Gå til innhold

Nå skal GeForce GTX Titan bli enda råere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil ikke si noe om dette, men kan bekrefte at Nvidia ikke kommer til å lansere high-end Maxwell produkter først, noe de heller ikke gjorde med Kepler.

 

Når det gjelder Titan så er det også viktig å huske på at en stor del av markedet for Titan er entry-level GPGPU kort (Titan kjører dual precition på samme hastighet som Tesla, samt støtter ting som HyperQ, etc.). Etter at Tesla ble oppgradert fra K20x til K40 er det også etterspurt et raskere Titan kort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uansett hvor digg det hadde vært å slippe 3 GB minnebuffer-problematikken, så blir det nok alt for dyrt med Titan Black. :)

 

To GTX 790 kunne jo vært en meget god overklokkingskandidat, men en så trasig minnebuss så vet jeg ikke helt om det ville vært verdt det. Prisen vil selvsagt avgjøre litt, men burde ikke koste mer enn 6000kr hver (litt mindre enn to GTX 780, som jo strengt talt er bedre på papiret).

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja du begynner nok å bli gammel. :-P

 

Her går det bare gale veien. 15k på brukte skjermkort har plutselig blitt greit. XD

 

Forskjellen er nok også litt det faktum at publikum gjerne krever høyere ytelse enn før, nå som 120Hz monitorer nestem er mainstream.

 

Uansett, er jo en god knipe spill som trenger plenty av skjermkort og CPU-kraft, srlv for vesentlig lavere ytelse.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Ser at jeg begynner å bli gammel når jeg mener at å bruke over 2.5k på et skjermkort er drøyt.

Men per dags dato synes jeg gode spill som tyner skjermkortet maks er en mangelvare , noe det ikke var for 3-4 år siden.

 

Helt enig. Kjøpte selv et 660 i stedet for et 660ti for jeg syns at det siste ble for dyrt selv om jeg kunne kjøpt meg et mye dyrere hvis jeg ville. Noe som sier "stopp" inni hodet :)

Lenke til kommentar

Er redd for Nvidia drøyer med å lansere Maxwell high end så lenge de sitter på tronen..

Grunnen til at Maxwell high-end kommer senere har ikke noe med dette å gjøre, det er rett og slett fordi integreringen i SoC og laptop/ultrabook er viktig. Det er der det er mye penger. Fra Kepler av er strømforbruk et hovedfokus for Nvidia.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Er redd for Nvidia drøyer med å lansere Maxwell high end så lenge de sitter på tronen..

Grunnen til at Maxwell high-end kommer senere har ikke noe med dette å gjøre, det er rett og slett fordi integreringen i SoC og laptop/ultrabook er viktig. Det er der det er mye penger. Fra Kepler av er strømforbruk et hovedfokus for Nvidia.

 

Poenget mitt var at Nvidia kanskje vil drøye helt til Amd kommer med noe raskere,, selv om dette er lenge etter toppkortene til Nvidia kunne vært lansert. En grei paralell er hvordan Intel har drøyet noen av sine lanseringer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...