Gå til innhold

Fujifilms X-serie får et helt nytt medlem


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

X-T1 er vel navnet på barnet.

 

Som Fo2re sier er det bilder rundtomkring, bl.a. her: Photobucket (link til første av endel bilder).

 

Første bilde viser et kontaktsett som jeg tolker dithen at det kommer vertikal/batterigrep. Videre kan det se ut som plass til to minnekort, stor viewfinder og masse fysiske betjeninger.

 

Skal bli spennede å lese hva mer de har å by på av spec. :-)

Lenke til kommentar

 

Dette vedder jeg ett ødelagt minnekort på at blir den suksessen Nikon håpet på for Df...

Tja...hvis ryktene stemmer, så selger Nikon så mange Df som de klarer å produsere. Hvis det stemmer, så vil jeg tro de ser på kamera som en suksess...

 

Tja, skal en tro nikonrumors og JP her i byen er det få som vil ha det

Lenke til kommentar

...

Tja, skal en tro nikonrumors og JP her i byen er det få som vil ha det

Hvis det stemmer, så vil jeg tro at de ikke kaller det en suksess...

 

Uansett syns jeg det var fint at Nikon kastet seg på en litt tøffere linje når det kommer til design og funksjonalitet. Håper de står løpet videre og lanserer flere av denne type kameramodeller.

 

 

(Ikke viktig for min egen del, jeg sitter for øyeblikket på Fuji-toget)

Lenke til kommentar

Jeg synes det begynner å bli vanskelig å følge med på speilløse systemkamera, det virker nesten som om det kommer nye modeller annen hver uke året rundt, og flere av de er tilsynelatende temmelig like av utseende og/eller innmaten (navnene kan og virke forvirrende).

 

Skulle ønske noen som kjente de forskjellige fabrikatene godt kunne lage en tråd med en oversikt over hva som er hva og forskjellene mellom modellene.

 

Tor

Lenke til kommentar

Jeg synes det begynner å bli vanskelig å følge med på speilløse systemkamera, det virker nesten som om det kommer nye modeller annen hver uke året rundt, og flere av de er tilsynelatende temmelig like av utseende og/eller innmaten (navnene kan og virke forvirrende).

 

Skulle ønske noen som kjente de forskjellige fabrikatene godt kunne lage en tråd med en oversikt over hva som er hva og forskjellene mellom modellene.

 

Tor

Finner en del å studere i/på her; http://www.stevehuffphoto.com/all-reviews/mirrorless-central/

og en oversiktlig tabell (litt nede på siden) her; http://en.wikipedia.org/wiki/Mirrorless_interchangeable-lens_camera

Endret av smort1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette ser ikke så verst ut, selv om det er totalt uaktuelt å "oppgradere" fra X-E2. Med unntak av det som ser ut til å være en deilig søker (plassert som på en DSLR iflg bildene på Photobucket) og et sannsynligvis bedre grep så finner jeg svært lite som jeg savner på min X-E2.

 

Uansett så er det bra å få en variasjon blant X-husene.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...