Gå til innhold

Test: Corsair Obsidian 250D


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil det være mulig for hw.no å investere litt i vannkjølingsutstyr, slik at dere kan gjennomføre testfits og vise bilder av dette? Spesielt når dere tester kabinetter ment for vannkjøling, savner jeg dette. Selv ved eget innkjøp kan jeg ikke tenke meg at investeringen er altfor stor. Maksimalt 10 000 for et sett radiatorer i varierende størrelse, pumpe, og blokker til CPU og GPU burde være nok. Det kan jo selvsagt brukes igjen fra test til test, og kun blokkene måtte byttes ut en sjelden gang når dere oppdaterer komponentene dere bruker til temperatur- og støytester.

 

Evnt. spørre om å få låne av Techbay, eller Digital Impuls, mot en reklame i artikkelen...

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Kjøpte Fractal Design Node 304 Mini-ITX for rundt to måneder siden, og har ingenting å klage på. Har plass til 4 harddisker (ssd eller vanlige), fikk også plass til H60 for å kjøle ned i5 prosessoren min. Det fine med dette kabinettet er at jeg også fikk plass til mitt 28 cm lange skjermkort :), men jeg måtte skaffe meg en PSU der alle kablene kommer ut på siden i en bundt (er rund 1 cm klaring mellom skjermkort og PSU).

I tillegg er dette kabinettet behagelig på øyet.

 

Er ikke noe fan av Crosairs kabinetter, hadde et midi tower for en stund siden. Men det var veldig åpen slik at støv kom in, mye lys og rett og slett veldig stygt. Byttet deretter til et Fractal R4 (tror jeg det het), og har fra da av holdt meg til de (utrolig lydstille og anonymt)

 

Morttonn

Lenke til kommentar

Stort og stygt er mitt inntrykk.

Knapt A4-ark i høyden er ikke så ille, selv om jeg ser etter noe som ikke tar så mye plass i høyden, men samtidig støtter skjermkort som tar 2 slots, f.eks. ved PCIe riser. Liten HTPC/SteamPC til tv-benken som kan takle litt tyngre oppgaver enn Youtube.

 

Trenger ikke støtte for mer enn en eller 2 disker i 2,5", eller 1 av hver (SSD + 3,5" lagringsdisk), og gjerne en slimline BD/DVD-brenner/avspiller type slot-in helst (bare slisse i front. Fått den til å gå under HK for plassbesparing. Og hvor ble det av VFD-displayene... :-)

 

De fleste fine og små kabinetter jeg ser, er enten alt for små (type Brick) uten mulighet til skjermkort, kun lavprofil eller kun plass til single slot skjermkort.

 

Om strømforsyninga er intern eller ekstern er ikke det viktigste, bortsett fra at jeg ser det kan bli problemer med eksterne først og fremst pga effekt og at den er litt vanskeligere å skjule i/under/bak TV-benken.

 

Edit:

Kireo skrev:

"Elite 110 er på vei. Mindre, men med kun 21cm vga. Og sikkert til halve prisen. Passer jo fint som middels build med de mini 760 korta."

 

Den så langt bedre ut til plasser der høyde ikke er så kritisk, men hvor man likevel vil ha de små og kompakte, som på et kontor eller soverom. Vurderte sterkt Coolermaster 130, men det er alt for dypt... Dette kommer høyt på lista når resten av utstyret er klar for oppdatering.

 

http://www.techpowerup.com/196635/cooler-master-announces-the-elite-110-mini-itx-pc-case.html

Endret av Snowleopard
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...