Gå til innhold

Noen få 4G-brukere står for halvparten av trafikken


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det fremstår nokså merkelig å stemple betalende brukere med stort databehov som "verstinger".

Vanskelig å være uenig der; jeg har iPhone 5s og iPad Air med største datakvoten jeg har klart å spore opp på begge enheter. Vanligvis pleier slikt å kalles «god kunde», ikke «versting».

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Du kan få alt innebygd i samme enhet f.eks med Telenor sitt Prat abo og mobilt bredbånd som tilleggstjeneste.

 

Det finner jeg ikke. Jeg finner kun tilleggstjenesten Fri MMS.

 

Ring til kundesupport eller ta en tur innom en elkjøp eller expert og spør dem om hjelp. Mobilt bredbånd er en tilleggstjeneste til alle prat-abo, men er utilgjengelig for komplett-abo. Jeg mener at Netcom har et tilsvarende tilbud der mobilt bredbånd også kan være en tilleggstjeneste for enkelte abo.

Mobilt bredbånd som primær-internettforbindelse brude vært ulovlig.

Hvorfor det? Hva med dem som bor så avsidesliggende at mobilt bredbånd er det eneste alternativet?

Lenke til kommentar

Klarer ikke se noe i veien for man man kjøper en tjeneste og bruker den tjenesten slik en selv ønsker innenfor det en har betalt for. Om det er slik at forbruket ved full utnyttelse av store datapakker er høyere enn det nettet takler får de enten oppgradere nettet eller skru opp prisene på store datapakker.

 

Kjøper man først en datapakke på 20-40GB per måned er det jo ikke fordi man i realiteten kommer til å bruke en brøkdel av det.

Endret av Euklid
Lenke til kommentar

 

 

 

http://www.regjeringen.no/nb/dep/sd/dok/regpubl/stprp/19981999/stprp-nr-58-1998-99-/2/3.html?id=283201

 

Men om telenor tar valget at mobilt er best for dem, så er det jo dere velg, dere nettverk.

 

Leveringsplikten gjelder telefoni, ikke internett. Jeg har selv benyttet meg av leveringsplikten en gang. Fikk en radiolink...

 

 

Ja og uansett hvordan de velger å levere forbindelse til deg så vil du få mulighet til å få internett, du får internett via telefonkabel, radiolink og telenettet.

Lenke til kommentar

Klarer ikke se noe i veien for man man kjøper en tjeneste og bruker den tjenesten slik en selv ønsker innenfor det en har betalt for. Om det er slik at forbruket ved full utnyttelse av store datapakker er høyere enn det nettet takler får de enten oppgradere nettet eller skru opp prisene på store datapakker.

 

Kjøper man først en datapakke på 20-40GB per måned er det jo ikke fordi man i realiteten kommer til å bruke en brøkdel av det.

 

Enig. Og operatørene virker jo ganske happy over å kunne løse dette ved å øke kapisiteten i nabolaget til den "håndfullen" med "forferdelige" abonnenter som "grisker til seg" av varer de har kjøpt og betalt for.

 

Det insinueres jo nesten at det ville vært et problem hvis flere brukte opp datakvotene sine. :)

Endret av MartinGM
Lenke til kommentar

Mobiltelefon-abonnementene har svært begrensede datamengder.

De som trenger mer data må velge hjemmebredbånd-abonnementene.

Dette er irriterende. Jeg vil ha alt innebygget i samme enhet. Det er mer portabelt.

 

Jeg er uenig, det er en begrenset ressurs, det som er irriterende er om folk som ikke gidder å ha skikkelig nett skal drive å spise opp av den begrensede ressursen, vil mye heller at alle har hjemmenett, så når man trenger nett på farta, så er det nok hastighet og stabilitet til at det fungerer bra.

 

AtW

Lenke til kommentar

Om jeg skulle ha nytt abonnement hjemme, ville jeg valgt fiber.

Men jeg er storforbruker av data når jeg er på reise. Jeg vil ha alt i mobilen, så jeg slipper å dra på en router.

 

Hva mener du? Hva slags nett er det du kan benytte deg av med ruter men ikke mobil, unntatt andre langdistanse-radio-nett? Og der er jo båndbredde-problemene de samme? Mulig jeg misforstår deg, men det ejg mener er at folk ikke bør bruke mobilnett der gode alternativer finnes. Det er en begrenset ressurs.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...