Gå til innhold

Norske toppolitikere nominerer Snowden til Nobels fredspris


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-292501

"-USA er et av de frieste og mest demokratiske samfunnene i verden. Jeg føler meg trygg på at en fredspris til Snowden ikke vil påvirke forholdet mellom USA og Norge, skrev Valen i en e-post til Bloomberg."

 

Dette må nesten vere ironisk...

Han fortener fredsprisen. Skammeleg at Obama fekk den.

 

Kristian valen?

Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar

"? USA er et av de frieste og mest demokratiske samfunnene i verden. Jeg føler meg trygg på at en fredspris til Snowden ikke vil påvirke forholdet mellom USA og Norge, skrev Valen i en e-post til Bloomberg."

 

HAH! Stikk i strid med det NSA har gjort.

Latterlig. Kun propaganda.

 

Vet ikke helt hvor demokratisk det er når presidenter har så mye makt som de har, i tillegg til at det kun er 2stk presidentkandidater ved hvert valg. Hvis begge er elendige kandidater vil utfallet bli dårlig uansett hvem som velges.

 

Mens i Norge, der vi til og med har flertallsregjering, først da kan man begynne å snakke om et skikkelig, skikkelig demokrati :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

"-USA er et av de frieste og mest demokratiske samfunnene i verden. Jeg føler meg trygg på at en fredspris til Snowden ikke vil påvirke forholdet mellom USA og Norge, skrev Valen i en e-post til Bloomberg."

 

Dette må nesten vere ironisk...

Han fortener fredsprisen. Skammeleg at Obama fekk den.

Satser på at dette er strategisk smisk. Dersom han skulle få prisen, så måtte altså USA vise sin motsatte side av dette. Jeg tror desverre ikke det vil skje, fordi Jagland og co ikke tør.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

 

"-USA er et av de frieste og mest demokratiske samfunnene i verden. Jeg føler meg trygg på at en fredspris til Snowden ikke vil påvirke forholdet mellom USA og Norge, skrev Valen i en e-post til Bloomberg."

 

Dette må nesten vere ironisk...

Han fortener fredsprisen. Skammeleg at Obama fekk den.

Kristian valen?

Det er tatt frå artikkelen, som seier at det er ein herr Snorre Valen.

Lenke til kommentar

SV må vell gjøre noe for å få oppmerksomhet etter valget de hadde.

 

Dette er uansett meningen til to politkere, å dette blir som å si at alle i FRP er rasister fordi to medlemmer har en syk holdning til innvandrere.

 

Jeg mener uansett det ville være merkelig om SV skulle offisiellt gå for noe sånt etter å ha dissentert ved stortinget når det ble snakk om DLD. Folk for stå for det de mener, ikke bare når det passer seg!

Lenke til kommentar

Vet ikke helt hvor demokratisk det er når presidenter har så mye makt som de har, i tillegg til at det kun er 2stk presidentkandidater ved hvert valg. Hvis begge er elendige kandidater vil utfallet bli dårlig uansett hvem som velges.

 

Mens i Norge, der vi til og med har flertallsregjering, først da kan man begynne å snakke om et skikkelig, skikkelig demokrati :)

Like fullt har de det som går for å være den moderne verdens eldste demokrati. Vi her i Norge har demokraelleve og -tolv. ;)

Lenke til kommentar

Idioti. Eneste ordet som passer. Ikke bare hadde det skapt et diplomatisk kaos, men han hadde absolutt ikke fortjent den.

Trodde ikke det var valig folkeskikk å kalle andre idioter fordi de har en annen oppfatning enn det du har. Jeg har ganske sikkert levd noe lenger enn deg og har erfaringer som du mest sannsynlig bare leser om. Jeg kan likevel oppføre meg som folk og respekterer at du mener noe annet enn meg ute å kalle deg noe!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Kan aldri tenke meg at Snowden får prisen når han pr. normal definisjon er en foræder av sitt eget land! At to politikere fra et miniparti nominerer han forteller vel mer om dem selv enn hva Snowden har gjort seg fortjent til.

Snowden er en person som mener at systemet han jobbet i var pill råttent og som ønsker seg en forandring. Om denne handlingen er patriotisk eller upatriotisk er derfor ikke selvsagt. Ekte patriotisme skriver seg til kjærlighet til landet sitt og ikke til lojalitet ovenfor de som måtte sitte med makten til enhver tid.

 

Jeg vil tror at det finnes andre måter å forsøke å påvirke systemet på enn å ta med seg materiale som ved offentliggjøring utgjør en fare for landets sikkerhet, samt at det setter tusenvis av hans tidligere kollegaer i direkte fare.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...