Gå til innhold

Kristen Stewart får hovedrollen i ny "1984"-film


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Jennifer Lawrence fra The Hunger Games var aktuell for den samme rollen, men ble dumpet til fordel for Stewart."

 

Med tanke på at Lawrence er minst en klasse bedre som skuespiller enn Stewart, så vil jeg tro at enten ble Lawrence for dyr, eller så takket ho selv nei til rollen (kan være ho innsåg at en "lett" og "romantisk" versjon av 1984 aldri kan bli noe fornuftig), eller så er de som styrer med castingen fullstendig sprø.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvis den bare er inspirert av "1984" så er det liten grunn til å være så kritisk. Da er det bare en film i en liknende setting. En type setting jeg typisk synes er spennende, men jeg tør ikke håpe på noe som helst. Synes bare man skal rette kritikken riktig sted. Nyinnspilling av klassiker eller kjent roman = grunn til å være særdeles kritisk og kravstor (typisk Ringenes Herre). Men i dette tilfellet er det ikke grunn til å dømme den mot noe annet enn hva den leverer i seg selv.

 

Når det gjelder harselleringen med Stewart så har det etter min mening mer å gjøre med at folk digger å gjøre narr av Twilight, enn hennes ferdigheter. Jeg har ikke noe å utsette på det jeg har sett henne i, i motsetning til endel andre "kjente" skuespillere som har levert udiskutable dårlige prestasjoner over lang tid men likevel er populære.

Lenke til kommentar

"Twilight-stjernen Stewart skal ha uttalt at den nye filmen vil være en romantisk, lettere oppdatert versjon av filmen som kom i 1956. Navnet på nyinnspillingen blir derimot "Equals", ikke "1984"."

Sikker på at det ikke menes filmen som heter "Nineteen Eighty-Four" som kom ut i 1984? Det er nemlig en filmatisering av boken. Den er også svært tro til boken selv om det også betyr at den kan være noe kjedelig som film da.

 

Edit: la til link

Endret av Rainmaker91
Lenke til kommentar

Takk til alle regissører, investorer, skuespillere og filmstudioer som er med og absolutt skal lage "remakes" av gode verk, for så å perverst vri og vende på det til det så vidt kan kjennes igjen, kun for å tjene penger, måtte dere dra til helvete.

 

Ironisk nok var dette noe Orwell nevnte i boken. Mitt eneste håp for dette er at en eller annen stakkar ser denne filmen og blir inspirert til å lese originalen.

 

big-red-nope-button.gif

  • Liker 4
Lenke til kommentar

http://www.dagbladet.no/2014/01/18/kultur/filter/film/orwell/kristen_stewart/31349254/

 

Filmen det er snakk om vil hete «Equals», og begynner opptak senere i år. Det er et romantisk drama satt til en dystopisk framtid.

 

Det er forresten ikke helt sant at den er basert på romanen til Orwell: Det er, finurlig nok, heller en tolkning av en tidligere filmatisering, fra 1956 som faktisk ligger i sin helhet på YouTube.

 

Som jeg trodde, det er bare en kjærlighetsfilm løst basert på settingen til "1984".

 

Det forhindrer ikke Dagbladet i linken, eller Teknofil i artikkelen sin, fra å feilrepresentere det som "OMG de skal filmatisere 1984 som Twilight-oppfølger!!!!!". Dermed får de masse klikk og masse kommentarer, og folk kan syte og skrike over hvordan klassikerne blir voldtatt mens reklamepengene strømmer inn.

 

Her er det nok mer å kritisere media for enn filmskaperne og Kristen Stewart.

Endret av Ziff
Lenke til kommentar

I den opprinnelige ABCnews-artikkelen (som er kilden til kilden til kilden til kilden til teknofil eller noe) kan man lese følgende:

 

 

Stewart describes "Equals" as a slightly updated version of the 1956 film "1984," based on George Orwell's classic 1949 novel about rebellion in a repressed futuristic society. "Equals" begins filming later this year.

 

og videre

 

"In 'Equals,' things go wrong because you can't deny the humanity in everyone," said Stewart. "It's the most devastating story."

 

Adds Doremus [regissøren] of his sixth film: "It's about love in a world where love really doesn't exist anymore."

 

Written by Nathan Parker ("Moon"), "Equals" is the first film Doremus will direct that he didn't write himself.

 

of avslutningsvis

 

"It's a love story of epic, epic, epic proportion," added Stewart. "I'm scared."

 

Så det er ikke akkurat snakk om en nyinnspilling av boka dette her..

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...