Gå til innhold

Philips dobler DVD-platen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Minuset er vel at disse platene antagelig ikke vil kunne spilles av på vanlige "stand-alone" DVD spillere : / Så da er vel noe av vitsen borte?... Og ettersom 8.5Gb ikke engang er dobbel lagringsplass, hva skal man da egentlig bruke dem til? Innen disse nye brennerne kommer ut så vil HD prisen ha sunket så mye at folk ikke gidder å kjøpe disse enhetene for å bruke som alternativ lagring. (Med mindre de kjapper seg og får dem ut for salg, og at de er billige, hvem vet...)

 

Tar kanskje litt i her :)

Nei, tror jeg venter på BlueRay isteden.

Lenke til kommentar
Fint det, men det spørs om det går litt for raskt nå, slik at innovasjonen kommer før det er bruk for den... vi vet jo alle hva som skjer med slik innovasjon. Det kommer vel egentlig an på hvor godt fotfeste vanlig DVD+/-R har fått.

Jeg husker første gangen jeg brennte en CD. Den kostet rundt 40 kr og ble brennt på 1x hastighet¨på en Plextor SCSI brenner til over 4000kr. CD'en har jeg ennå og er en backup av hele harddisken fra den gangen (hadde 630MB harddisk på ny-PC'n den gang.)

 

Jeg skulle gjerne tatt backup av hele harddisken min så enkelt nå også. Uheldigvis trenger jeg hele 34 DVD plater for å få plass. 34 DVD-plater koster ca 680kr og er i tillegg et mareritt å brenne ut og finne frem i etterpå.

 

Med andre ord skjønner jeg ikke hvordan du kan være fornøyd med dagens kapasitet på DVD plater. Det er og blir et herk å bruke likevel. Selv blue-ray og tilsvarende teknologier er for sent ute etter min mening. Det eneste jeg kan tenke meg å bruke som lagringsmedie for PC'n og backup fremover vil være harddisk-basert. Helst med USB 2.0 (og evt Firewire)

Lenke til kommentar
Selv blue-ray og tilsvarende teknologier er for sent ute etter min mening.
Absolutt!

 

I dag burde vi hatt blueray bare 3 ganger kapasiteten, til en brukbar pris (brennere 1000kr, tomme disker 10kr)

 

Men til film duger vel blueray, HDTV-oppløsning gjør seg på plasmaskjermer og projektorer :D !

Lenke til kommentar
Med andre ord skjønner jeg ikke hvordan du kan være fornøyd med dagens kapasitet på DVD plater. Det er og blir et herk å bruke likevel. Selv blue-ray og tilsvarende teknologier er for sent ute etter min mening. Det eneste jeg kan tenke meg å bruke som lagringsmedie for PC'n og backup fremover vil være harddisk-basert. Helst med USB 2.0 (og evt Firewire)

 

Er ikke det at JEG er fornøyd med den. Markedet og de "dumme masser" er kanskje forøyd med den - men jeg vet ikke.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...