Gå til innhold

Ny mini-modell på vei fra Nokia?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det bare jeg som ikke helt klarer å koble termologien "mini" og 4,5"? Kan jo selvsagt argumentere for at det blir en minivariant av "jumbomodellen" Nokia Lumia 1520 osv osv.. Men jeg vil nå driste meg til å påstå at 4,5" ikke kvalifiseres til noe "ministempel", hvertfall ikke i min bok.

 

Og hva skjer med at man har blitt såpass lite kreative med navngivningen her? Nokia Lumia 1520v, eventuelt 1520 Mini, virkelig? Her har man jo et hav av numre og diverse kombinasjoner å ta av også skal man begynne å holde på med de samme tallene for deretter å legge på en bokstav, eller "mini" osv bak? Det er jo ikke sånn at de har hoppet logisk tidligere heller, les Nokia Lumia 900, deretter 920, deretter 925, deretter 1020, deretter 1520 osv.. Denne kunne vell fint ha blitt kalt Lumia 930, 830, 1515 eller noe helt annet for den sakens skyld.

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som ikke helt klarer å koble termologien "mini" og 4,5"? Kan jo selvsagt argumentere for at det blir en minivariant av "jumbomodellen" Nokia Lumia 1520 osv osv.. Men jeg vil nå driste meg til å påstå at 4,5" ikke kvalifiseres til noe "ministempel", hvertfall ikke i min bok.

 

Og hva skjer med at man har blitt såpass lite kreative med navngivningen her? Nokia Lumia 1520v, eventuelt 1520 Mini, virkelig? Her har man jo et hav av numre og diverse kombinasjoner å ta av også skal man begynne å holde på med de samme tallene for deretter å legge på en bokstav, eller "mini" osv bak? Det er jo ikke sånn at de har hoppet logisk tidligere heller, les Nokia Lumia 900, deretter 920, deretter 925, deretter 1020, deretter 1520 osv.. Denne kunne vell fint ha blitt kalt Lumia 930, 830, 1515 eller noe helt annet for den sakens skyld.

 

Hvorfor må man være så forbanna kreativ med navn? Er det ikke viktigere at folk skjønner navnene?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Er det bare jeg som ikke helt klarer å koble termologien "mini" og 4,5"? Kan jo selvsagt argumentere for at det blir en minivariant av "jumbomodellen" Nokia Lumia 1520 osv osv.. Men jeg vil nå driste meg til å påstå at 4,5" ikke kvalifiseres til noe "ministempel", hvertfall ikke i min bok.

 

Og hva skjer med at man har blitt såpass lite kreative med navngivningen her? Nokia Lumia 1520v, eventuelt 1520 Mini, virkelig? Her har man jo et hav av numre og diverse kombinasjoner å ta av også skal man begynne å holde på med de samme tallene for deretter å legge på en bokstav, eller "mini" osv bak? Det er jo ikke sånn at de har hoppet logisk tidligere heller, les Nokia Lumia 900, deretter 920, deretter 925, deretter 1020, deretter 1520 osv.. Denne kunne vell fint ha blitt kalt Lumia 930, 830, 1515 eller noe helt annet for den sakens skyld.

 

Hvorfor må man være så forbanna kreativ med navn? Er det ikke viktigere at folk skjønner navnene?

 

AtW

 

 

 

Sa jeg noen gang at man på død og liv må være i overkant kreative? Det jeg mener er at navngivning som dette er et kroneksempel på hvordan det ikke burde gjøres og at Nokia i dette tilfellet hadde hatt gått av å være en smule mer kreative.

 

Tror du brukermassene der ute vil finne det enkelt å skille mellom modellnavn som Nokia Lumia 1520 og Nokia Lumia 1520v?

 

Og som tommyb så fint nevner så er det jo temmelig baklengs å først komme med en jumbomodell som dermed får et høyt modellnummer for å indikere at dette er en større modell (bokstaveligtalt) også skal man et par måneder etterpå gå inn å lage en minivariant av jumbomodellen som vell strengtatt ikke er å betegne som noen minimodell da den bare fremstår som mini iforhold til jumbomodellen men ikke som noen utpreget minimodell så generelt sett, også skal vi attpåtil beholde det samme modellnummeret hvor det bare slenges på en v eller betegnelsen mini bak modellnummeret.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...