Gå til innhold

Test: Western Digital My Cloud


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, totalt sett er jeg så langt veldig fornøyd. Har ikke hatt boksen så veldig lenge, så har ingen lang erfaring med den. På hjemmenettverket overfører jeg 50-60mb i sekundet over kablet gigabitnettverk, og rundt 20mb i sekundet over 300mbps trådløst nettverk. Har ennå ikke benyttet meg noe særlig av cloud access, så kan ikke si noe om hastighetene der.

Lenke til kommentar

Jeg har denne boksen, og min krever både brukernavn og passord for å komme inn på brukergrensesnittet. Det fungerer fint her. Har ikke gjort annet enn å sette opp boksen gjennom veiledningen, samt endret litt innstillinger etterpå i brukergrensesnittet.

 

Mulig å knytte dette NASet mot å godta pålogging fra domenebrukere, tror du? Altså for filtilgang med kun leserettigheter, ikke web-interface.

Lenke til kommentar

 

Jeg har denne boksen, og min krever både brukernavn og passord for å komme inn på brukergrensesnittet. Det fungerer fint her. Har ikke gjort annet enn å sette opp boksen gjennom veiledningen, samt endret litt innstillinger etterpå i brukergrensesnittet.

Mulig å knytte dette NASet mot å godta pålogging fra domenebrukere, tror du? Altså for filtilgang med kun leserettigheter, ikke web-interface.

 

Dersom man skal begrense tilgang på spesifikke mapper, må hver bruker som skal ha tilgang ha en egen konto registrert på boksen. Man kan så navigere til boksen, som til en nettverksdisk, uten å gå via web interface. For å svare på spørsmålet ditt så tror jeg ikke man kan godta pålogging fra domenebrukere. Sitat fra brukergrensesnittet på boksen: "Each user must have a WDmycloud.com login"

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis jeg kjøper en slik, kan jeg velge mapper på pcen som automatisk skal synkronisere seg? Har en mappe med bilder hvor jeg legger inn etter hvert som nye tas og undermapper opprettes. Eller må jeg fysisk kopiere inn det jeg vil ha fra pcen til WD?

 

Takker for svar!

Lenke til kommentar

Ja, totalt sett er jeg så langt veldig fornøyd. Har ikke hatt boksen så veldig lenge, så har ingen lang erfaring med den. På hjemmenettverket overfører jeg 50-60mb i sekundet over kablet gigabitnettverk, og rundt 20mb i sekundet over 300mbps trådløst nettverk. Har ennå ikke benyttet meg noe særlig av cloud access, så kan ikke si noe om hastighetene der.

Hvordan oppleves det å hente opp og se på bilder og film fra denne (streame?) Ser at på noen tester og erfaringer ute så nevnes noe problemer med media støtte. Har du (eller noen andre som leser tråden) erfaring mot å hente opp bilder/video fra denne til IPAD.

 

Det står litt mellom WD my cloud og Seagate Central til min mor som akkurat har kjøpt ipad. Enkelhet og minst mulig lag/trøbbel er stikkord for min del...

Lenke til kommentar

Ja, totalt sett er jeg så langt veldig fornøyd. Har ikke hatt boksen så veldig lenge, så har ingen lang erfaring med den. På hjemmenettverket overfører jeg 50-60mb i sekundet over kablet gigabitnettverk, og rundt 20mb i sekundet over 300mbps trådløst nettverk. Har ennå ikke benyttet meg noe særlig av cloud access, så kan ikke si noe om hastighetene der.

 

Damn, hvordan får du så rask overførings hastighet via trådløst? Selv har jeg en USB 2.0 harddisk tilkoblet Asus dark Knight ruter. Via ftp og 5ghz nett får jeg max 10 mb/s...

 

Lurer på hvor flaskehalsen er...

Lenke til kommentar

 

Ja, totalt sett er jeg så langt veldig fornøyd. Har ikke hatt boksen så veldig lenge, så har ingen lang erfaring med den. På hjemmenettverket overfører jeg 50-60mb i sekundet over kablet gigabitnettverk, og rundt 20mb i sekundet over 300mbps trådløst nettverk. Har ennå ikke benyttet meg noe særlig av cloud access, så kan ikke si noe om hastighetene der.

 

Damn, hvordan får du så rask overførings hastighet via trådløst? Selv har jeg en USB 2.0 harddisk tilkoblet Asus dark Knight ruter. Via ftp og 5ghz nett får jeg max 10 mb/s...

 

Lurer på hvor flaskehalsen er...

Tipper routeren er flaskehalsen. Har en usb disk koblet i en netgear wndr(?) 4000 router og der får jeg litt lavere hastighet enn det du opplever. Men kobler jeg disken rett i boxeebox eller htpc går det betydelig raskere å overføre filer fra pc som er på trådløsnettet.

Lenke til kommentar

Dere må for guds skyld ikke kjøpe en WD disk. Selve HDD er jo forsåvidt greie, men de billige kabinett/power løsningene de bruker er bare dritt. Har hatt 7 forskjellige WD løsninger. Samtlige har røket strømstyringen på, mens selve disken inni er heil. Steike irr når den siste disken jeg hadde var en WD MyBookWorld. Bruker selvsagt eget filsystem så etter at poweren røk så var det null hjelp i å åpne kabinettet for å berge mine filer.

Nei takke meg til min Netgear Stora. Fungerer 100 ganger bedre enn noen WD jeg har hatt.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Hvordan bruker dere disken deres?

Jeg tenkte å bruke min til backup og som server for film, bilder og musikk.

Men grunnet ulike softwareløsninger blir den så langt lite brukt.

Hva slags programmer bruker dere?
Til backup har jeg brukt windows fillogg (w8) med stort hell, men lite kontroll over struktur osv.
Syncback og crashplan får jeg ikke til å fungere tilfredsstillende med denne!

Og når det gjelder å koble til tv som har egen htpc og chromecast finner jeg heller ingen lur løsning gjennom f.eks. plex eller xbmc. Noen tips? :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Da har jeg i og for seg fått disken til å fungere. Jeg kan lagre til den. Jeg får tak i den via WDs app for android og Win 8.1 når jeg er ute og farter. Men særlig fornøyd er jeg ikke. Skrivehastigheten er typisk 2 mbits både over kablet nettverk og når jeg plugger en USB-disk direkte i den, og den faller ut og må restartes ved å trekke ut strømledningen stadig vekk.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...