Gå til innhold

Stortest: 4K-TV-er


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De er ikke 4K, de er UHD. Det er en forskjell. Ser meg nødt til å poste denne på hver eneste artikkel fremover som bruker feil terminologi. http://www.avsforum.com/a/the-not-so-subtle-distinction-between-uhd-and-4k

 

Jeg ser meg nødt til å ignorere den sutreartikkelen der, nå som da, 4k er mye mer beskrivende og ingen som kjenner til standardene på den proffe siden vil tenke "å ja, denne TV støtter DCI 4k"

 

AtW

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Philips har valgt å gå vekk fra det matte panelet de brukte i fjor, noe som har resultert i en TV som er langt mer utsatt for gjenskinn, samtidig som sortnivået ikke er fullt så rått som vi er vant til at Philips leverer. Det er fortsatt bedre enn flere av konkurrentene, men hadde de beholdt sin matte teknologi, ville den kanskje klart å hamle opp med Panasonic.

Er ikke bare å be en annen produsent om å endre på produktet sitt. Skulle Philips ha bedt AU Optronics om å lage panelet, de allerede masseproduserer, matt istedet ville prisen på TV'en deres blitt langt høyere.

Lenke til kommentar

LG og Samsung fikk så hatten passet i forhold til hvilke komponenter (kondensatorer) de benyttet i en utgave av ForbrukerInspektørene på NRK.

Vil hw.no i framtiden vurdere produkter i forhold til kvalitet på levetid. Det å betraktet alt i via ytre finish, farger etc. duger dårlig når man snakker om produkter i denne prisklasse

Jeg er inntil det motsatte er bevist ikke særlig entusiastisk til disse to (LG og Samsung).

Lenke til kommentar

Det må i så fall bli en større "etterforskning" av kondensatorene alene.

 

30 minutter drift i litt høy romtemperatur (25 grader) + rask åpning av chassiet (uten å skru av) og termofoto vil være en viktig del av etterforskningen. Deretter trenger man makrofoto av kondensatorskriften og bla opp i datablader om levetid vs temperator. Det er ganske omfattende arbeid og spørs om det er så lønnsom tidsbruk for et sted som Hardware.no.

Lenke til kommentar

 

 

De er ikke 4K, de er UHD. Det er en forskjell. Ser meg nødt til å poste denne på hver eneste artikkel fremover som bruker feil terminologi. http://www.avsforum.com/a/the-not-so-subtle-distinction-between-uhd-and-4k

Jeg ser meg nødt til å ignorere den sutreartikkelen der, nå som da, 4k er mye mer beskrivende og ingen som kjenner til standardene på den proffe siden vil tenke "å ja, denne TV støtter DCI 4k"

 

AtW

Her må jeg faktisk si meg enig. Standarder eller ikke, 4K kan med letthet sies å være et begrep eller beskrivelse i denne sammenheng, ikke en teknisk standard. Folk flest vet hva 4K i praksis betyr, og det er primært relatert til bildets oppløsning.

 

Eneste alternativet jeg seg for meg vil måtte være å justere litt og skrive 4X, som ligner veldig masse...

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Feil og feil fru blom.

Om oppløsningen 3840x2160 er det dobbelte av 1920x1080, eller fire ganger høyere blir da i verste fall et spørsmål om definisjon. Ja, man kan si at hver av de to dimensjonene blir dobbelt så store, men det blir da i beste fall kverulering når resultatet strengt talt er fire ganger så stort...

 

Ta for eksempel andre andre todimensjonale størrelser.
F.eks: Har du har en hage på 10x10m, og naboen har en hage på 20x20. Du sier da at naboen har en fire ganger så stor hage (alternativt så juger du og sier han bare har 3 ganger større fordi du er misunnelig :p). Ja. man sier at arealet er fire ganger større... Selv om hver dimensjon bare er dobbelt så stort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...