanke på at den aller største delen av spillet er kamp, så kan det bli irriterende etterhvert.

- Hvis man har litt erfaring med gammeldags rollespill, lærer man veldig fort hva som funker og ikke funker. Systemet blir ikke dypt, men bare uoversiktilig for en nybegynner og større mulighet for å velge feil.

 

Tror dette er et spill jeg kjøper når det er ned på minst 20 USD, Euro etc, akkurat nå er det rett og slett ikke verdt for min del. Jeg er faktisk litt overrasket at de valgte å prise det på det nivået, de må enten ha en del fans fra før av eller har et annet inntrykk av markedet enn jeg har (eventuelt bare jeg alene som ikke er overbevisst at dette er godt nok).

 

Godt skrevet anmeldelse forøvrig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

- Spillet koster 40 USD, Euro, Pund. Basert på hva jeg har sett, er ikke spillet verdt det. Spillet har ikke produksjonsverdi for å rettferdigjøre den prisen (etter min mening selvsagt). Expeditions: Conquistador som er på 20usd er en grei prisklasse derimot.

 

Må spill ha høy produksjonsverdi for å være verdt 40 dollar? Er det ikke nok at det er et bra spill som gir deg bøttevis av timer med underholdning? Betaler heller 40 dollar for dette enn 45 euro for en neddumma Thief. Det er vel heller Expeditions: Conquistador som er kraftig underpriset. Liker ikke at det er en vanlig oppfattning blant spillere om at neddumma konsollspill er det eneste som rettferdiggjør en høy prislapp.

 

Dette spillet kommer til å stå igjen som et av de beste spillene i år, så det er absolutt verdt prisen, men om du tar deg råd til det er en helt annen sak, for det kommer sikkert mange andre bra spill også.

 

Når det er sagt, så kostet vel spillet 15 euro under julesalget til Steam, så det var et merkelig valg å sette prisen så høyt bare noen uker senere, men Daedalic har en historie for å prise de tyske versjonene av spillene sine veldig høyt, fordi det er nesten bare Tyskland som er interesserte i turbaserte rollespill og eventyrspill, som de har laget fram til nå. Blackguards har ingen regionslås, og derfor må de sette prisen lik den tyske prisen.

Endret av radiohodet
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

- Spillet koster 40 USD, Euro, Pund. Basert på hva jeg har sett, er ikke spillet verdt det. Spillet har ikke produksjonsverdi for å rettferdigjøre den prisen (etter min mening selvsagt). Expeditions: Conquistador som er på 20usd er en grei prisklasse derimot.

 

Må spill ha høy produksjonsverdi for å være verdt 40 dollar? Er det ikke nok at det er et bra spill som gir deg bøttevis av timer med underholdning? Betaler heller 40 dollar for dette enn 45 euro for en neddumma Thief. Det er vel heller Expeditions: Conquistador som er kraftig underpriset. Liker ikke at det er en vanlig oppfattning blant spillere om at neddumma konsollspill er det eneste som rettferdiggjør en høy prislapp.

 

Dette spillet kommer til å stå igjen som et av de beste spillene i år, så det er absolutt verdt prisen, men om du tar deg råd til det er en helt annen sak, for det kommer sikkert mange andre bra spill også.

 

Når det er sagt, så kostet vel spillet 15 euro under julesalget til Steam, så det var et merkelig valg å sette prisen så høyt bare noen uker senere, men Daedalic har en historie for å prise de tyske versjonene av spillene sine veldig høyt, fordi det er nesten bare Tyskland som er interesserte i turbaserte rollespill og eventyrspill, som de har laget fram til nå. Blackguards har ingen regionslås, og derfor må de sette prisen lik den tyske prisen.

 

Misforstå meg ikke, spillet virker veldig bra. Men for 40 euro forventer jeg litt mer, helt grei grafikk, begrenset utforskning, linært historie (ikke et problem, jeg har kost meg med et par moderne JRPGs) og et kampsystem som virker invivklet, men er i realiteten mye enklere enn folk tror.

 

Men som du sa, hadde jeg sett dette spillet for 15 euro under julesalget hadde jeg lett kjøpt det da.

Jeg ble dessverre ikke oppmerksom over spillet før 1 måned siden.

For 40 euro kunne jeg ha kjøpt Dragon Age: Origins, Kingdoms of Amalur: Reckoning og Mass Effect på PC når de kom ut. Det betyr ikke at indie spill med et mye mindre budsjett ikke får "lov" å gjøre det samme, men da har jeg større forventinger til spillet, og akkurat nå er ikke de oppfylt (som grunnene nevnt over). 40 euro er full pris og da forventer jeg mindre av de store begrensningene.

 

Men takk for forklaringen bak prisingen, det setter det i perspektiv.

Lenke til kommentar

 

 

- Spillet koster 40 USD, Euro, Pund. Basert på hva jeg har sett, er ikke spillet verdt det. Spillet har ikke produksjonsverdi for å rettferdigjøre den prisen (etter min mening selvsagt). Expeditions: Conquistador som er på 20usd er en grei prisklasse derimot.

Må spill ha høy produksjonsverdi for å være verdt 40 dollar? Er det ikke nok at det er et bra spill som gir deg bøttevis av timer med underholdning? Betaler heller 40 dollar for dette enn 45 euro for en neddumma Thief. Det er vel heller Expeditions: Conquistador som er kraftig underpriset. Liker ikke at det er en vanlig oppfattning blant spillere om at neddumma konsollspill er det eneste som rettferdiggjør en høy prislapp.

 

Dette spillet kommer til å stå igjen som et av de beste spillene i år, så det er absolutt verdt prisen, men om du tar deg råd til det er en helt annen sak, for det kommer sikkert mange andre bra spill også.

 

Når det er sagt, så kostet vel spillet 15 euro under julesalget til Steam, så det var et merkelig valg å sette prisen så høyt bare noen uker senere, men Daedalic har en historie for å prise de tyske versjonene av spillene sine veldig høyt, fordi det er nesten bare Tyskland som er interesserte i turbaserte rollespill og eventyrspill, som de har laget fram til nå. Blackguards har ingen regionslås, og derfor må de sette prisen lik den tyske prisen.

Jeg tolket det som om han mente at kostnaden å lage dette spillet ikke passer til prisen?

Uansett så er jeg er helt enig i prinsippet ditt. Jeg syns spillet er svært artig, prisen er for høy, men likevel...verdt det. Heller dette spillet en å sløse penger på nedumma blockbusters.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...