Gå til innhold

Med disse mobilene blir forbindelsen brutt oftest


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke at jeg er noen som helst ekspert på statistikk, men umiddelbart virker ikke denne undersøkelsen særlig verdifull.

Hvis formålet er å finne ut hvordan disse 10 mobiltelefonene gjør seg i forhold til hverandre, så har den vel noe for seg. Men for å finne ut hvilken mobil man bør skaffe seg, eller holde seg unna, hjelper denne undersøkelsen ikke det fjerneste - med mindre at man allerede på forhånd har bestemt seg for at det skal være en av disse modellene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

sansyneligvis er denne stattestikken feil, de er sikkert betalt av apple, så en test et anet sted som kommer fra en kilde jeg stoler mere på. der var iphone ett hakk dårligere en samsung, og Sony Htc og Nokia var over dem igjen(husker ikke hvilken rekkefølge).

 

at det bare er samsung apple og blackbery er også en grunn for at de er betalt av apple, for samsung er apple sin største konkurent.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

sansyneligvis er denne stattestikken feil, de er sikkert betalt av apple, så en test et anet sted som kommer fra en kilde jeg stoler mere på. der var iphone ett hakk dårligere en samsung, og Sony Htc og Nokia var over dem igjen(husker ikke hvilken rekkefølge).

 

at det bare er samsung apple og blackbery er også en grunn for at de er betalt av apple, for samsung er apple sin største konkurent.

 

Unnskyld meg men hva baserer du dette på? Drar du dette ut av løse lufta fra egne lystanker og egne personlige konspirasjonsteorier eller har du faktisk noe kjøtt på beinet som kan underbygge såpass alvorlige anklager?

 

Om Apple virkelig har kjøpt og betalt denne undersøkelsen så skulle man vell tro at det hadde vært ute etter å få med blant annet iPhone 5S og Galaxy Note 3, samt at de hadde vært ute etter at deres nyere modeller skulle scoret bedre enn deres eldre så det ikke ser ut som ting har utviklet seg i negativt retning de siste årene. Men du har vell kanskje en liten kreativ teori bak dette også, Apple valgte vell kanskje å løse det på denne måten så det skulle virke enda mer troverdig og ikke bli for åpenbart at testen er kjøpt og betalt? Et liv i fornektelse fult av konspirasjonsteorier er sikkert like flott liv som hvilket som helst annet vil jeg tro.

 

 

At en slik test ikke er endelig og at det er stort rom for feilmargin osv hersker det jo ingen som helst tvil om. Men dine påstander om at denne testen er kjøpt og betalt er like dårlig dokumentert og underbygget som en kommentar jeg kan dra rett ut av løse lufta her og nå og påstå at du er kjøpt og betalt av Samsung, at eneste grunnen til at du har postet dette innlegget her er for å spre usikkerhet rundt troverdigheten til testen og skape et rykte om at den er kjøpt og betalt av Apple når det i realiteten er du som faktisk er kjøpt og betalt av Samsung. Det blir jo like troverdig og inneholder jo minst like mye saklighet som det du serverer her.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ikke at jeg er noen som helst ekspert på statistikk, men umiddelbart virker ikke denne undersøkelsen særlig verdifull.

Hvis formålet er å finne ut hvordan disse 10 mobiltelefonene gjør seg i forhold til hverandre, så har den vel noe for seg. Men for å finne ut hvilken mobil man bør skaffe seg, eller holde seg unna, hjelper denne undersøkelsen ikke det fjerneste - med mindre at man allerede på forhånd har bestemt seg for at det skal være en av disse modellene.

 

Nå aner jeg ikke omfanget av testrutinene og liggende her og hvor omfattende det er å få dokumentert dette på noen godkjent og saklig måte så det blir umulig for meg å si hvor enkelt eller ikke det hadde vært å supplementært med et par Nokia, Sony, HTC osv modeller i testen. Det er klart at i slike tester så gjelder jo "jo flere, jo bedre" prinsippet i aller høyeste grad. Men jeg vil vell tro at de ikke valgte disse spesifikke modellen av ren tilfeldighet, de har jo tross alt valgt det som er å se på som markedets mest populære modeller, spesielt i hvert sitt segment. Skal testen utføres med iOS, Android og Blackberry modeller så er jo dette de mest aktuelle og relevante modellene der ute, det er jo liten tvil om at det er akkurat disse modellene som selger godt blant Android utvalget der ute, salget til Sony, HTC osv kan jo strengtatt ikke måle seg med salgstallene og populariteten til Samsung sine toppmodeller og da er det jo helt naturlig om av diverse årsaker ønsket å begrense det til 10 modeller at det ble nettopp disse. At BlackBerry er med er vell heller ikke så rart da dette tross alt fremdeles er ytterst populære telefoner, spesielt i USA og spesielt blant bedrifter og går jo for å være så driftssikre og tilregnelige at det blir jo ganske naturlig å ha de med i en slik sammenligning.

 

At det ikke er flere Android produsenter med syntes jeg egentlig er fult forståelig om de ikke hadde kapasitet nok eller mulighet for å teste et større utvalg av telefoner. De har tross alt dekket de mest populære som tydeligvis var formålet med hele testen. Det som er litt synd er jo at de ikke har klart å snike inn en eneste Windows Phone modell, og gjerne en av typen "feature phone" for et enda bedre sammenligningsgrunnlag på tvers av plattformer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

 

 

sansyneligvis er denne stattestikken feil, de er sikkert betalt av apple, så en test et anet sted som kommer fra en kilde jeg stoler mere på. der var iphone ett hakk dårligere en samsung, og Sony Htc og Nokia var over dem igjen(husker ikke hvilken rekkefølge).

 

at det bare er samsung apple og blackbery er også en grunn for at de er betalt av apple, for samsung er apple sin største konkurent.

Unnskyld meg men hva baserer du dette på? Drar du dette ut av løse lufta fra egne lystanker og egne personlige konspirasjonsteorier eller har du faktisk noe kjøtt på beinet som kan underbygge såpass alvorlige anklager?

 

Om Apple virkelig har kjøpt og betalt denne undersøkelsen så skulle man vell tro at det hadde vært ute etter å få med blant annet iPhone 5S og Galaxy Note 3, samt at de hadde vært ute etter at deres nyere modeller skulle scoret bedre enn deres eldre så det ikke ser ut som ting har utviklet seg i negativt retning de siste årene. Men du har vell kanskje en liten kreativ teori bak dette også, Apple valgte vell kanskje å løse det på denne måten så det skulle virke enda mer troverdig og ikke bli for åpenbart at testen er kjøpt og betalt? Et liv i fornektelse fult av konspirasjonsteorier er sikkert like flott liv som hvilket som helst annet vil jeg tro.

 

 

At en slik test ikke er endelig og at det er stort rom for feilmargin osv hersker det jo ingen som helst tvil om. Men dine påstander om at denne testen er kjøpt og betalt er like dårlig dokumentert og underbygget som en kommentar jeg kan dra rett ut av løse lufta her og nå og påstå at du er kjøpt og betalt av Samsung, at eneste grunnen til at du har postet dette innlegget her er for å spre usikkerhet rundt troverdigheten til testen og skape et rykte om at den er kjøpt og betalt av Apple når det i realiteten er du som faktisk er kjøpt og betalt av Samsung. Det blir jo like troverdig og inneholder jo minst like mye saklighet som det du serverer her.

jeg sa ikke noe om at jeg var sikker på at den var betalt av apple, jeg sa bare at det er tegn som leder mot det, men uansett tror jeg testen er feil, for har sett en anene en som jeg stoler mere på.

Lenke til kommentar

Jeg må innrømme at jeg forventa at Apple skulle tape denne, med tanke på hvor mye tyn de har fått for antenne og dekning tidligere. Også den som Gluffs linker til viser at Apple kommer svært dårlig ut.

 

Men som den Samsungfanboyen jeg er, sier jeg selvfølgelig:

"Ja, det er uansett snakk om en bitteliten del, og det er sikkert enda mindre merkbart i Norge"

"Det er jo uansett ikke noe jeg opplever med min Galaxy Note 2, eller dama merker på sin Galaxy Note"

"Det er uansett tale som er viktigst, og det utgjør bare 0.8 PROMILLE av samtalene. Data merker man det sikkert ikke i praksis allikevel."

Og sist, men ikke minst:

"Det er ikke sikkert at disse tallene stemmer heller, vi har jo hørt det motsatte mange ganger før, og dessuten reagerer jeg sterkt på at det faktisk er 4 og 4S som kommer best ut. Ser kjøpt og betalt ut for meg. iPhones er sikkert testa i Norge, på utvalgte steder, og samme med Galaxyene på utvalgte steder i Afrika."

 

Og det står selvfølgelig i ganske sterk kontrast til hvis det hadde vært motsatt tall, hvor det faktisk hadde skilt nærmere 250% på dem to. Og vi vet alle at 10 000 enheter er et representativt utvalg, statistisk sett, og det er begrensa hvor skeptiske vi trenger å være også...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er ikke noe dekningsekspert jeg heller men må ærlig innrømme og basere på fakta/tilegnet kunnskap og erfaringer at dette er den dummeste "testen" jeg har sett...Og det er uavhengig av hvilken som kommer best og dårligst ut.

 

1:jeg har netcom, på min S4 har jeg prøvd mange forskjellige radio firmware fra forskjellige teleselskaper rundt i hele verden. Konklusjonen er at den offisielle firmwaren til S4 Netcom i Norge har en radiofil som gir dårligere dekning enn radiofirmwaren fra Swisscom. I nedhastighet på 4G var de cirka like. Men på 3G var Swisscom best. Jeg hadde jevnt over god dekning med en radifirmware fra et teleselskap i Singapore (Singapore liksom!?) med dekning var dårlige på typiske problemteder jeg vet om, blant annet på hytta...Men i nedlasting på 4G var Singapore overlegen!

Swisscom droppet aldri i samtaler eller data der den offisielle norske firmwaren falt ut av 3G og til slutt mistet forbindelsen i 2G.

Jeg opplevde også bedre batteri med Swisscom kontra de andre...

 

2:For et par år aiden hadde vi to iPhone 4 i hus, begge to nye med Sim kort fra telenor, her kunne jeg oppleve at de to telefonen hadde forskjellig dekning og og forskjellig hastighet målt med speedtest på samme sted. På hytta kunne den ene droppe på hemsen mens den andre aldri gjorde det..

 

3: Blackberry er nok den ttelefonen jeg har hatt som har vært mest stabil i Norge, da med radio firmware fra Orange UK og ikke filene som Trigcom distrubuerte her i Norge...

 

4: Man kan ha dekning selvom telefonen dropper i en samtale, kan jo være den i den andre enden?

 

5: Med Nokia e71 kunne jeg snakke med mennesker fra andre planeter siden den hadde en dobbelt antenne som egentlig var BlackBerry sin oppfinnelse men som det faktisk viste seg at de hadde rappet fra Motorola...

 

6: Når det gjelder at Samsung S3 kommer dårlig ut kan det være fordi et parti av disse mobilene hadde en antenne produsert av et firma i Irland (som hadde et veldig høyt antall med feil i sine produksjoner)

De siste S3 mmodellene hadde antenne laget i Asia et sted som visstnok fungerte mye bedre..

 

100:Hvilke radiofiler og firmware er brult i respektive tester og hvilken batch var S3 telefonen som ble målt?

 

101: Dummeste reklamen jeg ser en den nye fra tele2 om at mobilen ikke blir raskere enn teleoperatøren, greit da skal jeg benchteste Ericsson GH688 mot min S4 med KT-Kernel og Hydra Script...

 

102: Sorry men gramtikken i innlegget mitt er helt på tryne!

 

Også er det teit å lese at folk her lager en sånn fanboys diskusjon! Akkurat som at Apple og Samsung er telefoner som kan sammenlignes! Ja, dem bør sammenlignes for folkets skyld, men kan ikke sammenlignes...

 

Det blir litt som å krangle om hva som best av Ferrari eller Lambo...

Endret av Dirtysecret
  • Liker 2
Lenke til kommentar

1:jeg har netcom, på min S4 har jeg prøvd mange forskjellige radio firmware fra forskjellige teleselskaper rundt i hele verden. Konklusjonen er at den offisielle firmwaren til S4 Netcom i Norge har en radiofil som gir dårligere dekning enn radiofirmwaren fra Swisscom. I nedhastighet på 4G var de cirka like. Men på 3G var Swisscom best. Jeg hadde jevnt over god dekning med en radifirmware fra et teleselskap i Singapore (Singapore liksom!?) med dekning var dårlige på typiske problemteder jeg vet om, blant annet på hytta...Men i nedlasting på 4G var Singapore overlegen!

Swisscom droppet aldri i samtaler eller data der den offisielle norske firmwaren falt ut av 3G og til slutt mistet forbindelsen i 2G.

Jeg opplevde også bedre batteri med Swisscom kontra de andre...

 

Det er ikke slik det fungerer (rett meg hvis jeg tar feil).

 

Samsung software som du har brukt består av flere komponenter, de viktigste er AP, CP og CSC. Grovt forklart:

 

AP = Application Processor > OS

CP = Communication Processor* > Modem

CSC = Operatør & geografiske tilpasninger

 

Når du sier at du har brukt radiofirmwaren fra forskjellige teleselskaper, og her Swisscom, så betyr det at du har benyttet deg av en bit av en helhet, nemlig programvareversjonen som Samsung har sluppet i Sveits.

 

Programvaren i telefoner, som all annen programvare, går gjennom release cycles. I dette tilfelle kan det være slik at Samsung har valgt å shippe en milestone, men av en eller annen grunn ble ikke denne versjonen tilgjengelig i Norge. Modemet er ikke nødvendigvis bundet til operatør & land, det er bare ulike versjonsnumre forskjellige steder siden oppdateringer ikke skjer "globalt".

 

* http://jagsposts.blogspot.no/2012/06/ipc-ap-cp-communication.html

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...