Gå til innhold

Den raskeste Steam-maskinen er kåret


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så vidt jeg har forstått er eneste krav for å kunne sette et klistremerke med "Steam Machine" på maskinen at den kjører Steam-OS og at det følger med en Steam-kontroller. Hvilket i praksis betyr at jeg ikke ser en eneste grunn til å ikke installere Steam-OS selv og kjøpe en kontroller om jeg får lyst på en...

Endret av XmasB
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Så vidt jeg har forstått eneste krav for å kunne sette klistremerke med Steam Machine på maskinen at den kjører Steam-OS og at det følger med en Steam-kontroller. Hvilket i praksis betyr at jeg ikke ser en eneste grunn til å ikke installere Steam-OS selv og kjøpe en kontroller om jeg får lyst på en...

 

Vell, personlig har jeg ikke funnet en ensete grunn for å installere SteamOS heller enda, men det er kanskje en annen diskusjon.

 

Det er kanskje å strekke strikken litt langt og skrive ikke en eneste, men det er i alle fall for få fordeler til at jeg ikke blir å sitte på Windows enn så lange.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vell, personlig har jeg ikke funnet en ensete grunn for å installere SteamOS heller enda, men det er kanskje en annen diskusjon.

 

Det er kanskje å strekke strikken litt langt og skrive ikke en eneste, men det er i alle fall for få fordeler til at jeg ikke blir å sitte på Windows enn så lange.

 

Om jeg kan få betydelig bedre ytelse ved å fyre opp maskinen i SteamOS fremfor Windows kan jeg absolutt se at dette kan bli aktuelt etterhvert, men foreløpig er utvalget støttede spill heller lite så langt jeg vet. Og i skrivende stund takler maskinen min det meste veldig fint.

 

Kvitte seg med Windows blir det ikke til, men dualboot kan være et alternativ etterhvert. Sekundene det tar å bytte mellom to OS er ikke et problem om det gir store fordeler for ytelse.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hmm, hele Steambox-konseptet må virke ganske forvirrende på det gjengse markedet der ute (konsollspillere). Lurer på om ikke Valve burde ha kuttet ned på valgmulighetene, og strømlinjeført produktlinjen mer.

 

(Redigert pga. skrivefeil.)

Endret av Mac_31
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hmm, hele Steambox-konseptet må virke ganske forvirrende på det gjengse markedet der ute (konsollspillere). Lurer på om ikke Steam burde ha kuttet ned på valgmulighetene, og strømlinjeført produktlinjen mer.

Det virker hvertfall som om du er forvirret.

"Steam" er en distribusjonsplatform for programvare, "Steam" har ingen produktlinje.

I tillegg er ikke Steam Machines produsert eller lansert eller styrt eller distribuert av Valve som jeg antar du mente i teksten jeg siterer. Valve har ingen produkter eller produktlinjer, det er helt opp til PC-produsenter som Dell, HP, Komplett eller hvem som helst andre å velge hvilke og hvor mange alternativer de skal gjøre tilgjengelig. Dell vil ha et par to-tre alternativer, X vil ha et par to-tre alternativer, Y vil ha et par to-tre alternativer osv, osv og disse vil alle konkurrere med hverandre i sine respektive prisklasser og det er ikke tenkt at det skal være et lite utvalg med én i hver prisklasse på samme måte som det ikke er én laptop i hver prisklasse, Komplett selger sikkert 50 forskjellige modeller på samme måte som det blir for Steam Machines.

 

Hvilket i praksis betyr at jeg ikke ser en eneste grunn til å ikke installere Steam-OS selv og kjøpe en kontroller om jeg får lyst på en...

Ser du ingen fordeler for deg personlig eller ingen fordeler i det hele tatt?
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Valve har dog ingen konkrete planer om å lage Steam Machines selv, og har tildelet denne oppgaven til diverse andre maskinvareprodusenter..

Jeg tror ikke dette stemmer med mindre dere har en kilde fra Valve eller en leverandør på dette. Leverandørene har søkt om en lisens fra Valve, maskinene er ikke produsert på oppdrag fra Valve.

 

Kilde:

http://store.steampowered.com/steamos/oem

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-zr5PvHaK

Hvis SteamOS blir så bra som de sier og bedre en Windows til spill så er sikkert det jeg ser som beste løsning er å sette de to i Dual Boot så man selv kan velge hvem man vil ha

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-zr5PvHaK

 

 

Hvis SteamOS blir så bra som de sier og bedre en Windows til spill så er sikkert det jeg ser som beste løsning er å sette de to i Dual Boot så man selv kan velge hvem man vil ha

Ja, får de BF5, CoD Next Level osv til SteamOS vil kanskje SteamOS/Linux som spillplatform få et snev av fotfeste.

Og hva er vitsen med å kjøpe en 1k$ maskin du bare skal ha under tven. Trur heller at iBuyPower sin 500$ og sikker Valve sin kommer til å være de mest populære, jeg kan ikke se at det er mange som kommer til å kjøpe enda en PC/konsoll for over 6-7 tusen, heller ikke over 4 for den saks skyld.

Lenke til kommentar

Hmm, hele Steambox-konseptet må virke ganske forvirrende på det gjengse markedet der ute (konsollspillere). Lurer på om ikke Steam burde ha kuttet ned på valgmulighetene, og strømlinjeført produktlinjen mer.

 

Konsollspilelre er vel ikke så lettforvirret? Folk klarer jo fint å kjøpe en tv selv omdet er mange produsenter, mange modeller, og de støtter samme standard i bunn? (alle kan se på de samme kanalene)

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og hva er vitsen med å kjøpe en 1k$ maskin du bare skal ha under tven. Trur heller at iBuyPower sin 500$ og sikker Valve sin kommer til å være de mest populære, jeg kan ikke se at det er mange som kommer til å kjøpe enda en PC/konsoll for over 6-7 tusen, heller ikke over 4 for den saks skyld.

For det første, det er ingen "Valve sin", Valve har så vidt jeg vet ikke sagt at de skal selge Steam Machines selv.

 

For det andre er ikke disse maskinene påtenkt å være "enda en PC for spill", dette er de som skal ha "én PC til spill" i tillegg til f.eks en tablet og en laptop. De som allerede har en stasjonær maskin de bruker til spill er ikke målgruppen for Steam Machines og det er ikke nødvendig å bli redd for at dette skal true den modellen eller være sint fordi dette ikke passer deg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

"steam" var åpenbart en assosiativ glipp. Selv du kan gjemme deg bak et pseudonym, så burde du vise vanlig folkeskikk og kommunisere på en høflig møte.

 

Det virker hvertfall som om du er forvirret.
"Steam" er en distribusjonsplatform for programvare, "Steam" har ingen produktlinje.
I tillegg er ikke Steam Machines produsert eller lansert eller styrt eller distribuert av Valve som jeg antar du mente i teksten jeg siterer. Valve har ingen produkter eller produktlinjer, det er helt opp til PC-produsenter som Dell, HP, Komplett eller hvem som helst andre å velge hvilke og hvor mange alternativer de skal gjøre tilgjengelig. Dell vil ha et par to-tre alternativer, X vil ha et par to-tre alternativer, Y vil ha et par to-tre alternativer osv, osv og disse vil alle konkurrere med hverandre i sine respektive prisklasser og det er ikke tenkt at det skal være et lite utvalg med én i hver prisklasse på samme måte som det ikke er én laptop i hver prisklasse, Komplett selger sikkert 50 forskjellige modeller på samme måte som det blir for Steam Machines.

Ser du ingen fordeler for deg personlig eller ingen fordeler i det hele tatt?

Endret av Mac_31
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det jeg synes hadde vært interessant er jo å få sammenlignet Xbox One/PS4 med steamboxer, og se hva som gir mest verdi for pengene, men det er vel litt vanskelig å få til.

 

Uansett håper jeg ikke det prisnivået vi ser på listen der er hva det vil ligge på for en Steambox, for da ser det jo ut som de allerede ligger litt for høyt i pris til å virkelig konkurrere med konsollene. Er jo fortsatt et stykke unna når det kommer til spillutvalg da, så sjansene er vel store for at prisene synker drastisk før SteamOS/Linux faktisk har nok spill til at det kan være interessant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...