Gå til innhold

– Har bedt Machinima om å merke videoene som betalt annonsering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil ikke akkurat kalle det for storm i ett vannglass. Det er ganske ille hvis noen selger meningen sin, eller unnlater å si (negative) ting eller på annet vis lar seg påvirke fordi de får betalt for det. I det minste reduserer det integriteten til personen(e) i mine øyne.

 

Hvis vi vet at en person får betale for å lage en video, tekst e.l. om noe, så kan vi bedømme det på bakgrunn av det. Men det er mange nyanser, det er forskjell på å få betalt for å si sin egen mening om X og å få betalt for å si en gitt mening om X. Selv om det er det første scenarioet som er gjeldende, så kommer uvissheten om personen har vært "litt snill" fordi det er penger med i bildet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Nuvel, nå er dette noe som har vært i mange år allerede, er en grunn til at bloggere her i Norge MÅ si om de har fått betalt om de får betalt for positiv omtale av et produkt de snakker om. Var flere saker bare i fjor når det gjaldt norske "rosa" blogger. Og man kan jo bare se på alle de idrettsutøverne som får betalt for å snakke positivt om noe.

Endret av Sirius Cobra
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vil ikke akkurat kalle det for storm i ett vannglass. Det er ganske ille hvis noen selger meningen sin, eller unnlater å si (negative) ting eller på annet vis lar seg påvirke fordi de får betalt for det. I det minste reduserer det integriteten til personen(e) i mine øyne.

 

Hvis vi vet at en person får betale for å lage en video, tekst e.l. om noe, så kan vi bedømme det på bakgrunn av det. Men det er mange nyanser, det er forskjell på å få betalt for å si sin egen mening om X og å få betalt for å si en gitt mening om X. Selv om det er det første scenarioet som er gjeldende, så kommer uvissheten om personen har vært "litt snill" fordi det er penger med i bildet.

 

Nå ble dette enda en "se hvor slemme Microsoft er"-sak. Aspektet rundt integriteten til random Youtube-helter ble ikke viet mye oppmerksomhet.

 

 

 

Og der var stormen i vannglasset over?

 

Hvilken storm?

 

AtW

 

Det vanlige, "MS er så slemme, de er nazister og misbruker småbarn, btw jeg elsker Sony", og lignende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Vil ikke akkurat kalle det for storm i ett vannglass. Det er ganske ille hvis noen selger meningen sin, eller unnlater å si (negative) ting eller på annet vis lar seg påvirke fordi de får betalt for det. I det minste reduserer det integriteten til personen(e) i mine øyne.

 

Hvis vi vet at en person får betale for å lage en video, tekst e.l. om noe, så kan vi bedømme det på bakgrunn av det. Men det er mange nyanser, det er forskjell på å få betalt for å si sin egen mening om X og å få betalt for å si en gitt mening om X. Selv om det er det første scenarioet som er gjeldende, så kommer uvissheten om personen har vært "litt snill" fordi det er penger med i bildet.

Nå ble dette enda en "se hvor slemme Microsoft er"-sak. Aspektet rundt integriteten til random Youtube-helter ble ikke viet mye oppmerksomhet.

 

 

 

Og der var stormen i vannglasset over?

Hvilken storm?

 

AtW

Det vanlige, "MS er så slemme, de er nazister og misbruker småbarn, btw jeg elsker Sony", og lignende.

... sa en MS- fan.

Eller tar jeg også feil i generaliseringa mi?

Man trenger ikke elske Sony for å mislike mange av tinga MS driver med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå ble dette enda en "se hvor slemme Microsoft er"-sak. Aspektet rundt integriteten til random Youtube-helter ble ikke viet mye oppmerksomhet.

Det er hvordan personene bak youtube kanalene håndterer slik avtaler som er det mest interessante (for meg). At store (amerikanske) selskaper prøver seg på slik ting, hvis de har gjort det, overrasker egentlig ikke. Derfor hadde jeg mer fokus på youtube kanalene enn ms. Endret av Crowly
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...