Gå til innhold

Kan dette være Xperia Z1-oppfølgeren?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sony må lære seg å få skjermen til å fylle så mye som mulig av telefonen. Xperia Z var dårlig, og Z1 var helt forferdelig på dette. De var virkelig flinke på ZL - men den var dessverre ikke vanntett.

Hva skal man med ca. 1,5 cm svart under skjermen når man har navigeringsknapper inne i Android.

Her er 3 5" i forskjellige størrelser:

http://mobiledevicesize.com/compare/#366,274,219;1

 

Det ser ut som om denne har relativt tynne "bezels" , men fortsatt ganske mye svart under skjermen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sony må lære seg å få skjermen til å fylle så mye som mulig av telefonen. Xperia Z var dårlig, og Z1 var helt forferdelig på dette. De var virkelig flinke på ZL - men den var dessverre ikke vanntett.

Hva skal man med ca. 1,5 cm svart under skjermen når man har navigeringsknapper inne i Android.

Her er 3 5" i forskjellige størrelser:

http://mobiledevicesize.com/compare/#366,274,219;1

 

Det ser ut som om denne har relativt tynne "bezels" , men fortsatt ganske mye svart under skjermen.

 

Hvorfor sammenligner du en vanntett mot to ikke-vanntette?

Du burde heller sammenlignet 3 vanntette mot hverandre, eller 3 ikke-vanntette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bytt ut glassryggen på telefonen med noe ..-ikke- knuselig ,og jeg skal absolutt vurdere denne.

 

Ville oppgradere fra den gamle Xperia S'en , venta på Zen, (hoppa over V'en sjøl om jeg likte den)

....mista interessen for Z'en det sekundet jeg tok og hold i den => glass-rygg => en ektstra bit som knuser lett.

Forbruker anmeldelser på nettet ser ut ttil å bekrefte det.

 

En grunn til at etn av de særeste mobilprodusentene gikk vekk i fra glass-rygg i skiftet fra modell 4 til modell 5.

De hadde lært.at glass knuser....

 

Uansett ,-liker- Sony telefonene, har lyst til at neste Androiden min og blir en Sony, men de må gå vekk i fra glasryggen

Lenke til kommentar

Har hatt mange kunder som mener at Z1 er for stor og klumpete; men likevel kunne vurdert Note 3. Grunnen er vel at Z1 (og Z for den del) ser litt unødvendig stor ut med så mye ramme rundt skjermen.

 

Sony tok jo innersvingen på konkurrentene med Z1, og nå når Z1 compact kommer blir det veldig spennende å se hva Samsung har å stille med. Denne telefonen som snakkes om her er vel neppe noen oppfølger til Z1, Sony må nesten pakke noe mer i telefonen for at noen som helst skal se en grunn til å kjøpe den over Z1. Dockingen har jo f.eks. fortsatt et forbedringspotensiale, da den blir ubrukelig når folk flest tar et deksel på telefonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bytt ut glassryggen på telefonen med noe ..-ikke- knuselig ,og jeg skal absolutt vurdere denne.

 

Ville oppgradere fra den gamle Xperia S'en , venta på Zen, (hoppa over V'en sjøl om jeg likte den)

....mista interessen for Z'en det sekundet jeg tok og hold i den => glass-rygg => en ektstra bit som knuser lett.

Forbruker anmeldelser på nettet ser ut ttil å bekrefte det.

 

En grunn til at etn av de særeste mobilprodusentene gikk vekk i fra glass-rygg i skiftet fra modell 4 til modell 5.

De hadde lært.at glass knuser....

 

Uansett ,-liker- Sony telefonene, har lyst til at neste Androiden min og blir en Sony, men de må gå vekk i fra glasryggen

 

 

Men da vurderer du en ytre funksjon/feature opp mot design. Som i og for seg er veldig forståelig. Betyr dog ikke at det er en dårlig telefon, bare at den har andre bruksmønstre enn Galaxy.

 

For min del blir det motsatt. Det at alt er i glass gir telefonen et utrolig deilig utseende med høy fap-faktor.

Og denne følelsen av at telefonen er så fin og elegant er viktigere for meg enn at den er litt mer solid.

 

Kan ikke fordra å holde i en Galaxy telefon etter jeg fikk Xperia Z. Føles som noe skikkelig plastrukkel fra Kina der Xperia føles som en Rolls Royce Phantom. - Sårbar, men meget forførende :)

 

Men igjen, jeg ser argumentet ditt veldig godt, jeg har hjertet i halsen hver gang jeg tar telefonen opp av lommen mens jeg feks er i bevegelse, og det igjen er jo ikke en veldig god feeling ;)

Endret av IceBlitz
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...