Gå til innhold

Samsung viser frem «billig» 4K-skjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

Problemet er vel å ha en rigg som klarer å drive spill i den oppløsningen!

 

hvis man har gtx 770 eller 7950 og oppover burde man kunne kjøre eks crysis 3 på low eller høyere.

Lenke til kommentar

Mulig jeg er ute å sykler nå, men er vel ikke først og fremst spiller denne er utviklet for? Er vel heller til de som driver med bilde/Video...

 

Tror ikke det.. Hvis man driver med bilde/video er man fort avhengig av nøyaktige farger, og det får man ikke med et TN-panel ettersom fargene vrenger seg ift innsynsvinkel.. Hadde den hatt et IPS-panel så hadde den vært fin for bilde/video -redigering, men sånn den er egner den seg vel egentlig kun for spilling/tekstbehandling :)

Lenke til kommentar

Mulig den er god til spilling, dvs. med 1920x1080 120 Hz, hvis den støtter det. Men da kan man like gjerne kjøpe seg en skjerm med ekte 1920*1080 oppløsning til en vesentlig lavere pris. Hvis man bruker skjermen til mer enn spilling, f.eks CAD eller andre ting som trenger høy oppløsning men ikke fargenøyaktighet, så kan det muligens være et poeng å kjøpe denne fremfor en ekte 1920*1080-skjerm. Men til ren spilling og ikke noe annet, så virker den ugunstig på grunn av unødvendig høy pris og oppløsning.

Lenke til kommentar

Mulig den er god til spilling, dvs. med 1920x1080 120 Hz, hvis den støtter det. Men da kan man like gjerne kjøpe seg en skjerm med ekte 1920*1080 oppløsning til en vesentlig lavere pris. Hvis man bruker skjermen til mer enn spilling, f.eks CAD eller andre ting som trenger høy oppløsning men ikke fargenøyaktighet, så kan det muligens være et poeng å kjøpe denne fremfor en ekte 1920*1080-skjerm. Men til ren spilling og ikke noe annet, så virker den ugunstig på grunn av unødvendig høy pris og oppløsning.

 

Tja, tjo. Jeg kunne godt tenke meg en skjerm som kjører betydelig høyere oppløsning enn 1920x1080, men akkurat når jeg spiller klarer jeg meg kanskje med 1080p. I alle fall til skjermkortene blir kraftigere.
Lenke til kommentar

5000 kroner er vel ikke så altfor avskrekkende?

Prøver Teknofil å selge meg en PC-skjerm? :p

 

 

Men synes egentlig skjermen fra Dell virket mer interessant, og som et bedre produkt overall.

 

 

 

Problemet er vel å ha en rigg som klarer å drive spill i den oppløsningen!

Ja, ærlig talt! Kunne heller brukt tiden på noe bedre. Melke fabrikkene for flere 1080p-monitorer for eksempel, de er det mangelvare på!

 

;)

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...