Gå til innhold

Test: Canon Powershot S120


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er egentlig fortsatt glad for at jeg fikk skaffet meg et "ekstra" kamera mens S100 var gjeldende, da mitt primære bruk for et slikt kamera er som "alltid med" kamera på reiser osv. Fordi jeg har smartmobil og er bevisst på batterilevetid på dette samt vil ha GPS koordinater i bildene, verdsetter jeg dedikert GPS mye høyere enn wifi. Og ja, disse kameraene har forbløffende god kvalitet tatt i betraktning alle kompromissene størrelsen fremtvinger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du skriver at S120 har samme bildesensoren som S110. I følge Canon er S120 i likhet med G16 utstyrt med en bakgrunnsbelyst CMOS-sensor, noe S110 ikke har. Hvor mye bedre en bakgrunnsbelyst sensor er kan vel diskuteres, men den skal vel gi bedre bilder i dårlig lys?

Lenke til kommentar

Føler vel de burde kommet opp med et litt mer spenstig design hvis de ønsker å stå litt ut, nå i disse mobilkameratider. Det er vel denne produktgruppen de må konkurrere mot. Se feks på Fuji XF1.

Jeg har S95 som er temmlig lik og synes designet er helt ok og brukervennlig. Det som for meg er viktig er at designet ikke går på bekostning av brukselementer samt at i dette tilfellet kameraet går glatt ned i hvilken som helst lomme. Kameraet virker og svært godt bygget når en holder det og i bruk. Canon er rimelig konservative, og akkurat når det gjelder design så føler jeg ikke at dette forholdet lider av den grunn.

 

Tor

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...