Gå til innhold

Betyr dette at Galaxy S5 kan lese fingeravtrykk?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Ja, jeg tipper at fingeravtrykkslesere kommer på flere og flere telefoner. Produsentene (og ikke minst Samsung) er desperate etter å finne på nye funksjoner til telefonene sine, og fingeravtrykksleser blir nok en av trendene i 2014.

Lenke til kommentar

Ingen bombe at samsung kommer med det nå som apple har det på sin toppmodell.

Dette er den naturlige utviklingen som har vært i alle år på mobiltelefoner, noe vil alltid komme med en telefon med nye funksjoner før noen andre. Var det en bombe at Apple kom med det når Motorola hadde det før dem? Er det en bombe når Apple kommer med noe Samsung alt har?

 

Nei, det som blir interessant er om Samsung vil klare og lage den like bra eller bedre enn Apple sin. Å komme først ut med en sånn funksjoner er ikke nødvendigvis en positiv ting. Ta Motorola sin som et eksempel på det.

Lenke til kommentar

Er det en bombe når Apple kommer med noe Samsung alt har?

Det har vel så vidt meg bekjent ikke skjedd?

 

Men litt morsomt at hver gang Apple lager noe hvor en funksjon blir omtalt, så lager Samsung en ny telefon med samme funksjon like etter.. Enten det er funksjon, eller utseende(fargevalg ol.).

 

Såklart, selskaper kopiere hverandre heletiden, men Samsung er iallefall kjappe på avtrekkeren :)

Lenke til kommentar

 

Er det en bombe når Apple kommer med noe Samsung alt har?

Det har vel så vidt meg bekjent ikke skjedd?

*

 

Ikke på noen måte? Apple er vel en av de yngste mobilprodusentene, så man kan vel komme med et så enkelt eksempel som mobil kamera, eller alt annet som eksisterte før iPhone. Og dersom Apple kommer med en klokke, kopierer de Samsung & Sony? Dersom iPhone kommer med NFC, kopierer de andre? Eller kommer de bare med noe som er resultat av den naturlige utviklingen. :)

Lenke til kommentar

 

 

Er det en bombe når Apple kommer med noe Samsung alt har?

Det har vel så vidt meg bekjent ikke skjedd?

*

 

Ikke på noen måte? Apple er vel en av de yngste mobilprodusentene, så man kan vel komme med et så enkelt eksempel som mobil kamera, eller alt annet som eksisterte før iPhone. Og dersom Apple kommer med en klokke, kopierer de Samsung & Sony? Dersom iPhone kommer med NFC, kopierer de andre? Eller kommer de bare med noe som er resultat av den naturlige utviklingen. :)

 

Samsung var da virkelig ikke det første selskapet med kamera på telefonene.

 

Uansett

samsung-phones-before-and-after-iphones.

 

Nuff said. :p

 

Som nevnt tidligere. alle kopierer hverandre pretty much :) Noen er derimot værstinger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Er det en bombe når Apple kommer med noe Samsung alt har?

Det har vel så vidt meg bekjent ikke skjedd?

*

 

Ikke på noen måte? Apple er vel en av de yngste mobilprodusentene, så man kan vel komme med et så enkelt eksempel som mobil kamera, eller alt annet som eksisterte før iPhone. Og dersom Apple kommer med en klokke, kopierer de Samsung & Sony? Dersom iPhone kommer med NFC, kopierer de andre? Eller kommer de bare med noe som er resultat av den naturlige utviklingen. :)

 

Samsung var da virkelig ikke det første selskapet med kamera på telefonene.

 

Uansett

samsung-phones-before-and-after-iphones.

 

Nuff said. :p

 

Som nevnt tidligere. alle kopierer hverandre pretty much :) Noen er derimot værstinger.

 

 

Fordi "alle" gikk bort fra fysiske taster etter at første iPhone kom så er disse bare kopier av iPhone?? Som du selv sier, så "kopierer" alle hverandre. Eller kall det utvikling om du vil.

 

Dessuten, tror du funskjoner iPhone har i dag _ikke_ er kopiert fra andre? Hva med FM-radio, NFC, widgets, bred filformatstøtte, minnekort, utbyttbart batteri, heftige skjermer?? Å, vent litt... stemmer det, iPhone har ingenting av dette ;P

 

Neida, jeg skal ikke le av de som går rundt med en iPhone ilomma. Mange iPhone-eiere skjønner seg likevel ikke på teknologi og bruker telefonen bare til SMS, CandyCrush og selfies likevel. Er ikke rart jeg alltid anbefaler iPhone til eldre og jenter som spør meg om råd. Trenger du å spørre andre hvilken telefon du skal kjøpe, så kjøp deg en IPhone!

 

Men en ting skal Apple ha, de fikk vireklig fart på smarttelefonsalget med sin første iPhone. Den hadde virkelig egenskaper som andre på den tiden ikke var i nærheten av. Desverre har tiden løpt fra Apple i dag... mark my words!

 

Sent from my Galaxy :hm:

Lenke til kommentar

 

Samsung var da virkelig ikke det første selskapet med kamera på telefonene.

Det påsto jeg heller aldri at de var, jeg påpekte kun at ting eksisterte før iPhone og at når teknologi blir moden nok (som regel liten nok) til og putte den inn i en mobiltelefon, er det naturlig at flere gjør det, uten at de nødvendigvis trenger og kopiere hverandre av den grunn. :)

 

Nå det gjelder bildet ditt, så er det bevist satt sammen for å få det til og se ut som Samsung sitt design er direkte kopiert av Apple, og Samsung hadde alt startet på det designet året før iPhone kom ut, så hvorfor er ikke den telefonen med? Kunne også dratt inn LG Prada, men føler det alt har blitt gjort så mange ganger.

Samsung-F700-vs-iPhone.jpg

Endret av esoteric
Lenke til kommentar

 

 

Samsung var da virkelig ikke det første selskapet med kamera på telefonene.

Det påsto jeg heller aldri at de var, jeg påpekte kun at ting eksisterte før iPhone og at når teknologi blir moden nok (som regel liten nok) til og putte den inn i en mobiltelefon, er det naturlig at flere gjør det, uten at de nødvendigvis trenger og kopiere hverandre av den grunn. :)

 

Nå det gjelder bildet ditt, så er det bevist satt sammen for å få det til og se ut som Samsung sitt design er direkte kopiert av Apple, og Samsung hadde alt startet på det designet året før iPhone kom ut, så hvorfor er ikke den telefonen med? Kunne også dratt inn LG Prada, men føler det alt har blitt gjort så mange ganger.

Samsung-F700-vs-iPhone.jpg

 

 

Løgnhistorien om at Samsung F700 ble vist fram ved CeBit 2006 har blitt avslørt mange ganger, men vi kan vel ta den én gang til:

http://androidcommunity.com/who-was-really-first-apple-vs-samsung-story-truly-debunked-20110420/

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Før Android:
Steve Jobs: "Picasso had a saying -- 'good artists copy; great artists steal' -- and we have always been shameless about stealing great ideas."


Etter Android:
Steve Jobs: "I will spend my last dying breath if I need to, and I will spend every penny of Apple?s $40 billion in the bank, to right this wrong ? I?m going to destroy Android, because it?s a stolen product. I?m willing to go thermonuclear war on this?


Så det er altså okei å "stjele ideer", bare man ikke stjeler fra Apple...

Men iPhones er greie telefoner da, for unge mennesker og eldre som trenger en nybegynnermobil.

Endret av thklinge
Lenke til kommentar

Før Android:

Steve Jobs: "Picasso had a saying -- 'good artists copy; great artists steal' -- and we have always been shameless about stealing great ideas."

 

 

Etter Android:

Steve Jobs: "I will spend my last dying breath if I need to, and I will spend every penny of Apple?s $40 billion in the bank, to right this wrong ? I?m going to destroy Android, because it?s a stolen product. I?m willing to go thermonuclear war on this?

 

 

Så det er altså okei å "stjele ideer", bare man ikke stjeler fra Apple...

 

Men iPhones er greie telefoner da, for unge mennesker og eldre som trenger en nybegynnermobil.

 

Fra filmen "Triumph of the Nerds", intervju med Steve Jobs gjort i 1995 (da han ikke jobbet i Apple), om utviklingen av Macintosh tidlig på 80-tallet:

 

"Ultimately it comes down to taste. It comes down to trying to expose yourself to the best things that humans have done and then try to bring those things in to what you're doing. I mean Picasso had a saying he said good artists copy great artists steal. And we have always been shameless about stealing great ideas ehm and I think part of what made the Macintosh great was that the people working on it were musicians and poets and artists and zoologists and historians who also happened to be the best computer scientists in the world."

 

Det er greit å "stjele idéer" i form av inspirasjon hentet fra ulike deler av menneskets kultur og sivilisasjon, ja. Hvilket er noe helt annet enn å kopiere slavisk fra konkurrentenes produkt.

Endret av Newton
Lenke til kommentar

 

Løgnhistorien om at Samsung F700 ble vist fram ved CeBit 2006 har blitt avslørt mange ganger, men vi kan vel ta den én gang til:

http://androidcommunity.com/who-was-really-first-apple-vs-samsung-story-truly-debunked-20110420/

 

Telefonen var alt designet i 2006, om den ble vist på CeBit 2006 var ikke relevant for poenget mitt, det handlet ikke om Apple VS Samsung selv om du klarte vri det til det....

 

Samsung design tegninger fra 2006

 

 

12.07.26-Samsung-1.png

 

 

Endret av esoteric
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...